آخرین عناوین

شنبه 29 خرداد 1395-12:23 کد خبر:24157

تابستان تغییرات در مدیران ادارات سوادکوه:

تغییر مدیران ادارات و نهاد‌های غیر‌هم ‌سو با دولت

فرماندار سوادکوه از ایجاد تغییرات مدیران غیر‌همسو در تابستان امسال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،تغییرات دولت‌ها همواره با ایجاد تغییرات در رده‌های ملی، استانی و شهرستانی همراه بوده که تغییر وزرا، استانداران و معاونان آن، فرمانداران و بخشداران و مدیران کل و استانی و مدیران ادارات شهرستانی همراه است و این رویه در دولت‌های مختلف وجود داشت و دولت تدبیر و امید هم از این قاعده مستثنی نیست.

به ‌نظر می‌رسد تحول رو به جلو از مهم‌ترین اهداف تغییرات مدیریتی در ادارات و نهاد‌ها باشد و البته استفاده از هم‌فکران دولت منتخب، تغییرات مدیریتی و رفتاری در ادارات و نهاد‌ها با توجه به شعار‌ها و سیاست‌های اختصاصی دولت، لزوم استفاده از بهترین گزینه‌ها به‌ منظور دست‌یابی به اهداف مورد نظر و تلاش برای چینش تخصصی و کیفی نیرو‌ها برای پاسخ‌گویی به افکارعمومی نیز از اهداف دیگر تغییرات مدیریتی است.

* تغییرات مدیران ادارات و نهاد‌های غیر‌ هم‌سو با دولت

برگزاری جشن سومین سالگرد پیروزی گفتمان تدبیر و امید که با حضور هواداران گفتمان پیروز در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد با سخنرانی علی کریمی‌مله که سابقه معاونت سیاسی امنیتی استانداری و استاد دانشگاه مازندران را در کارنامه خود دارد و فرمانداران سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برگزار شد.

موضوع تغییرات مدیران ادارات و نهاد‌هایی که با دولت هم‌سو نیستند از سؤالاتی بود که توسط هواداران تدبیر و امید از دو فرماندار پرسیده شد.

علاقه طرفداران دولت منتخب آن است که مدیران ادارات و نهاد‌ها در مسیر گفتمان منتخب و همراه با سیاست‌های مورد نظر آن باشد و البته توانمندی و تخصص مدیر هم به تقویت کیفی آن اداره کمک می‌کند.

* تداوم حضور بخشدار مرکزی سوادکوه‌شمالی

فرماندار سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه مدیری که مواضع مخالف دولت داشته باشد در سوادکوه‌ شمالی حضور ندارد، گفت: انتخاب یا تغییر مدیران تنها محدود به تصمیم ما نیست و به نظرات مدیران ادارات ‌کل و مسئولان استان هم بستگی دارد.

محمد‌رضا منصوریان به تداوم حضور بخشدار مرکزی در سوادکوه‌ شمالی اشاره کرد و با اشاره بر حضور وی از دولت گذشته و محاسبات سیاسی، اظهار کرد: برای تغییر بخشدار مرکزی سوادکوه‌شمالی نامه‌نگاری کردم.

وی بر صحت کار بخشدار مرکزی سوادکوه‌ شمالی اشاره و اضافه کرد: بخشدار مرکزی سوادکوه شمالی از کارش کم نگذاشت و از دیانت و کارش نمی‌زد و در حال زحمت و تلاش است و من نتوانستم از کارش ایراد بگیرم.

فرماندار سوادکوه‌ شمالی با اشاره به اینکه مسئولان سوادکوه شمالی به نقطه‌ای نرسیدند که نیاز به تغییر باشد، افزود: برای جلوگیری از استقرار اداره‌ای که مدیرکل استانی آن، خواستار حضور مدیر غیر‌هم‌سو با دولت بود و در گذشته هم عملکرد خوبی نداشت و من نپذیرفتم و اداره هم مستقر نشد.

* لزوم همراهی صد در صد مدیران با دولت

عبدالجواد توحیدی‌مقدم فرماندار سوادکوه نیز در جشن سومین سالگرد پیروزی تدبیر و امید سوادکوه با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات اجازه تغییر مدیران شهرستانی را به ما نداد و اگر مدیری توانمند باشد و با سیاست‌های عمومی دولت همراهی کند و چوب لای چرخ نگذارد، مشکلی نداریم.

فرماندار سوادکوه از ایجاد تغییرات مدیران شهرستان سوادکوه در تابستان امسال خبر داد و با اشاره به اینکه در حال تحلیل وضعیت فعالیت ادارات و نهاد‌های شهرستان هستیم و به‌صورت شفاهی و تلفنی تذکرات لازم را به برخی از مدیران دادیم و ما توقع همراهی صد درصد مدیران با دولت را در شهرستان داریم.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد تغییرات مدیران شهرستانی شاهد بداخلاقی نخواهیم بود و مثلاً ماشین مدیر را نمی‌گیریم تا تحت فشار قرار بگیرد و مدیری را نداشتیم که در برابر برنامه‌های دولت بایستد ولی ما همراهی صد در صد مدیران را می‌خواهیم.

* همسویی با دولت و تفاسیر آن

واژه همسویی را می‌توان حرکت در یک جهت معنا کرد و بیان صریح فرماندار سوادکوه‌ شمالی درباره بخشدار مرکزی جای تقدیر دارد ولی معنا کردن واژه «همسویی» به همراهی 100 در 100 مدیر اداره یا نهاد با گفتمان «تدبیر و امید» جای سؤال دارد.

دولت تدبیر و امید با محوریت «اعتدال» به میدان آمد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت و محدود کردن این گفتمان در همراهی 100 در 100 با گفتمانی دولتی که اعتدالی است و مدیرانی هم در دو شهرستان فعالند که رفتار موازی‌کاری نداشتند جای ابهام دارد.

مدیری که توانمند است و در اجرای سیاست‌های دولت موفق عمل کرده است، نیازی به تغییر ندارد بلکه باید تجلیل شود و البته حق تغییر مدیری که توانمند و متعهد نیست را باید برای مسئولان ارشد، قائل باشیم که در سخنان دو فرماندار چنین مدیرانی یافت نشدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :