آخرین عناوین

شنبه 5 تير 1395-12:44 کد خبر:24211

مدیر کل پزشک قانونی مازندران خبر داد:

دریای مازندران در خرداد ماه 11 نفر را به کام خود فرو برد

خرداد ماه امسال 11 نفر بر اثر غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند، که اين رقم نسبت به  مدت مشابه سال قبل 57درصد رشديافته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشک قانونی مازندران، مدير كل پزشكي قانوني استان با بيان مطلب فوق افزود:در خرداد ماه امسال 11 نفر (همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگي در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه 57درصد رشديافته است.

بیشترین شهرها

وي تصريح كرد:شهرستان هاي نوشهر با 4مورد،محمودآباد ،بابلسر هر کدام با 2مورد فوتي بيشترين و شهرهای نور ،ساری ، رامسر هر کدام یک مورد در آن به ثبت رسید.

64 درصد غرق شدگان غیر بومی

عباسی با بیان اینکه همگی این غرق شدگان در خارج از طرح دریا شنا کرده بودند افزود: 64 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند،که به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود.

بیشتر غرقی ها دارای سن 31تا 40 سال هستند

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 31 تا 40 سال با 4 مورد هستند و بعد از آن 21 تا 30 سالبا 3 مورد و 11تا 20با 2 مورد و 41 تا 60 سال 2غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:هر ساله با فرا رسيدن فصل گرما هموطنان بسياري جهت گردشگري و استراحت در دامنه كوه و استفاده از ساحل در يا به مازندران سفر مي كنند كه برخي از آنها بازگشتي خوش ندارند،شنا در خارج از طرح هاي در يا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنايي با فن شنا، عدم آگاهي از تفاوت شنا از دريا و استخر و ... را از دلايل بروز حادثه براي گردشگران دانست.

اين مقام اجرايي استان خاطر نشان كرد: در محلهای شناوری و استخرها توجه به تابلوهای هشدار دهنده به میزان قابل توجهی از بروز حادثه جلوگیری می کند، یکی از عوامل خطر در استخرها و دریا شیرجه در قسمت کم عمق است که موجب برخورد سر به کف، ضربه مغزی و آسیب های نخاعی می شود.

فراموش نکنیم با یادگیری فن شنا و رعایت موارد ایمنی در محلهای شناوری می توان از بروز حوادث آبی جلوگیری کرد.

اگر قصد شنا در دریا را دارید حتما در محل های مشخص شده شنا کنید که به طرح سالم سازی معروف هستند چون در آن محل ها ناجی حضور دارد و با اطمینان بیشتر میتوانید شنا کنید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :