آخرین عناوین

جمعه 21 خرداد 1395-14:32 کد خبر:24104

سازمان دولتی که عامل بیکاری و ورشکستگی در مازندران شده است!!!!

وقتی شرکت غله مانع افزایش ظرفیت واحد تولیدی در گلوگاه می‎شود!

دیده بودیم که برخی کارخانه‌ها و شرکت‎های تولیدی کمتر از ظرفیت خودکار می‌کنند، اما ندیده بودیم که مسؤولان مانع از افزایش ظرفیت یک واحد تولیدی شوند که می‌خواهد از این طریق، خود را سر پا نگه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، براساس گزارشات جمعی از کارگران و تماس با مدیر یکی از کارخانه‌های آرد شرق مازندران واقع در شهرستان گلوگاه، از وجود مشکلات مختلف در این واحد تولیدی مطلع شدیم.

ماجرا از این قرار است که کارخانه آرد بنفشه گلوگاه در حال حاضر تنها با یک‌دهم ظرفیت کار می‌کند، این کارخانه تنها تولیدکننده مرغوب‌ترین آرد کشور با ظرفیت 300 تن در روز است که در بین سه استان شمالی و سمنان جایگاه ویژه‎ای دارد، اما به کاهش ظرفیت تولید مجبور شده و با مشکلات ریز و درشتی مواجه شده است.

رجبعلی کاظمی مدیر این شرکت است، چندین‌بار از نزدیک و به‎ اتفاق فرمانداران بهشهر و گلوگاه بازدیدی از این کارخانه داشتیم، او اکنون کارخانه خود را با یک‌دهم ظرفیت سر پا نگه داشته است در حالی‌که ظرفیت و تولید روزانه این واحد تولیدی، 300 تن است.

وی به فارس می‎گوید: سازمان غله مازندران، ظرفیت تولید روزانه کارخانه آرد بنفشه را از 300 به 30 تن در روز کاهش داده و زمینه‌ساز مشکلات زیادی برای کارگران و مدیریت آن شده است.

مدیر کارخانه آرد بنفشه بهشهر با اشاره به فعالیت روزانه 30 کارگر در یک شیفت کاری، افزود: در صورت افزایش سهمیه تولید آرد، این تعداد به 60 نفر افزایش یافته و ضمن فائق آمدن بر مشکلات در بخش تولید، حفظ و پایداری فرصت شغلی را نیز به‌همراه دارد.

کاظمی با بیان اینکه واحد تولیدی آرد بنفشه، 15 سال قدمت داشته و خود نیز پیش از این سهام‌دار شرکت بوده است، گفت: به‌دلیل کوتاهی مدیران پیشین، کارخانه برای مدتی تعطیل شد، اما از سال 90 تاکنون مدیریت این مجموعه به من سپرده شد.

وی ادامه داد: در دو سال نخست (90 و 91) با تلاش و کوشش خود توانستم بدهی و معوقات بانکی این کارخانه را کاهش داده و کارخانه را سر پا نگه دارم.

این فعال اقتصادی بیان کرد: اکنون با کاهش اجباری ظرفیت تولید مواجه هستیم، در صورت حمایت مسؤولان مربوطه می‌توانم در دو شیفت کاری با تولید بهتر و بیشتر به تعداد کارگران خود افزوده، بدهی و معوقات بانکی را پرداخت کرده و با ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه، کارخانه را نیز از خطر ورشکستگی نجات دهم.

رئیس هیأت‌مدیره کارخانه آرد بنفشه، درباره بازار مصرف آرد این واحد تولیدی گفت: این کارخانه در حال حاضر برای نیاز خبازی، سلفی، صنعتی، قنادی و کارخانه‌های ماکارونی آرد تولید می‌کند و محصولات تولیدی نیز به شهرهای ساری، میاندرود، نکا، بهشهر، خلیل شهر و گلوگاه ارسال می‌شود.

کاظمی با ابراز نگرانی از تعطیلی این واحد تولیدی اظهار کرد: 30 کارگر در این مجموعه تولیدی کار می‌کنند که همه آنها از حقوق، بیمه و مزایا براساس قانون کار بهره‌مند هستند، با تعطیلی کارخانه، مشکلات اقتصادی منطقه افزایش می‎یابد.

وی با چهره‌ای غمگین و صدایی بغض‌آلود گفت: برای حل مشکلات خود بارها به سراغ مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه دو و نماینده وقت مردم شرق مازندران رفتم، اما هیچ توجهی به خواسته‌های من نشد و گویا آنها خود معضلی بودند تا مشکلات من افزایش یابد!

این فعال اقتصادی ادامه داد: برای پرداخت معوقات بانکی و حقوق کارگران، مجبور شدم تا ارثیه پدری و خانه مسکونی خود در تهران را بفروشم.

رئیس هیأت‌مدیره کارخانه آرد بنفشه با بیان اینکه این واحد اقتصادی مجهز به سیستم تأسیساتی مدرن و به‌روز بوده و توان تولید روزانه 300 تن آرد را دارد، افزود: اما به‎دلیل اجبار به کاهش ظرفیت تولیدی، با 650 میلیون تومان بدهی بانکی و چهار میلیارد تومان بدهی جاری مواجه است، در صورت حمایت سازمان غله برای افزایش تولید ضمن فعال شدن کارخانه، برای 60 نفر نیز فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.

وی در پایان با انتقاد از مسؤولان شرکت غله و بازرگانی منطقه دو (گلستان، مازندران و سمنان) و بی‌عدالتی‌های موجود که گمان می‌شود تعاملاتی بین آنها و مدیران برخی کارخانه‌های هم‌سو وجود دارد، گفت: جای تأمل دارد که کارخانه آرد «پاکسابان»، دیگر کارخانه حاضر در منطقه، دارای ظرفیت تولید روزانه 100 تن آرد است، اما اجازه تولید 200 تن را دارد و در کنار آن، کارخانه آرد بنفشه دارای 300 تن ظرفیت تولید روزانه است، اما اجازه تولید 30 تن آرد را دارد!

به گزارش فارس، شرکت آرد بنفشه تا 10 سال پیش در حوزه مدیریتی بهشهر قرار داشت، اما با شهرستان شدن گلوگاه و تغییرات سیاسی، این کارخانه در مدیریت گلوگاه قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :