آخرین عناوین

دوشنبه 27 ارديبهشت 1395-9:2 کد خبر:22985

دست و دلبازی میلیاردی یک خیر و خساست یک دولت:

بازی با جان مردم فریدونکنار از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران/ غیبت ۱۰۰۰ روزه جراح مغز و اعصاب

نزدیک به 4 سال از افتتاح مرکز ‌سی‌تی‌اسکن فریدونکنار می‌گذرد وهمچنان نبود جراح مغز و اعصاب بزرگترین مشکل این بیمارستان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل بصیرنیوز، درحالی‌که نزدیک به ۴ سال از افتتاح مرکز ‌سی‌تی‌اسکن حضرت فاطمه‌الزهرا(س) فریدونکنار می‌گذرد، همچنان نبود جراح‌ مغز و اعصاب بزرگ‌ترین مشکل این بیمارستان است و این درحالی است که این مرکز، از سوی یک خیر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با وجود این‌که نبود جراح مغز و اعصاب در بیمارستان فریدونکنار برای این شهرستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است، اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و حتی با پیگیری‌هایی که از سوی رسانه‌ها و برخی مسئولان این شهرستان در این زمینه صورت گرفته است، همچنان سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام‌خمینی(ره) فاقد یک متخصص است.

این در شرایطی است که وزیر بهداشت در سفر دو روزه اخیر خود به مازندران در آمل و ساری، طرح‌های میلیاردی را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار داد اما بار دیگر فریدونکنار همانند سال‌های گذشته شاهد بی‌مهری‌های فراوانی بود.

براساس این گزارش، پیش از آغاز به کار «سی‌تی‌اسکن» حضرت فاطمه الزهرا(س) فریدونکنار، تنها یک متخصص جراح مغز و اعصاب در بیمارستان این شهرستان وجود داشت که تنها هفته‌ای ۲ یا 3روز در درمانگاه حاضر می‌شد، و با پایان یافتن طرح وی، از فریدونکنار به جایی دیگر انتقال یافت.

این در زمانی بود که روسای دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران به فریدونکنار می‌آمدند و می‌گفتند که با توجه به شرایط منطقه قصد دارند بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار را به سانتر تروما برای زیر پوشش قرار دادن شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار سرخرود و محمودآباد تبدیل کنند.

مهم‌ترین دلیل آنها برای تبدیل بیمارستان فریدونکنار به سانتر تروما جمعیت ساکن شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد و سرخرود و ساحلی و توریستی بودن این شهرستان‌ها بود.

در حالی‌که به کمک فردی خیر، پس از پشت‌ سر گذاشتن بسیاری از مشکلات، «سی‌تی‌اسکن» در فریدونکنار راه‌اندازی شد، متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وعده خود در زمینه تامین جراح مغز و اعصاب عمل نکردند و علاوه بر آن پس از پایان طرح، این پزشک که تنها چند روز در فریدونکنار حضور داشت نیز از این شهرستان رفت.

۱۰۰۰ روز غیبت یک جراح متخصص مغز و اعصاب

حدود ۴ سال از آغاز به کار سی‌تی‌اسکن فریدونکنار می‌گذرد، نبود جراح مغز و اعصاب در این شهرستان مشکلات فراوانی را به وجود آورده است که نمونه آن را در حادثه بیماری فرماندار فریدونکنار مشاهده کردیم.

در ادامه پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان برای تامین جراح مغز و اعصاب فریدونکنار در سال ۹۲ صورت گرفت، زمانی که در مردادماه همان سال استاندار مازندران در این شهرستان حضور داشت، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی وعده مساعدی در این زمینه داد، اما تا به امروز و پس از گذشت هزار روز همچنان جراح مغز و اعصاب به فریدونکنار اختصاص داده نشده است.

این در شرایطی است که اگر به بیمارستان امام‌خمینی(ره) برای پیگیری بیماری در زمینه مغز و اعصاب مراجعه کنید، تنها در روزهای خاص یک پزشک متخصص مغز و اعصاب شما را معاینه می‌کند و اگر نیاز به نوار مغز داشته باشید، تنها در دو روز هفته این عمل انجام می‌شود، چرا که به گفته یکی از پرستاران بیمارستان، گرفتن بیش از ۱۰ نوار مغز در این دو روز موجب خرابی این دستگاه می‌شود.

نارضایتی عمومی افزایش یافته است

به نظر می‌رسد باید برای مسئولانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند تاسف خورد، چراکه این شهرستان مجهز به سی‌تی‌اسکن است و در نبود جراح مغز و اعصاب، بیماران مجبور به حضور در شهرهای دیگر هستند که این امر نارضایتی آنها را افزایش داده است.

پس از احداث و راه‌اندازی مرکزی همانند این مرکز توسط افراد خیر و نیکوکار، که برای دولت ریالی هزینه در برنداشت، این حداقل انتظار است که در تامین یک متخصص آنهم برای شهرستانی که می‌تواند به شهرستان‌های اطراف خدمات ارائه دهد، انتظار زیادی نیست و حتی باید گفت که عدم‌تحقق این توقع از سوی دولت، نوعی بی‌عنایتی به مردم حوزه بزرگی همچون شهرستان فریدونکنار و شهرستان‌های اطراف است.

جراح مغز و اعصاب به فریدونکنار نمی‌آید

سیدمصطفی قاسم‌زاده رئیس بیمارستان امام‌خمینی (ره) فریدونکنار اظهار کرد: بیمارستان فریدونکنار جراح مغز و اعصاب ندارد و در آینده نزدیک نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این شهرستان اختصاص داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست اختصاص یک پزشک جراح مغز و اعصاب را بارها به مسئولان دادیم، تصریح کرد: تعداد جراح مغز و اعصاب در مازندران کم است و شهرهای ساری، بابل و آمل دو یا سه جراح دارند.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار با بیان اینکه دولت به تعداد کافی جراح مغز و اعصاب ندارد، گفت: تنها یک پزشک در سال ۹۴ از سوی وزیر بهداشت به مازندران معرفی شد که در بهشهر و ساری برای معاینه‌های ضروری در بیمارستان امام(ره) ساری فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد در حالی که مردم و خیران برای این بیمارستان هزینه‌های زیادی انجام دادند، آیا حق آنها در این مرکز درمانی، حضور یک پزشک جراح مغز و اعصاب نیست؟

چرا مسئولان استانی از بیمارستان فریدونکنار که به سرمایه ملی تبدیل شده است حمایت نمی‌کنند، آیا برای دولت‌مردان سلامت مردم اهمیت ندارد که از تامین پزشک برای این بیمارستان خودداری می‌کنند؟

شهروندان فریدونکناری خواهان دستیابی به حق تضییع‌شده خود هستند و مسئولان استان باید پاسخ این نامهربانی‌های صورت گرفته بر مردم این شهرستان را بدهند، و در این مسیر مسئولان شبکه بهداشت‌و‌درمان و رئیس بیمارستان فریدونکنار نیز باید همراه با مردم و با شجاعت پیگیر مطالبه به‌حق مردم این شهرستان باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :