آخرین عناوین

سه شنبه 1 تير 1395-1:18 کد خبر:24181

معاون فرماندار بابلسر بیان کرد:

رسانه ملی در اطلاع‌ رسانی مسائل فرهنگی ضعیف عمل کرد

معاون فرماندار بابلسر گفت: رسانه ملی در امر اطلاع‌ رسانی مسائل فرهنگی ضعیف عمل کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مهدی محمودی‌چراتی در جلسه صیانت از حقوق شهروندی شهرستان بابلسر، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و نهادها در اجرایی شدن قوانین و حقوق شهروندی در جامعه مسئول هستند و باید در صیانت از حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی به‌عنوان اصل مهم و اساسی در جامعه، افزود: به این اصل مهم در جامعه کمتر توجه شده است چرا که در صورت توجه به آن کمتر دچار مشکلات پدیده‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و ... بودیم.

معاون فرماندار بابلسر نهادینه کردن قوانین و صیانت از حقوق شهروندی را سبب افزایش سطح رضایت‌مندی مردم از مسئولان و حل مشکلات شهرستان دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد بحث امنیت است، بدون امنیت زندگی برای انسان مشکل می‌شود و در واقع امنیت کمک می‌کند، انسان با آرامش در جامعه زندگی کند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف مهم حاکمیت و نظام، برقراری امنیت حجاب و عفاف است، تصریح کرد: مازندران به ‌دلیل مشارکت و همکاری مردم و مسئولان نسبت به استان‌های دیگر در بحث برقراری امنیت و رعایت حجاب و عفاف سرآمد است.

محمودی‌چراتی به تقویت تعهد و وجدان کاری مدیران در انجام امور، اجرای قوانین اداری و رسیدگی به مشکلات مردم تأکید کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد که براساس قانون، رسیدگی به مشکلات مردم از عهده مسئولیت مدیران خارج است، مدیران موظف هستند با رعایت حقوق شهروندی و با تکریم، موضوع را برای آنها توضیح دهند و با روی گشاده با آنها برخورد کنند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت قانون سبب تضییع حقوق مردم می‌شود و ناهمگونی را به‌وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در بحث رعایت حقوق شهروندی موثرترین و مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام شود.

معاون فرماندار بابلسر با انتقاد به رسانه ملی به علت بی‌توجهی در امر اطلاع‌رسانی مسائل فرهنگی، بیان کرد: با توجه به شرایط توریستی و جغرافیایی بابلسر، برخی مسافران با رعایت نکردن فرهنگ حجاب و عفاف سبب تضییع حقوق شهروندان بابلسری می‌شوند.

این مسئول افزود: بابلسر با داشتن بیش از 540 شهید شهری مذهبی و دارای مردمی متدین و انقلابی است و لازم است مسافرانی که وارد این شهرستان می‌شوند به حقوق شهروندان بابلسری احترام گذاشته و با ظاهری که مناسب با نظام و فرهنگ ایرانی است، نمایان شوند.

محمودی در پایان به آگاه‌سازی مردم به حقوق و تکالیف شهروندی، پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به مشکلات مردم، گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نظارت مدیران بر عملکرد کارکنان و ارزیابی دقیق عملکرد و خدمات دستگاه‌های اداری تأکید کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :