آخرین عناوین

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-9:3 کد خبر:22995

گلایه منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس از مسئولان راه:

تغییر آیتم مشارکت طرح آزادراه 6 خطه قائم‌شهر ـ ساری

مسؤولان استانی چگونه اجازه دادند طرحی با ۵۰ درصد منابع دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی در سال ۹۰ در قانون بودجه تصویب شده، تغییر کند!!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌اصغر یوسف‌ نژاد اظهار داشت: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد که به‌ دلیل مشکلات ترافیک شهرهای ساری، قائم‌شهر و فیروزکوه آزاد راه 6 خطه قائم‌شهر ـ ساری از هفت‌تن قائم‌شهر به طول 44 کیلومتر تا بادله را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و حتی کد بودجه‌ای نیز گرفت، گفت: دولت در سال 90 در هیأت وزیران تصویب کرد که این طرح با مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور تأمین اعتبار شود و برای اجرای آزادراه 6 خطه که شامل احداث آزادراه، ایجاد تأسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره‌برداری آن با شرکتی قرارداد بسته شد.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد 50 درصد منابع مالی لازم برای آزادراه و تأسیسات جانبی خاص از ردیف بودجه اعتباری از سوی دولت و 50 درصد دیگر نیز از طریق منابع غیردولتی که طرف مشارکت با دولت بوده تأمین شود، ادامه داد: همچنین قرار شد دوران مشارکت حدود 14.5 سال، 3.5 سال دوره احداث و 11 سال دوره بهره‌برداری باشد و سود قطعی نیز در نظر گرفته و ابلاغ شده است.

یوسف‌نژاد یادآور شد: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مقداری از منابع مالی تأمین شد و آزادسازی راه‌ها صورت گرفت طی این مدت کاری انجام نشده و به تازگی اخباری شنیده شده که دولت در هفته گذشته قرارداد را تغییر داده و از 50 درصد به 30 درصد دولت و 70 درصد منابع آزادراه از طریق مشارکت قصد انجام دارد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر آیتم مشارکت 50، 50 به 30 ،70 هم به مدت زمان پروژه لطمه وارد کرده و به تأخیر می‌اندازد و همچنین امکان سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی کم می‌کند.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این کار نوعی کم‌لطفی و کم‌توجهی به استان مازندران است، اظهار کرد: واقعاً از مدیرکل و مسئولان استانی مرتبط با پروژه‌های راه و شهرسازی گلایه دارم که چگونه اجازه دادند طرحی با 50 درصد منابع دولت و 50 درصد بخش خصوصی در سال 90 در قانون بودجه تصویب شده در حال حاضر به 30 درصد منابع مورد نیاز دولتی برای احداث آزادراه قائم‌شهر ـ ساری تغییر پیدا کرده است این به معنای انجام ندادن کارهاست.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: به ‌طور حتم این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و به‌عنوان یکی از نخستین سؤال‌هایی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علیه وزرا مطرح می‌شود این سؤال مربوط به وزیر راه و شهرسازی است و البته وضعیت جاده ساری ـ تاکام، فیروزکوه، هراز و چالوس بسیار نگران‌کننده و نیز از موارد مورد انتظار مجمع نمایندگان است به‌ویژه مصوبه‌ای که دولت چند روز اخیر تصویب کرده شاید مسؤولان استانی نیز لازم بوده در این مورد اظهارنظر و پیگیری کنند.

وی ادامه داد: این موضوع به‌طور حتم در آغاز مجلس دهم با استفاده از ظرفیتی که نمایندگان برای طرح سؤال دارند استفاده کرده و انتظار داریم مسؤولان استانی نسبت به این مسأله توجه کنند.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از مشکلات عدیده شهرهای مازندران ترافیک است، گفت: بار ترافیکی که روی جاده فیروزکوه است وقتی به داخل شهرهای ساری و قائم‌شهر وارد می‌شود مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که تحقق این پروژه می‌تواند کمک زیادی به کاهش ترافیک و تصادفات کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :