آخرین عناوین

سه شنبه 1 تير 1395-14:44 کد خبر:24184

سخنی با اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

غمِ نان در جامعه کارگری / حقوق معوق راهداران را پرداخت کنید!

کارگران راهدار با تماس های پی در پی خود خواهان بازتاب مشکلاتشان در رسانه ها هستند و از اینکه کسی به فکرشان نیست سخت گله مندند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، اگر همه مسئولان و مدیران کشور فقط همین یک حدیث را سرلوحه امور خود قرار می دادند بی تردید بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی مملکت حل می شد.

حدیثی که می فرماید: حقوق کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود باید پرداخت کرد.

اما ظاهرا مدیران ما نه تنها این آموزه مهم دینی را نمی بینند بلکه ماه ها از عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران هم  که بگذرد ککشان نمی گزد و با پاسکاری مسئولیت ها هر یک دیگری را مسئول انجام وظایف خود در قبال کارگران می داند.

یکی از نمونه های بارز اجحاف در حق کارگران را در یکی از شرکت های راهداری وابسته به اداره کل راه و شهرسازی مازندران شاهد هستیم که برای دومین بار در طی یک سال گذشته با تعویق پرداخت ها سبب ساز مشکلات بزرگی برای ده ها نفر از راهداران استان مازندران شده است که از گلوگاه تا رامسر به فعالیت مشغولند.

چند روزی می شود که کارگران راهدار با تماس های پی در پی خود خواهان بازتاب مشکلاتشان در رسانه ها هستند و از اینکه کسی به فکرشان نیست سخت گله مندند.

یکی از کارگران که به گفته خودش به نان شب هم محتاج است،اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته تا به حال حقوق دریافت نکرده است و در طی این مدت با مراجعه به ارگان های مختلف استانی اعم از استانداری و اداره کل راه و شهرسازی پاسخ مناسبی هم در اختیارش قرار نمی گیرد، مسئولان اداره راه می گویند که این وظیفه شرکت پیمانکار است که حقوق شما را پرداخت کند.

از سویی شرکت مذکور هم ادعا می کند که طلبش را دریافت نکرده است و در واقع استانداری نسبت به تسویه حساب با پیمانکار اقدام نکرده است و پیمانکار هم به همین دلیل پولی ندارد تا به کارگران بدهد.

معلوم نیست این پاسکاری ها سرانجام به کجا ختم خواهد شد اما نهایتا سه متغیر در این بازی نقش دارند: اداره کل راه و  شهرسازی مازندران، استانداری مازندران وشرکت پیمانکار که به راحتی می توان متوجه شد گره کار در کجاست و دست کم پاسخ مناسب به راهدارانی داد که چهار ماه از آخرین حقوقی که سر سفره زن و بچه هایشان برده اند گذشته است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :