آخرین عناوین

شنبه 4 ارديبهشت 1395-23:30 کد خبر:22879

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خبر داد :

70 درصد کارخانجات مازندران تعطیل است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بیش از 70 درصد کارخانجات استان تعطیل شد و 30 درصد دیگر با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس، نصرالله دریا‌بیگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌ دور از جناح‌‌ بندی سیاسی اعلام می‌کنم، دستمزد جامعه کارگری پایین است و جوابگوی زندگی آنان نیست.

وی افزود: آیا با این رکود اقتصادی جامعه کارگری می‌تواند با حداقل حقوق 700 هزار تومان زندگی کند؟ امروزه در کشور بیش از 95 درصد کارگران تحصیل‌ کرده در بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌های خدماتی و مراکز دولتی کار می‌کنند که امنیت شغلی ندارند و دستمزد آنان نیز پایین است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: خانه کارگر مازندران دارای 70 هزار عضو است که 100 هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی به خانه کارگر استان وصل هستند.

دریابیگی با بیان اینکه عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت امکان ‌پذیر نیست، گفت: در مرکز استان بسیاری از واحدهای ما تعطیل است، همچنین طبق گفته مسئولان مشکل چیت ‌سازی بهشهر حل شده، در حالی‌که به آنجا تیر خلاص زده شد و تولید این واحد مخدوش شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد کارخانجات استان تعطیل شد و 30 درصد دیگر با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند.

دریابیگی اظهار کرد: خصوصی‌سازی در استان منتج به تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.

وی بیان کرد: کارگران ضمن اینکه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند با مشکل پرداخت هزینه درمان هم مواجه هستند و هزینه درمان برای قشر کارگر رایگان نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: پنج بیمارستان دولتی در استان داریم که دو بیمارستان در شهرستان‌های آمل و بهشهر به وزارت بهداشت هبه شده است.

دریابیگی افزود: براساس قانون درمان رایگان است، در‌حالی‌ که جامعه کارگری برای درمان هزینه پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی به منظور خط بطلان کشیدن به کارگران خارجی و اشتغال جوانان کشورمان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: امیدواریم کارخانجات استان احیا شود و مشکلات اشتغال جوانان حل شود و شاهد رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم باشیم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • يکشنبه 5 ارديبهشت 1395-10:50


    مگر اقای استاندار بیکاره که به فکر بخش خصوصی و بیکاری هزاران نفر باشه ؟ همینکه ایشون و تیم کارشناسیشون کلاه مورد علاقشونو گیر بیارن مشکل انتقال آب دریای خزر و بیکاری ، تعطیلی واحدهای تولیدی ، خسارات وارد شده به کشاورزان و دامداران و .... را حتما پیگیری میکنن