آخرین عناوین

پنجشنبه 13 خرداد 1395-22:29 کد خبر:24068

رئیس شورای شهر تنکابن خبر داد:

پروژه آدینه تنکابن حدود 50 میلیارد به شهرداری بدهکار است

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: پروژه آدینه تنکابن حدود 50 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است و تاکنون ریالی از بدهی‌های خود را نیز پرداخت نکرده است.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تقی پزشکی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه پروژه آدینه تنکابن حدود 50 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است و تاکنون ریالی از بدهی‌های خود را نیز پرداخت نکرده است، اظهار کرد: با همه پیگیری‌هایی که برای مطالبه حقوق قانونی شهرداری از پروژه در حال احداث آدینه داشتیم، امروز به جای پرداخت بدهی به ما می‌گویند چیزی برای پرداخت نداریم و از این حقوق بگذرید.

وی افزود: دفتر امام جمعه تنکابن نیز از شهرداری خواسته تا موضوع را به ‌نوعی حل و فصل کنیم، اما حل این موضوع منوط به دریافت حقوق شهر و شهروندان است و ما برای رسیدگی به این حقوق، پرونده را به سازمان بازرسی کشور بردیم و برای استیفای حقوق شهر از طریق قانون پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس شورای شهر تنکابن با اشاره به اینکه همه دغدغه‌های ما در شورای اسلامی شهر و شهرداری تأمین نیازهای اساسی شهر و حل مشکلات و موانع در آن است، گفت: این اقدامات وابسته به دریافت حقوق قانونی است که از نوسازی، عوارض شهری و پروانه‌های ساختمانی دریافت می‌شود، اما در وضعیت موجود، شهرداری از نظر مالی در تنگنا قرار دارد و گاه پرداخت حقوق کارکنان آن به‌موقع صورت نمی‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه شهرداری باید به سوی درآمدهای پایدار حرکت کند، در حالی‌که اکنون همه درآمدهای شهرداری از محل دریافت عوارض و صدور پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌شود.

پزشکی افزود: براساس مصوبه شورای شهر، از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و برای تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران طبق قانون از آ‌نها حمایت می‌‌کنیم، اما حضور سرمایه‌گذاران بسته به این است که تا چه میزان امنیت حرفه‌ای او تأمین می‌شود و آیا امکاناتی برای سرمایه‌گذاری و حمایت‌های منطقه‌ای برای تسهیل در سرمایه‌گذاری او وجود دارد یا خیر؟

پزشکی با بیان اینکه اعتبار در بحث پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهری نقش داشته و در صورت نبود حمایت دولت در اجرای بسیاری از پروژه‌ها، شهرداری‌ها به‌تنهایی قادر به تأمین اعتبارات نیستند، گفت: این در حالی است که به دلیل شرایط ویژه شمال، پروژه‌ها باید با نگاه ملی دیده شوند و با این شرایط دولت نمی‌تواند شهرداری‌ها را که در واقع دولتی نیست، مجبور به کاری کنند.

وی به حضور متکدیان در سطح شهرهای شمالی به ‌ویژه تنکابن و مشکلات ناشی از آنها اشاره و اظهار کرد: این معضل، دغدغه همه مسؤولان است و با توجه به اهمیت موضوع، جلساتی توسط استانداری در شهرستان برگزار شده و طرحی نیز برای ساماندهی متکدیان در نظر گرفته شده و براساس آن مقرر شد که با محوریت تنکابن در غرب مازندران اقداماتی صورت بگیرد و در این راستا نیز، مرکزی در روستای «تمشکل» بخش نشتا در نظر گرفته شده و به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

رئیس شورای شهر تنکابن با ابراز تأسف از اینکه در بحث متکدیان مافیایی وجود دارد که کار برای مهار آن را بسیار سخت کرده است، افزود: تا زمانی که مردم به متکدیان توجه و به آنها کمک می‌کنند، این معضل حل نمی‌شود و برای حل آن باید کار فرهنگی صورت بپذیرد و مردم کمک‌های خود را به مراکز رسمی مانند بهزیستی و کمیته امداد هدایت کنند تا سودجویان از این کمک‌ها برخوردار نشوند.

پزشکی با اشاره به نبود توفیق در طرح تفکیک زباله از مبدأ گفت: امیدواریم با تلاشی که شهرداری و واحد پسماند برای اجرای طرح کاهش حجم زباله‌های تولیدی خانوار با آموزش همگانی در کنار تداوم طرح تفکیک زباله دارد، شاهد تحولی خوب در این بخش باشیم.

عضو شورای شهر تنکابن افزود: در طرح جدید، با آموزش شیوه تولید کمپوست خانگی در منازلی که دارای حیاط بیشتر از 25 متر مربع هستند تلاش می‌شود تا حدود 30 درصد از حجم زباله‌های‌ تر تولیدی خانه‌ها به خاک قابل استفاده و مفید تبدیل شود که نخستین کارگاه آموزشی آن توسط شهرداری و با همکاری کارگروه پسماند فرمانداری تنکابن و نیز با دعوت از کارشناسان صاحب‌نظر و آموزش دهیاران، مدیران مهدها آغاز شده و در ادامه با همکاری آموزش و پرورش در مدارس نیز این آموزش‌ها پیگیری و اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان سفیران این طرح در خانه‌ها ‌شوند.

پزشکی در مورد کارخانه کمپوست تنکابن گفت: این پروژه پیمانکار بخش خصوصی واگذار شد و حتی به دلیل عملکرد نامطلوب در اجرای آن با دریافت مبالغ کلان، این کارخانه راه‌اندازی نشد و توفیقی هم نداشت، لذا اکنون پیمانکار یادشده مدعی است که از این پروژه طلبکار است و معلوم نیست این فرد که به تعهدات خود عمل نکرده، از کجا حمایت می‌شود!

وی با اشاره به بحران برف سال 92 که خسارات زیادی به تنکابن وارد کرد، خاطرنشان کرد: شهرداری در این جریان تا حد ممکن خرابی‌های محیطی شهر را برطرف کرد، اما تاکنون از دولت هیچ کمکی به شهرداری نشده، در حالی‌که شهرداری علاوه بر این هزینه‌ها از محل اعتبارات خود برای جلوگیری از وقوع سیلاب‌های فصلی اقدام به لایروبی و این اقدام خود هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل کرد.

رئیس شورای شهر تنکابن در پایان با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری از نقد منصفانه استقبال می‌کند و در مورد آنها پاسخگو است، گفت: درب شورای شهر و اتاق شهردار برای پاسخ‌گویی به شهروندان باز است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :