آخرین عناوین

جمعه 3 ارديبهشت 1395-10:12 کد خبر:22871

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

تعریض غیراستاندارد جاده گهرباران/ مشکلات این جاده تمامی ندارد

مردم گهرباران برای تحقق شعار مسئولان با همه توان از آنها حمایت کرده تا خروجی حمایت خود برای رفع مشکلات و موانع را شاهد باشند اما آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، پس از گذشت چندین سال از بلاتکلیفی جاده مرگبار گهرباران که شاهد گرفتن جان افراد زیادی بود، سرانجام تحقق وعده‌ها برای تعریض این جاده محقق شد، آن هم از نوع غیراستاندارد!

این جاده در مسیری قرار دارد که روزانه تردد بی‌شمار وسایل سنگین از جمله تریلر، کامیون، کمباین، تراکتور و ... خطرات احتمالی را افزایش داده و به جرأت می‌توان گفت که تردد شبانه از این مسیر دل شیر می‌خواهد.

کمتر کسی در مازندران وجود دارد که آوازه شهرت جاده مرگبار گهرباران میاندورود را نشنیده باشد، اواخر سال 94 تعریض این جاده نیز به شهرت آن افزوده است و موجب شده که پرونده تصادفات ناگوار و بی‌سابقه این جاده همچنان باز بماند.

* تعریض جاده مرگبار گهرباران نقل محافل عمومی

مسئولانی با شعارهای تعریض این جاده مرگبار به میدان آمده و در جلسات و پشت تریبون‌ها فریاد عدالت‌خواهی سر دادند، همان شعارهایی که امروزه نتیجه آن به واقع مشاهده می‌شود.

آوازه تصادفات مکرر جاده گهرباران نقل محافل عمومی بوده و همچنان نیز ادامه دارد، از دست‌ دادن هموطنان و مردم میاندورود در طی این سال‌ها بر سر ناامن بودن این جاده برای همه اهالی گهرباران گران تمام شد که هر چقدر زمان بگذرد، هیچ‌گاه مرهمی بر درد مصیب‌دیدگان نمی‌شود.

مردم دلسوز گهرباران برای تحقق شعار مسئولان با همه توان از آنها حمایت کرده تا خروجی حمایت خود برای رفع مشکلات و موانع را شاهد باشند اما آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.

* عمل به شعار باید سرلوحه اقدام مسئولان قرار گیرد

یکی از اهالی بخش گهرباران ، اظهار کرد: برای مردم این شهرستان حمایت از جوانان و استفاده از نیروی بومی در اولویت است، به ‌دنبال شعار نیستیم زیرا گوش‌مان در طول این سال‌ها از شعار مسئولان پُر است، ما عمل به شعار را سرلوحه اقدام مسئولان مربوطه می‌دانیم.

ایرج ولی‌پور با بیان اینکه جاده‌ای که در گذشته خطرات بی‌شماری داشت اما هم‌اکنون با طرح تعریض این‌چنینی، خطرات کمتر نشد بلکه چند برابر شده است، تصریح کرد: نبود شانه خاکی در جاده موجب به خاک و خون کشیدن مردم در حین تصادفات احتمالی می‌شود.

وی به حمایت مسئولان در رفع مشکلات میاندورود تأکید کرد و افزود: از مسئولانی که در انتخابات پیروز شده و برای خدمتگذاری به مردم، صاحب قدرت هستند انتظار رسیدگی جدی به این معضل دردناک را داریم.

* عدم وجود شانه خاکی در محور گهرباران

شغل اکثر مردم میاندورود کشاورزی است و به همین امید امرار معاش می‌کند، نکته قابل توجه تردد ادوات کشاورزی دشت‌ناز از این مسیر است که هم‌اکنون به لطف چنین تعریض غیراستاندارد، جاده بدون شانه خاکی است که باز هم خطر تصادفات را افزایش می‌دهد.

بیژن اصغری نیز ، با بیان اینکه در گذشته وجود شانه خاکی کنار جاده موجب تردد ادوات کشاورزی می‌شد که در طول این مدت حتی شانه خاکی هم از مردم دریغ شده است، اظهار کرد: در فصل کار و تلاش قرار داریم و تردد وسایل کشاورزی از این مسیر بیشتر شده و خطرات جاده‌ای نیز افزایش می‌یابد.

این شهروند میاندورودی بیان کرد: این چه تعریضی است که به‌جای اینکه خطر مرگ را کاهش دهد در مقابل راه را برای تصادفات بیشتر باز می‌کند، به جرأت می‌توان گفت که جاده بی‌حامی گهرباران بوی خون می‌دهد، خونی که با گرفتن جان مردم بی‌گناه محقق می‌شود.

وی افزود: از مسئولان توجه ویژه به مشکلات شهرستان میاندورود و در کنار آن نیز بخش گهرباران را انتظار داریم تا دیگر شاهد بروز تصادفات از ناامنی این جاده نباشیم، رسیدگی به مشکلات منطقه‌ ای را نباید فقط به یک فرد خاص سپرد بلکه همه مسئولان مربوط در برطرف کردن مشکلات و موانع پیش‌رو موظف به انجام امور هستند.

* چهاربانده کردن محور گهرباران؛ دغدغه مردم میاندورود

مدیرعامل شرکت تعاونی و دهیاران بخش گهرباران میاندورود ، با بیان اینکه گهرباران یک محور ترانزیتی است که هر ماه تردد بیش از 50 هزار وسایل نقلیه از این جاده صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تلفات جانی و مالی زیادی را در این محور شاهد هستیم که دغدغه همه روستانشینان و مردم میاندورود چهاربانده کردن محور گهرباران است.

سلمان حمیدی‌تبار با اشاره به اینکه سالانه شاهد واژگونی تریلرهای نفتکش در محور گهرباران هستیم، افزود: واژگونی این وسایل موجب ریخته شدن نفت‌های مخزن، درون کانال و زمین‌های کشاورزی می‌شود که خسارات بسیاری را به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

وی بخش گهرباران میاندورود را قطب کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه در بیشتر بخش‌های کشاورزی از تولید خوبی برخودار هستیم که در فصل کشاورزی و تعطیلات نیز تردد از جاده گهرباران افزایش می‌یابد.

* جذب توریست و گردشگر موجب اشتغالزایی می‌شود

مدیرعامل طرح گردشگری نگین دریای گهرباران جذب توریست در این شهرستان را یک امتیاز و سند معتبر دانست و بیان کرد: با چهاربانده کردن محور گهرباران می‎توان از 9 هزار و 200 متر از سواحل بکر گهرباران در ایجاد اشتغال‌زایی استفاده کرد.

حمیدی‌تبار با تأکید بر اینکه محور گهرباران فقط به اعتبارات استانی بسنده نمی‌کند بلکه باید نگاه ملی به آن داشت، یادآور شد: امیدواریم امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شد اقدام خوبی از سوی مسئولان مربوط انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین مسئولان استانی و شهرستانی با کمک‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند اعتبارات ملی و برنامه‌های که چندین سال دغدغه همه مردم بخش گهرباران است را عملی کنند و اقدامات پایداری را برای این شهرستان در نظر بگیرند.

* نبود شانه خاکی یکی از عوامل افزایش تصادفات است

مدیرعامل شرکت تعاونی و دهیاران بخش گهرباران میاندورود با بیان اینکه این جاده قطعاً باید با روش مطمئن و استاندارد تعریض شود، خاطرنشان کرد: سمت چپ و راست جاده به طول کمتر از 2 متر برای تعریض و نبود شانه خاکی یکی از موارد افزایش تصادفات است.

حمیدی‌تبار با اشاره به اینکه هر اقدامی که برای پیشرفت و آبادانی انجام می‌شود را باید قدر دانست، تصریح کرد: باید به فکر کار پایدار و تأثیرگذار باشیم و فقط نباید به برنامه‌های کوتاه‌مدت تکیه کنیم.

* مسئولان موظف به رسیدگی مطالبات مردم هستند

وی با تأکید بر اینکه حتماً نباید 20 کیلومتر از جاده گهرباران به یک‌ باره تعریض شود بلکه به مرور زمان 5 کیلومتر با روش استاندارد و ایمنی‌های مورد نیاز درنظر گرفته شود، ادامه داد: مسئولان باید در این زمینه با نظارت بیشتری وارد کار شوند و نگاه‌شان به بخش گهرباران میاندورود یک نگاه ملی باشد.

حمیدی تبار در پایان گفت: مردم میاندورود همیشه در صحنه‌های سرنوشت‌ ساز انقلاب اسلامی مشارکت جانانه داشتند زیرا خود را در آینده و سرنوشت کشور سهیم می‌دانند در این میان نیز مسئولان باید جواب‌گوی مطالبات مردم برای رفع مشکلات منطقه‌ای و استانی باشند.

*وجود ابهام از تعریض جاده گهرباران

در هر صورت جاده گهرباران در حالی تعریض می‌شود که ابهامات بسیاری برای مردم این شهرستان همچنان وجود دارد، یکی از موضوعات بحث برانگیز تعریض این جاده، عدم وجود شانه خاکی است.

تعریض ناقص و غیراستاندارد این جاده موجب شد که در هر مصاحبه مردمی، از عدم رضایت چنین تعریضی صحبت به میان آید، مردم گهرباران هم‌چون گذشته در انتظار رسیدگی از مشکلات هستند البته از نوع استاندارد!

براساس این گزارش، با وجود اینکه بخش گهرباران میاندورود از مشکلات زیادی رنج می‌برد اما مهم‌ترین مطالبه مردم همچون گذشته، رفع موانع و مشکلات جاده‌ای است، امیدواریم با پیگیری مستمر مسئولان در رفع مشکلات میاندورود، نتیجه مطلوبی را شاهد باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :