آخرین عناوین

دوشنبه 3 خرداد 1395-23:46 کد خبر:24020

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد :

محاسبه هزینه برق مشترکان مازندران با تعرفه 20 درصد مناطق گرمسیری

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با تصمیم گیری انجام شده تعرفه برق مشترکان مازندران از 15 خردادماه تا 15 شهریور با 20 درصد تخفیف مناطق گرم محاسبه می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، قاسم شهابی در جمع خبرنگاران استان مازندران به مناسب نزدیک شدن به فصل گرم سال اظهار داشت: مشترکان برق خانگی در زمان پیک مصرف در استان مدیریت مصرف را در برنامه کاری خویش قرار دهند.

وی با اعلام اینکه در حالت عادی میزان برق مصرفی مازندران به 700 مگاوات می‎رسد، افزود: در ایام تابستان این مقدار به دو برابر بیشتر از مصرف فعلی عدد معادل یک‌هزار و 700 مگاوات می‌رسد که در هیچ جای کشور شاهد افزایش چند برابری در این حد نیستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری قطعی برق در ایام گرم سال، خاطر نشان کرد: به صنایع که در مدیریت مصرف اقدام کنند و به مدیریت مصرف تعیین شده برسند پاداش پرداخت می‎شود.

وی با اعلام اینکه در تابستان سال جاری قطعی برق نداریم، افزود: مانند سال گذشته برنامه داریم که با استفاده از ظرفیت بسیج کارمندان برای مدیریت مصرف برق استفاده کنیم.

شهابی از محاسبه برق ‌بها مشترکان مازندران  در لیست تعرفه مناطق گرمسیری خبر داد و یادآور شد: این طرح از 15 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه امسال و با 20 درصد تخفیف اعمال می‌شود که این طرح شامل مناطق معتدل استان نمی‎شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تقویت شبکه برق شهرستان ساری خبر داد و یادآور شد: پست فشار قوی بین ساری و قائم‌شهر در حال احداث است که با تکمیل و بهره ‌برداری این پست در ماه جاری 400 ولت برق به شبکه مصرف مرکز استان اضافه می‎شود.

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اعلام اینکه طرح افزایش پایداری شبکه در استان منتظر اعتبار 40 میلیارد تومان است، یادآور شد: 30 تا 40 درصد ناپایداری در شبکه داریم که در صورت تامین اعتبار مشکل مطرح شده رفع می‎شود.

وی دیگر اقدام انجام شده در توزیع برق استان را کاهش تعداد متقاضیان شبکه توزیع اعلام کرد و گفت: تعداد متقاضیان در صف انتظار ما 15 هزار نفر بودند که با اقدامات انجام شده به 7 هزار نفر رسیدند.

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اعلام اینکه میزان مشترکان غیرمجاز توزیع برق استان زیاد است، گفت: مازندران در بحث تلفات برق در رتبه بالا قرار دارد که بخشی از تلفات غیرفنی است.

شهابی تعداد مشترکان توزیع برق در از گلوگاه تا آمل را بیش از یک‌ میلیون و 240 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 27 هزار دستگاه ترانس کار انتقال ترانس را در 25 هزار کیلومتر انجام می‏‌دهند.

وی میزان بدهی توزیع برق مازندران به پیمانکاران را 70 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: مبلغ 55 میلیارد تومان مطالبه این شرکت از مشترکان است که 27 میلیارد تومان برای ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

مدیرعامل توزیع برق مازندران درباره استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید برق مازندران گفت: به ‌زودی تعدادی نیروگاه به صورت پراکنده در استان بررسی می‎شود و برنامه داریم در این زمینه به صورت جدی‎تر ورود پیدا کنیم.

وی درباره مشکل برق مشترکان خانگی دودانگه و چهاردانگه استان در شهرستان ساری، افزود: به صورت موقت مشکل این مناطق حل شد ولی برنامه داریم با تقویت برق این مشکل به صورت جدی ‎تر حل شود و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به شدت پیگیر این موضوع است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :