آخرین عناوین

يکشنبه 26 ارديبهشت 1395-0:9 کد خبر:22978

معاون خدمات شهري شهرداري ساري خبر داد:

جشنواره بهار نارنج را همچون آيين گلاب گيري در قمصر كاشان ملي خواهيم كرد

معاون خدمات شهري شهرداري ساري با اشاره به اهميت جشنواره بهار نارنج گفت: اين آئين با شكوه را مانند آئين گلاب گيري در قمصر كاشان  باید فرا استاني كرده ودر سطح كشور مطرح كنيم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري، كلانتري ضمن ابراز خرسندي از استقبال گسترده مردم و هنرمندان از پنجمين جشنواره ملي بهار نارنج گفت:هر چند به احترام شهيدان والا مقام دفاع از حريم اهل بيت، جشن هاي حاشيه اي را لغوكرديم اما اين امر مانع از استقبال مردم از جشنواره نشد و نمايشگاه آن همچنان داير است وشهروندان از آن بازديد ميكنند.

وي سپس به اهميت اين جشنواره و خواص بي شمار بهار نارنج اشاره كرد و افزود: به همين دليل اعتقاد داريم اهميت آن اگر بيشتر از آئين گلاب گيري قمصر كاشان نباشد كمتر هم نيست و بايد همه دست به دست بدهيم تا آن را ملي كرده و مانند مراسم گلاب گيري فرصتي تلقي كنيم براي جذب گردشگر و رونق بخشي به صنعت توريسم در ساري و مازندران كه صد البته در اين ميان رسالت رسانها و بخصوص رسانه ملي و استاني بسيار مهم است.

معاون خدمات شهري شهرداري ساري سپس به برنامه هايي كه با مديريت سازمان پارك ها و فضاي سبز تدوين شده است ساري را به شهر سرسبز تبديل كنند پرداخت وتاكيد كرد:ما بايد از فضاي سبز در سطح به فضاي سبز در ارتفاع برسيم به اين معنا كه درمعابر عمومي و بلوارها فضاي سبز ايجاد نكنيم.

وي در تشريح اين برنامه كه گفته او منتج به (ساري سبز)خواهد شد خاطرنشان كرد: ما در اين برنامه ساختمانهاي مسكوني و حتي تجاري كه نماي جالبي ندارند با گياهان رونده پوشش مي دهيم يا ديوارهايي كه در سطح شهر هستند وآلودگي تصويري ايجاد كردند را با اشكال مختلف توسط گل وگياه مزين مي سازيم.

اين كار نياز به امكاناتي دارد كه قرار شد سازمان پاركها و فضاي سبزدر خصوص پرورش وتكثير گياهان مورد نيازاقدامات لازم را به عمل آورد.

كلانتري آنگاه همراهي و همكاري شهروندان در ايجاد شهري سبز و نگهداري فضاي سبز موجود را مورد توجه قرار داد وافزود: در تمامي زمينه ها شهروندان نقش و سهم بسزايي دارند اما در خصوص فضاي سبز رسالت مردم مهمتراست چون علاوه بر آنكه در نگهداري فضاي سبزمسئوليت دارند در ايجاد فضاي سبز هم مي توانند همكاري داشته باشند بنابراين انتظار داريم در سايه يك تعامل سالم و سازنده بتوانيم ساري را از هميشه زيباتر سرسبزتركنيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :