آخرین عناوین

يکشنبه 9 خرداد 1395-17:33 کد خبر:24051

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

دستگيري قاتل محيط بان/زندان عاقبت کار سارقان ادوات کشاورزی/ کشف 15 کيلوگرم ترياک از مخزن سوخت خودرو در بابل/ دستگیری سارقان طلا با 15 فقره سرقت درقائم شهر/کشف 3 کیلو طلاجات مسروقه


به گزارش خزر تیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران در هفته ای که گذشت به شرح ذیل می باشد:

دستگيري قاتل محيط بان "نوري" در کمتر از هفت ساعت

احمد رضا رستمي رييس پليس آگاهي مازندران گفت : در پي اعلام يک فقره تيراندازي به سمت ماموران اداره منابع طبيعي بخش چمستان شهرستان نور که منجر به مجروح شدن آنان شد ، سريعا اکيپ از ماموران انتظامي بخش چمستان جهت بررسي موضوع به محل اعزام  شدند .

رييس پليس آگاهي مازندران افزود: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد ، سرنشينان 2 دستگاه خودروي وانت نيسان فاقد پلاک که قصد حمل چوب و فراورده هاي جنگلي قاچاق در اين منطقه را داشتند به محض مشاهده خودروي محيط بانان با سلاح شکاري به سمت آنان شليک کردند که منجر به مصدوميت سه سرنشين خودروي مذکور شد.

رستمي تصريح کرد: با تلاش ماموران انتظامي و عوامل امدادي مصدومان به مرکز درماني شهرستان نور منتقل شدند ، که عليرغم تلاش پزشکان يکي از محيط بانان به نام " فضل ا... عليپور" به علت شدت جراحت وارده جان باخت.

رييس پليس آگاهي مازندران همچنين اظهار داشت : به محض وقوع اين جنايت بلافاصله ماموران با تشکيل تيمي اطلاعاتي و عملياتي ، موفق شدند مالک يکي از وانت هاي نيسان به نام " مصيب " را در حومه يکي از روستاهاي شهرستان آمل شناسائي ودستگير کنند.

رستمي افزود: در ادامه تحقيقات پليسي و در کمتر از هفت ساعت  4 نفر ديگر از  همدستان متهم نيز در عملياتي غافلگيرانه دستگیر و در بازجوئي هاي به عمل آمده يکي از اين متهمان به نام "محمد – ح"  به تيراندازي به سمت محيط بانان اعتراف کرد .

به گفته رستمي ، درادامه اين عمليات يک دستگاه خودروي ديگر متعلق به اين افراد به همراه سلاح مورد نظر نيز کشف شد.

وي در خاتمه گفت: متهمان پس ازتشکيل پرونده و تشريح صحنه به مرجع قضائي معرفي و موضوع در دست بررسي است.

محورسوادکوه - فیروزکوه روز یک شنبه 9 خردادماه مسدود است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از انسداد محور"سوادکوه– فیروزکوه " روز یکشنبه 9 خردادماه برای عملیات کارگاه جاده ای در کیلومتر 63 تا 72 در محدوده "خطیرکوه" خبر داد .

جعفر محمدنژاد با اعلام این خبر افزود: به منظور اجرای عمليات کارگاه جاده اي ( زوال ريزي راه آهن ) در محور فيروزکوه حد فاصل"سفيددارگله تا خطيرکوه" و"سله بن تا تنگه خطيرکوه" در کيلومتر 63 تا 72 این محور از ساعت 8 صبح تا ساعت 13 روز یکشنبه مورخ 9 خردادماه مسدود می شود.

وی تصریح کرد:  در زمان انسداد تردد وسائط نقليه از ساير محورهاي شمالی ( کندوان - هراز ) صورت مي پذيرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با هشدار به رانندگان وسائل نقلیه از آنان خواست، ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، با سرعت مطمئنه در محورهای کوهستانی حرکت کنند و از سرعت و سبقت غیرمجاز جداً خودداری کنند.

دستگیری سارقان طلا با 15 فقره سرقت در"قائم شهر"/کشف 3 کیلو طلاجات مسروقه

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری دوسارق طلا با 15 فقره سرقت خبر داد .

محمدعلی اتباع طبری با اعلام اين خبر،گفت:در پي وقوع چندین فقره سرقت از منازل خالي از سکنه در شهرستان قائم شهر، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، با بررسی صحنه جرم دریافتند، سارق یا سارقان با اطمينان از نبود صاحبخانه، شبانه با باز کردن قفل درب و نفوذ به داخل منزل پس از تخریب گاوصندوق طلا و جواهرات و وجه نقدموجود در آن را سرقت می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: کارآگاهان پليس آگاهي با استفاده از سرنخ هاي به دست آمده از سارقان، موفق شدند، دو متهم به سرقت به نام های "پ- ن" 22 ساله و"م- ر" 24 ساله هردو اهل"کوه دشت"استان "لرستان" را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان كه در مواجهه با مدارك و مستندات پليس،چاره ای جزء اعتراف نداشتند، در اظهارات خود به پلیس عنوان داشتند، با شناسایی منازل افراد متول و سرمایه دار و زیر نظر گرفتن آنان در فرصتی که اطمینان از خالی بودن منزل داشتند، وارد منزل شده و با تخریب گاوصندوق طلاجات و وجوه نقد داخل آن را سرقت می کردند.

به گفته فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر متهمان دستگير شده به15 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه این افراد سه کیلوگرم طلاجات سرقتیرا کشف کردند.

طبری از شهروندان خواست، ضمن توجه به هشدارهاي پليس در خصوص نکات ايمني در حفاظت از تاسيسات و نگهداري وجوه نقد و اشياء قيمتي در منزل خودداري كنند.

زندان عاقبت کار سارقان ادوات کشاورزی در" جویبار "

درویشی ، فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری دو سارق و انهدام باند سارقان حرفه ای خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار بیان داشت : در پي وقوع سرقت موتور های کشاورزی در سطح روستاههای شهرستان موضوع در دستور کار عوامل پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و پس از چند روز کار اطلاعاتی و ایجاد گشتهای نامحسوس در روستاهها شهر سرانجام به دو نفر از سارقین حرفه ای که با پوشش کارگری مشکوک و با شیوه و شگردهای پلیسی دستگیر شدند.

درویشی در ادامه با بیان اینکه مظنون که با حربه لباس کارگری به عنوان کارگر زمینهای شالیزاری در حال سرقت ادوات و موتورهای کشاورزی بوده اند و در بازجویی های فنی لب به اعتراف گشوده و به 6 فقره سرقت موتورهای آبکشی معترف شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه : از این سارقین مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط در این خصوص سارقین بعد از تشکیل پرونده روانه زندان شده اند.

قتل مامور منابع طبيعي شهرستان نور توسط قاچاقچيان چوب 

درپي تیراندازی به سمت مامورین جنگل بانی در روستای پایین سالده ، مامورین ف . ا . چمستان در محل حاضر و مشخص شد  آقای " فضل الله علی پور" مامور جنگل بانی روستای سالده به همراه همکارانش  دو دستگاه خودرو نیسان حامل چوب قاچاق را در حین گشت زنی مشاهده و حسب وظیفه خواستار بررسی دقیق چوبها شدند که احدی از راننده نیسان بسمت نگهبانان با سلاح شکاری تیراندازی که متاسفانه نامبره و دیگر مامور جنگل بانی بشدت مصدوم و به درمانگاه چمستان جهت مداوا انتقال داده شدند که علی رغم تلاش پزشکان آقای فضل الله علی پور فوت کرد.

درپي وقوع قتل عمد موضوع به طور ويژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان واستان قرار گرفت و دو نفر ازعاملین قتل به نام هاي " ن- ح " 39 ساله و " محمد-ح"29 ساله  دستگیر وخودروی نیسان متعلق به قاچاقچیان و آلت قتاله یک قبضه سلاح شکاری دولول کشف شد.

دستگیری دو زورگير مامور نما در شهرستان چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از شناسایی و دستگیری دو متهم به زورگيري که در پوشش مامور انتظامي از شهروندان اخاذي و سرقت مي کردند،خبر داد .

علیرضا قدیمی با اعلام این خبر،افزود ماموران یگان امداد این فرماندهی ساعت4 صبح روز جمعه مورخه 7/03/95 در یک عملیات پلیسی ، موفق به متوقف نمودن یک دستگاه خودرو پژو 405 شدند .

که ابتدا سرنشینان اقدام به فرار نموده اما با تیز هوشی ماموران دستگیر وبه کلانتری دلالت داده شدند ،فرمانده انتظامی شهرستان چالوس افزود دونفر به نامهای "مهدی – ص"ی و " پوریا- الف" دستگیر کردند.

قدیمی ادامه داد: طی تحقیقات فنی پلیس متهمان اقرار داشتند که در چالوس از دونفر به مبلغ 18 میلیون ریال زورگیری کردند  که عین وجه در داخل خودرو کشف گردید .

سپس متهمان با هماهنگی قضایی تحت نظر وجهت ادامه تحقیقات تحویل پلیس آگاهی گردیده سپس به دادسرا اعزام شدند .

کشف 3 کيلوگرم ترياک از سوداگر مرگ در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل،از دستگيري سوداگر مرگ با بيش از 3 کيلوگرم ترياک خبر داد،ولي الله گنجيان مقدم با اعلام اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشي،مبني بر فعاليت فردي در امر خريد و فروش مواد مخدر در شهرستان آمل، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پليس موادمخدر اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل،افزود: ماموران انتظامي اين شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتي و نامحسوس، سرانجام مخفيگاه متهم به نام "قدرت الله- ر" را شناسايي و پس از اخذ مجوز قضائي، طي يک عمليات غافلگيرانه متهم را در منزلش دستگير کردند،.

اين مقام انتظامي بيان داشت: ماموران انتظامي در بازرسي از منزل متهم مقدار 3 کيلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف کردند.

گنجيان تصريح کرد: متهم پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با تاکيد بر مبارزه بي امان با سوداگران مرگ ،خاطر نشان کرد: پديده خانمان سوز اعتياد بدون مشاركت مردم از ميان برداشته نخواهد شد که همكاري شهروندان با پليس و تماس با 110 در زمينه مبارزه با موادمخدر گام موثري در برخورد با اين بلاي خانمان سوز است.

کشف 15 کيلوگرم ترياک از مخزن سوخت خودرو در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، از شناسايي و دستگيري دو سوداگر مرگ و کشف 15 کيليو گرم ترياک از داخل باک خودرو خبر داد،سيد محسن جعفري با اعلام اين خبر افزود:در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افرادي در امر ورود مواد مخدر از استان هاي جنوبي کشور به داخل اين شهرستان و توزيع آن به صورت گسترده، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهي قرار گرفت.

 وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي  و تحقيقات گسترده پليسي دريافتند، افرادي با يک دستگاه خودرو سواري پژو پارس در پوشش يک خانواده که براي سفر به استان هاي شمالي آمده اند، با جاساز کردن ترياک در مخزن سوخت خودرو، اقدام به ورود موادمخدر به داخل شهرستان مي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل خاطر نشان کرد:ماموران با دريافت اين اطلاعات و مشخصات خودروي مورد نظر، رد سوداگران مرگ و خودروي آنان را در يک خانه ويلايي در منطقه "بندپي غربي"اين شهر، شناسايي کردند.

جعفري گفت:ماموران با هماهنگي قضايي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه متهمان به مواد مخدر به نام هاي "داود – ش" و "محمد – ر" را دستگير کردند و در بازرسي از خودروي متهمان موفق شدند، بيش از 15 کيلو و 115 گرم ترياک را که بطرز ماهرانه اي در داخل مخزن سوخت خودرو و در قوطي هاي پلاستيکي نوشابه جاسازي شده بود، کشف کنند،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند .

کشف 9 کيلو ترياک از سوداگران مرگ در"ساري"

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان، از شناسايي و دستگيري دو سوداگر مرگ و کشف 9کيلوگرم ترياک خبر داد،ثقفي با اعلام اين خبر افزود: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افراد در امر تهيه و توزيع موادمخدر در سطح گسترده در شهرستان ساري، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين پليس قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي دو متهم به تهيه وتوزيع موادمخدر به نام هاي " ح- د " و " ج- ن " را شناسايي کردند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان خاطر نشان کرد:ماموران با هماهنگي قضايي در اقدامي عملياتي با دستگيري متهمان موفق شدند، 9 کيلو گرم ترياک را از متهمان کشف کنند.

سرهنگ ثقفي افزود:در اين ارتباط دو دستگاه خودرو متعلق به متهمان کشف شد و متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

كشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل ، از كشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد، ولي الله گنجيان مقدم گفت: مأموران انتظامي اين فرماندهي حين انجام ماموريت و گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به یک دستگاه خودرو وانت نيسان حامل چوب مظنون شده و خودروی مذکور را متوقف کردند.

وي افزود :ماموران در بازرسی از این خودرو به رانندگی فردی به هویت "رضا- ر" قریب به 3 تن چوب آلات جنگلی قاچاق کشف و ضبط شد.

گنجیان گفت:در اين ارتباط متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شده و خودروی فوق الذکر روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي موجب به تاراج بردن منابع ملي كشور و تجاوز به حقوق اقتصادي و فرهنگي جامعه مي باشد ، از مردم ولايت مدار اين شهرستان خواست: چنانچه از فعاليت غير قانوني قاچاقچيان چوب مطلع هستند مراتب را بلا فاصله از طريق تلفن هاي آشنا 110 و 197 به پليس اطلاع دهند.

کشف 1 کیلوگرم موادمخدر در شهرستان نور

فرمانده شهرستان نور از کشف 1 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد، علی اوسط گرجی پور در تشریح خبر فوق بیان داشت : در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت یک نفر مرد اهل قائمشهر در زمینه فروش موادمخدر در شهر رویان موضوع در دستور کار اطلاعاتی مامورین پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان قرار گرفت.

گرجی پور ادامه داد: با بکارگیری منابع و مخبرین فرد مورد نظر به هویت فضل ا... درویش که در حال جابجایی موادمخدر بوسیله یک دستگاه تاکسی بین شهری بوده در منطقه حدادمحله ایزدشهر متوقف و در بازرسی از خودروی مذکور مقدار 1 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف وضبط گردید.

گرجی پور بیان داشت : در این زمینه دونفر خانم که همدست متهم فوق بوده نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر دلالت گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور از خانواده ها خواست تا کنترل بیشتری بر فرزندان خود داشته تا از گرفتار شدن آنان در دام این بلای خانه مان سوز جلوگیری نمایند.

انهدام باند سارقان منزل در شهرستان عباس آباد

فرماندهی انتظامی شهرستان عباس آباد از انهدام باند سارقان منزل و دستگیری اعضای این باند در عباس آباد خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در حوزه بخش کلارآباد موضوع در دستور کار عوامل تجسس کلارآباد و پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و با توجه به میزان زیاد اموال به سرقت رفته ، بررسی های اولیه پلیسی انجام شده حاکی از جاجایی اموال مورد نظر توسط خودرو های وانت بوده در نهایت یک دستگاه خودروی وانت پیکان حامل اثاثیه منزل شناسایی و از آنجا که تعدادی از وسایل حمل شده ، توسط احدی از شکات مورد شناسایی قرار گرفته بود با هماهنگی مقام قضایی خودرو توقیف و به مقر انتظامی انتقال ، راننده به خرید لوازم منزل از شخص دیگری بنام" م-ک" معترف و در ادامه پیگیری های انجام شده اکثر اموال مسروقه منازل مورد نظر کشف و به مقر پلیس آگاهی دلالت ، سارق اصلی پرونده نیز دستگیر و به بیش از 6 فقره سرقت از ویلاهای سطح شهرستان اعتراف و پس از معرفی به مرجع قضایی با قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :