آخرین عناوین

چهارشنبه 12 خرداد 1395-22:34 کد خبر:24066

سرپرست دانشگاه پیام‌نور مازندران خبر داد:

راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان بومی

سرپرست دانشگاه پیام ‌نور مازندران از راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان بومی در این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اسدالله دیوسالار در مراسم بزرگداشت بیست ‌وهفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت پنجاه‌ وسومین سالگرد قیام خونین 15 خردادماه که در دانشگاه پیام‌نور استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه قیام 15 خرداد 42 قیام علیه ظلم و استبداد بود، اظهار کرد: ریشه این ظلم و ستم در سال 57 با رهبری امام راحل از بیخ و بن کنده شد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ کشور ما همواره صحبت از مبارزه با ظلم و زور بوده است، افزود: امام خمینی(ره) با شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مسیر تاریخ و فرهنگ 2500 ساله شاهنشاهی را تغییر داده و قیامی را آغاز کرد و به پیروزی رساند که امروز یک ژئوپلیتیک جدیدی را در جهان به ‌وجود آورده است.

دیوسالار دانشگاه پیام‌ نور را مولود انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی را در جامعه ایجاد کرده که دانشگاه پیام ‌نور هم یکی از آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته قبولی در دانشگاه یک رویا بوده است، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌ نور در سال 67 به دستور شورای انقلاب فرهنگی ایجاد و دو مرکز در ساری و بهشهر در استان راه‌اندازی شده بود.

سرپرست دانشگاه پیام ‌نور مازندران فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را بالای 100 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این دانشگاه در مازندران 18 مرکز دانشگاهی، 25 هزار دانشجو، 161 عضو هیأت علمی و 463 کارمند دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال 94 رتبه سه کشوری از لحاظ جذب دانشجو را داشته است، گفت: پژوهشکده گیاهان بومی برای نخستین‌ بار در کشور در دانشگاه پیام‌نور مازندران راه‌اندازی شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :