آخرین عناوین

دوشنبه 7 تير 1395-13:59 کد خبر:24220

جناب استاندار پاسخ دهد!!!!!!!!

آقای استاندار دو سال گذشت ؛ به 32 سوال برای توسعه استان پاسخ دهید !!!!

از استاندار پر ادعای مازندران 32 سوال در قالب دو مقاله جداگانه پرسیده شده و انتظار می رفت که استاندار مازندران به آن پاسخ دهد اما متاسفانه تاکنون سکوت را بر جواب منطقی ترجیح داده اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از اصلاح نیوز، ربیع فلاح استاندار مازندران در نشست خبری منتقدین خودرا به مناظره دعوت کرد.

جدا از چرایی این مناظره ،پایگاه خبری اصلاح نیوز در سال 93  بیش از 32 سوال از استاندار مازندران پرسیده بود و انتظار داشت استاندار به آنان جواب دهد ،جدا از این سوالات از تناقض گویی  مدیران در مورد تعداد پروژه ها پرسیده بود که تا کنون پاسخ مسندلی به آنان داده نشده است.

حتی جدا از دو مورد بالا گزیده ای از تحلیل ها و سوالات را از استاندار مازندران پرسیده بود که تا کنون پاسخی ندادند،پایگاه خبری و تحلیلی اصلاح نیوز انتظار دارد استاندار مازندران کلاه خود را قاضی کند  و به سوالات ذیل پاسخ دهد و مناظره پیشکش منتقدان منصف از جنس و همراهان دولت باشد.

نمونه های ذیل گوشه ای از سوالات و تحلیل های پایگاه خبری اصلاح نیوز است

خبر مرتبط :

پاسخ ندادن استاندار مدعی توسعه به 32 سوال؟

آقای رییس جمهور ؛ لطفا ، تناقض گویی آشکار مدیران ارشد مازنی در طول 11 ماه در مورد تعداد طرح های نیمه تمام و هزینه ها را بخوانید

آقای استاندار ؛ نفهمیدیم نرخ تورم استان چند درصد است

مخاطب محترم : لطفا ، تناقض گویی آشکار مدیران ارشد مازنی در طول 15 ماه در مورد تعداد طرح های نیمه تمام و هزینه ها را بخوانید

بعد از 2 سال تناقض گویی یک مدیر استان : کدامیک را باور کنیم 1000یا 3000 پروژه

آقای استاندار مازندران : به استناد قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، مصوبات دولت را منتشر کنید

«خود تعریفی »های استاندار ؛ مازندران را اصل خویش دور کرد ؟! خداحافظ ربیع فلاح

استاندار مازندران از کدام آمار بیکاری سخن می گوید ؟ / اسناد

آقای استاندار مازندران : از ادعای پر طمطراق و جنتلمن بازی دست بردارید؟

رکورد شکنی نرخ بیکاری مازندران در کشور و فرافکنی استاندار مازندران ! /اسناد

ادعای پر طمطراق استاندار مازندران برای تحول استان ؛200 واحد صنعتی را در آستانه ورشکستگی قرارداد

آقای استاندار مازندران : مرکز آمار ایران مرجع قانونی اعلام آمار است نه ادارات

منابع آماری شما به شدت غلط است آقای استاندار!

آقای استاندار ،طبق آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ،گزارش بانکهادر حوزه اشتغال را منتشر کنند

یاد آوری/// پیشنهاد سایت اصلاح نیوز در اسفند سال 1392 : استاندار مازندران تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را در استان شکل دهد //// آیت الله طبرسی : از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران خبری نیست !

استانداری مازندران "لطفا لیست نخبگان حاضر در نشست استاندار و مازنی های مقیم پایتخت را منتشر کند؛

منطقه آزاد از دستور کار سفر دولت به استان حذف شد؟/ پایان ۱ ماه چانه زنی بی نتیجه!

اصلاح نیوز : عادل روحی : در حالی به پایان خدمت دولت تدبیر و امید  نزدیک می شویم که ربیع فلاح استاندار مازندران در مراسم تودیع در سال 92و در جمع خبرنگاران  وعده تحول  و توسعه در یک ودوسال برای مازندران طراحی کرده بود؛ اما بعد از  سه سال  به زعم کارشناسان اقتصادی و فرهنگی و عمرانی و کشاورزی اثر مطلوبی که بتوان از آن به عنوان شاخصه پیشرفت یاد کرد پیدا نکردیم و یا در این میان  اثر شاخصی وجود داشته که از دید اهل فن مخفی مانده بود.

 اما آنچه ما را بر آن داشت این است که پایگاه خبری اصلاح نیوز 32 سوال از استاندار در قالب دو مقاله جداگانه پرسیده بود و انتظار داشت که استاندار مازندران که ادعای توسعه وپیشرفت و شفاف سازی در حوزه عملکرد خود را دارد به سوالات  مطروحه پاسخ  در خور شان ارائه می دادو تا حدودی از عملکرد خود دفاع می کرد ، اما متاسفانه این سوالات همچنان در صندوقچه باقی مانده وهمچنان استندبای بوده  وعدم پاسخگویی وی می تواند اثرات منفی در کارکرد وی داشته باشد ؛ اما امید است استانداری که مدعی توسعه  و پیشرفت استان است به تعدادی از این سوالات پاسخ دهد و از عملکرد خود دفاع نماید.

1-  از زمان حضور جنابعالی در استان تا کنون چندین کنگره ؛ همایش  و سمینارهای بین المللی برگزار شده و مطابق مصوبه هیئت وزیران  که در مهرماه سال 92 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سقف هزینه های پرداختی از محل اعتبارات دستگاه ها برای برگزاری سمینارها، کنگره ها، بزرگداشت ها و گردهمایی های بین المللی را اعلام نموده لطفا جهت تنویر افکار عمومی هزینه انجام شده از هر همایش و کنگره و... را اعلام نماید؟

2-  مطابق بند(116) قانون بودجه سال 1392 کل کشور که اشعار می دارد :

(کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد (1%) تا 3 درصد ‌از اعتبارات خود را برای انجام امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کنند.

اعتبارات موضوع این بند فقط در چهارچوب سیاستها و نقشه جامع علمی کشور مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و نظارت شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه‌ها و شرکتهای ذی‌ربط که به‌تصویب شورای مذکور می‌رسد و همچنین با رعایت جزء(1) بند(م) ماده(224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات هزینه می‌شود، مصرف اعتبارات موضوع این بند در موارد دیگر ممنوع است.)

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد بند(116) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

مقرر فرمایید ، فهرست کامل طرح های و برنامه های پژوهشی و فناوری  را با هزینه کرد و میزان پیشرفت آنها که در سامانه ملی اطلاعات تحقیقاتی(سمات) وارد شده  به صورت شفاف اعلام عمومی نمایید؟

3-هیئت وزیران بنا به پشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ، خط مرزی بین شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران و شهرستان بندرگز از توابع استان گلستان در منطقه شبه جزیره میانکاله راتعیین کرد.

 مقرر فرمایید آخرین پیگیری  با توجه به اختلافات شدید بین  نمایندگان محترم مجلس دو استان و دستگاههای اجرایی  را جهت تنویر افکار عمومی اعلام نماید؟

4-هئیت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ سقف کمکهای بلا عوض برای کشاورزان و دامداران خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه از محل اعتبار ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از پنج میلیون(5/000/000) ریال به سی میلیون(30/000/000) ریال افزایش یابد .

این مصوبه در تاریخ 20/1/1393 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شده است.

مقرر فرمایید تا کنون چند مورد از کمکهای بلاعوض به خسارت دیدگان حوادث غیر مترقبه به کشاورزان و دامداران استان  به تفکیک شهرستان پرداخت شده است ( ترجیحا نام افراد و شهرستان و بانک عامل پرداخت کننده هم ذکر شود؟)

5-هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت جهادکشاورزی و به استناد بند (ج) تبصره (11) قانون بودجه سال 1393 کل کشور، آیین نامه اجرایی ( بند (ج) تبصره (11) قانون بودجه سال 1393 کل کشور) که اشعار می دارد:

(کشاورزانی که در اثر حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده‌اند و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در موعد مقرر نشده‌اند از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف هستند و همچنین جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی پرداختی به کشاورزان بخشوده می‌شود. آیین‌نامه اجرائی این بند رابا پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی  را در فروردین سال 93) تصویب کرد 

مقرر فرمایید فهرست اسامی کشاورزان مشمول این آیین نامه را که به بانک های عامل و یا واحد های اداری مربوط منعکس کردید جهت تنویر افکار عمومی  منتشر نماید؟

6-هیت وزیران در جلسه 21/3/1393 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی با اختصاص مبلغ یکصد وشانزده میلیارد ویکصد میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک عامل به شرح جدول  به آسیب دیدگان ناشی از سیل استان مازندران با کارمزد 4%در مناطق روستایی و 5% در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای موافقت خود را اعلام نموده است

 مقرر فرمایید تاکنون چند نفر از این تسهیلات برخوردار و یا به بانک عامل معرفی شده اند ( ترجیحا نام افراد و بانک عامل ذکر شود؟)

7- هیئت وزیران  کمک بلاعوض به منظور تعمیر یا تجهیز منازل و همچنین کمک به طرح های عمرانی دراستان مازندران بابت خسارت ناشی از برف اختصاص  داده و همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی را مکلف نموده بیمه کشاورزی را برای جبران همه امور از جمله زراعی، باغی، دام، طیور و زنبور عسل در استان   مازندران پوشش دهد.

مقرر فرمایید تا کنون چند نفر( با ذکر اسامی و بانک عامل ) از این تسهیلات برخوردار و آیا صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تعهدات خود در مورد خواسته شده مصوبه هیئت وزیران اقدام کرده است.( نام محصول ؛ نام مالکین و..)؟

8- جنابعالی در  نشست فرمانداران استان در مورخه 31/6/1392 مطابق صورتجلسه 56818/21/86  عنوان نمودید (همه دولت ها برای حفظ نظام و خدمت  به مردم تلاشهایی داشتند بنابر این ما نیامدیم دولت گذشته را نقد کنیم ما آمدیم سیاست های خوب دولت گذشته و سیاست ها ورویکرد دولت تدبیر و امید را خوب اجرا بکنیم  و رویکرد ما در استان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص حماسه سیاسی و اقتصادی ؛ رویکرد اقتصادی است

مقرر فرمایید چرا جنابعالی امروز به عنوان منتقد وارد صحنه شدید و انتقاداتی را وارد می نماید واز حوزه های مختلف گله دارید وآیا با شناخت وارد استان نشدید و این عدم سنخیت گفتار شما چه چیزی را تشبیه می نماید؟

مقرر فرمایید رویکرد اقتصادی  جنابعالی در استان چه برنامه ای بوده و تا کنون چه چیزی عاید استان شده و با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری آیا بین شعار و عمل فاصله وجود دارد یا خیر؟

9-مقرر فرمایید از زمان حضور جنابعالی تا کنون چند کیلومتر راه روستایی با بودجه دولت ( بدون مشارکت بخش خصوصی ) آسفالت شده ( ترجیحا نام محدوده را اعلام نماید؟ )

10-مقرر فرمایید تاکنون چند کیلومتر از لوله های فرسوده شبکه آبرسانی شهر و روستا استان  با توجه به گله مندی مردم  ؛لوله گزاری شده است ( ترجیحا نام شهر و روستا را اعلام نمایید؟)

11-مقرر فرمایید تاکنون چند روستا از زمان حضور جنابعالی از نعمت گاز رسانی  برخوردار شده اند( ترجیحا نام روستا ذکر شود؟ )

12-مقرر فرمایید حجم صادرات و واردات از مبادی ذیربط ( ریلی – هوایی – دریایی- زمینی) چه میزان و درآمد استان از این حجم چقدر و از این منابع در کدام قسمت هزینه شده  است؟

13-مقرر فرمایید از محل درآمد گردشگران به استان  تاکنون چند طرح نیمه تمام گردشگری از محل دریافتی به بهره برداری رسیده است؟

14-مقرر فرمایید از زمان حضور جنابعالی چند شغل در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایجادشده است ( ترجیحا نام افراد و محل اشتغال ذکر شود؟ )

15- مقرر فرمایید تا کنون چند هکتار از اراضی شالیزاری استان تسطیح اراضی شده و تا کنون چه مقدار کود و سم و سوخت و ... بین کشاورزان استان در جهت شکوفایی کشاورزی  توزیع شده است؟

16-جنابعالی در مراسم تودیع ومعارفه معاونین سیاسی و برنامه ریزی قول دادید که چهره استان را ظرف یکی دوسال تغییر دهید ،لطف کنید 5 قول که باعث تغییر استان شده است و مردم انرا احساس کرده اند را بیان کنید .( مومن به قولی که می دهد وفاوادار می ماند )

17  -جنابعالی در همان روز با انتقاد شدید به آقای فرزانه یادآور شدید:آقای فرزانه، چرا استانی که این همه فرصت اشتغال دارد اما این اندازه فارغ‌التحصیل بیکار به ویژه در رشته کشاورزی داریم? در شیلات و تولیدات خاویار و گوشت با فاجعه مواجه ایم؟

الف :جنابعالی که رشته تخصص شما در حوزه کشاورزی بوده و معاون برنامه ریزی شما هم در رشته گروه کشاورزی تخصص دارد و اعتقاد داریدبخش كشاورزي به تنهايي قادر به حل مشكلات اقتصادي و اشتغال استان خواهد بود و شعار دولت تدبیر و برنامه ریزی است ،لطفا بفرمایید در طول یکسال و نیم تصدی شما چند درصد از آمار بیکاران فقط بخش کشاورزی مشغول کار شدند.وتدبیر جنابعالی در کاهش بیکاری فقط در بخش کشاورزی چه بوده است هرچند بنابر گزارش مرکز آمار  معتقدیم شما هم در این حوزه نتوانستید اقدام عملی انجام دهید.(سوال شماره 7 )

ب : رتبه مازندران در شیلات و تولیدات خاویار و گوشت درحال حاضر چه سطحی قرار دارد که جنابعالی آنرا فاجعه اعلام کرده اید هرچند هم معتقدیم جنابعالی هم در این حوزه نتوانستید براسای گزارش مرکز آمار ایران اقدام عملی انجام دهید.( نرخ مشارکت اقتصادی در سوال شماره 7 )

18- در پایان سال 92 در شورای اداری استان مدعی شده اید که تاکنون 40 طرح از استان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملي ارسال شده كه اميدواريم بخش عمده اي از اين طرح ها مورد موافقت قرار گيرد.

لطفا بفرمایید 40 طرح استان در کدام حوزه ها بوده و چند طرح مورد موافقت قرار گرفته است ؟

3-در پایان سال 92 در شورای اداری استان مدعی شده اید ،در حال حاضر بیش از 500 هزار میلیارد تومان پول در اختيار بخش خصوصي است كه با فراهم شدن شرايط و ورود اين سرمايه به عرصه توليد و اشتغال، اتفاق مباركي در كشور و استان رخ خواهد داد.

لطفا بفرمایید آیا شرایط این سرمایه به عرصه تولید و اشتغال فراهم شده واتفاق مبارک برای استان چه بوده است و اگر مدعی اتفاق هستید پس چرا گله مندی از بانکهای خصوصی  و بخش خصوصی در عدم ورود به اشتغال و تولید هستید این پارادوکس را چگونه ارزیابی می کنید ؟

19- محمدباقر نوبخت در مراسم سالگرد «سردار شهید محمدابراهیم موسی‌پسندی» که در مسجد جامع شهرستان چالوس دراردبیهشت سال 93 برگزار شد یادآور شد : تا آبان‌ماه فرصت دارید تا از سهمیه 35 میلیارد دلار منابع فاینانس برای طرح‌های زیربنایی استفاده کنید؛ در غیر این صورت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور می‌تواند آن را در اختیار استانی قرار دهد که ظرفیت پذیرش و جذب آن را داشته باشد.

لطفا بفرمایید از سهمیه مشخص شده چند میلیارد برای طرحهای زیر بنایی استان استفاده شده و نوع طرح و میزان سهمیه را اعلام نمایید؟

20-  جنابعالی در برنامه (ویژه در همین نزدیکی ) کمیته امداد استان در ایام مبارک رمضان اعلام نمودید: اختصاص 79 ميليارد تومان در سال 93 براي توسعه و تقويت خوداشتغالي در مازندران براي كميته امداد در نظر گرفته شده است

لطفا بفرمایید چند میلیارد برای طرح توسعه اشتغال به مدد جویان کمیته امداد از سوی بانکها پرداخت شده است ؟

21-  به منظور ارتقا سطح بهره وری در بخش کشاورزی و در جهت اقتصاد مقاومتی و پایداری تولید و حمایت از مکانیزه کردن فعالیت های این بخش، سهمیه تسهیلات از محل خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال 93 مبلغ 368 میلیارد و 400 میلیون ریال از طریق وزارت جهاد کشاورزی جهت تأمین ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی به استان مازندران ابلاغ شد.

لطفا بفرمایید تاکنون چند درصد از سهمیه این تسهیلات پرداخت شده است ؟

22-  براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران ، نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز سال 1392 عدذ 38/1 و در پاییز سال 1393 عدد 38/4 و در تابستان سال 1393 عدد 38/1 را نشان می دهد و نرخ بیکاری در پاییز سال 1392 عدد12/9 و در پاییز سال 1393 عدد 12/4 و در تابستان سال 1393 عدد 13/8 را نشان می دهد و براساس آمار  استان مازندران از آخر در رتبه پنجم قرار دارد این آمار وضعیت مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری نشان از چه چیزی دارد و آیا با شعار تغییر استان همخوانی دارد یا خیر ؟ استدلال کارشناسان اقتصادی و برنامه ریزی استان را لطفا بیان نمایید ؟

23-  در جریان سیل در مهرماه سال 92 به شهرستان بهشهر در جلسه ستاد بحران یاد آور شدید:سیل بهشهر 8 میلیارد تومان در بخش زیربنایی، 7 میلیارد تومان به اماکن عمومی و مسکونی و بیش از 4 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی استان خسارت وارد نموده است.

لطفا بفرمایید از مجموع 20 میلیارد تومان خسارت وارده ؛چند میلیارد تامین اعتبار شده و به مردم پرداخت شده است ؟

24-  جنابعالی در جریان بازدید از چشمه سورت شهرستان ساری در آبان ماه سال 92 بیان نمودید : سند جامع مدیریت چشمه سورت تهیه شود.

الف : آیا تاکنون سند جامع در طول یکسال و نیم تهیه شده است یا خیر و اگر شده است برچه مبنایی تهیه شده است.

ب: آیا راه مناسب که از مشکلات دسترسی به چشمه بوده تاکنون بازسازی یا بهره برداری شده است یا خیر.

ج : لطفا بفرمایید  صدور دستور  فوری در جهت اقدام عملی برای حل مشکلات در آن روز چه بوده است ،آیا آن دستور شما تاکنون تحقق پیوسته است یا خیر ؟

25- براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال 1392 موضوع طرح استفساریه جزء 1ــ5 قوانین بودجه سال‌های 1391 و 1392 کل کشور  که مورد بررسی و تصویب قرار گرفت  مقرر شد ؛ آن طرح‌های مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی بوده، لکن در رشته فعالیت‌های اقتصادی (IFIC) بخش صنعت طبقه‌بندی شده‌اند، می‌توانند از تسهیلات موضوع جزء 1ــ5 قوانین بودجه‌ سال‌های 91 و 92 استفاده کنند.

براساس جزء 1ــ5 قوانین بودجه سال‌های 91 و 92، 10 درصد منابع ناشی از اجرای قوانین بودجه جهت پرداخت تسهیلات به بخش‌های غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی به‌صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تخصیص می‌یابد.

براساس این مصوبه مجلس طرح‌های مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی نیز می‌تواند از این 10 درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

 لطفا بفرمایید چه مقدار از این تسهیلات ازصندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی مازندران استفاده شده است؟

26-  در مورخه 11/9/1392 مجمع نمایندگان استان مازندران با رییس جمهور دیداری داشتند و در ان دیدار رییس جمهور 7 وعده برای حل مشکل استان داده اند و قطع یقین موضوع به جنابعالی از طریق مراجع ذیصلاح اعلام شده است:

لطفا بفرمایید آن 7 وعده چه بوده است و چه راهکاری وتدابیری در جهت رفع آن انجام شده است ؟

27-  رییس سازمان صنعت و معدن تجارت مازندران در اردبیهشت سال 1393 در همایش رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای الجزایر ،آذربایجان و قزاقستان در ساری ،  قول راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را داده اند :

لطفا بفرمایید این پایانه در چه سطحی قرار دارد و در کدام شهر قرار است راه اندازی گردد؟

28 – مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان در اردبیهشت سال 1393 قول احداث بیمارستان فرهنگیان را داده است :

لطفا بفرمایید این بیمارستان در چه سطحی قرار دارد ودر کدام شهر قرار است این بیمارستان احداث گردد؟

29-همانگونه که مطلعید بندهای 6 و 7 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتباط مستقیمی با بخش کشاورزی کشور دارد و بر لزوم اتخاذ سیاست‌های افزایش تولید داخل و کاهش واردات کالاهای اساسی تاکید دارد.

بند ۶ بر افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی (بویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص و بند 7 بر تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید(مواد اولیه و کالا) تاکید دارد.

روح این دو بند از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بر ضرورت خودکفایی کشور در تولید داخلی کالاهای اساسی که اکثر آنها محصولات کشاورزی است، تاکید دارد.

لطفا بفرمایید سیاست بخش کشاورزی استان درراستای بندهای اشاره شده چه می باشد ؟

30- از آنجایی که لازمه حضور سرمايه گذار و ايجاد جهش اقتصادي در كشور تكميل و توسعه در زيرساختهاي بندري و ريلي استان و كشور است.

ايجاد بورس كالاي منطقه آزاد حلقه ديگر اين انديشه است كه باعث توسعه اقتصادي  منطقه و به تبع آن استان و كشور خواهيم بود

پیشنهاد می گردد تالار بورس کالای مناطق آزاد ایران در بنادر مازندران برمبنای قانون تاسیس  گردد.

31-در اجراي طرح تحول نظام سلامت که قرار است 17 هزار پرستار جذب مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور گردد و اعتبار لازم آن در سال جاری از سوی وزارت بهداشت تامین شده است ، چند درصد از این سهمیه در جهت کمبودهای حوزه درمان  استان مازندران می باشد .

32- معاون عمرانی استاندار مازندران  در شهریور سال 1393 اعلام نموده 29 پروژه عمرانی در مازندران در هفته دولت کلنگ زنی شده است :

لطفا بفرمایید این پروژه ها در چه حوزه ودر کدام شهرها و در چه سطح کاری قرار دارد.

داشتن توان آينده نگري، شناسايي محيط و برنامه  ريزي اثر بخشي جهت موفقيت در آينده در گروي دارا بودن تفكر استراتژيك است.

دارا بودن تفكر و برنامه ريزي استرات‍ژيك به مديران كمك مي كند براي سازمان خود نوعي مزيت رقابتي در محيط ايجاد كرده و به راحتي نوسانات سياسي و اقتصادي و اجتماعي را تحمل كرده و حتي بر آنها غلبه كنند.

مسئولیت پذیری عامل رشد و ارتقاء تشکیلات و کارآمدی آن است.پذیرش مسئولیت ،مقدمه اصلاح کارها و حرکت رو به جلو است و قطعا در مشارکت جدی تر مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی و حضور آنان موثر است. باید بدانیم که "نقد پذیری" و پذیرش "مسئولیت" پیش شرط موفقیت‌های بعدی است. و اعتقاد راسخ داریم ؛سنگ‌اندازی در برابر فعالیت‌های دولت جفا به انقلاب است

--------------------------------------------

اصلاح نیوز : عادل روحی از شهریور سال 92 که ربیع فلاح سکان استانداری مازندران را در دست گرفت اولویت کاری خود را تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان مازندران  بیان کرد که در این میان گهگاهی معاونین وی سخن از تامین اعتبار و تعداد پروژه ها نام بردند ، آنچه در این میان کاشف بعمل آمده تناقض گویی آشکار در بین سخنان استاندار و معاونین وی بوده  و مخاطب  را در مسیر دوراهی قرار داده  که آمار دقیق پروژه ها و بودجه مناسب چه  تعداد و چه میزان است .

آنچه امروز از بیان مدیران رده بالا ،ارائه آمار دروغین از بعضی مسوولین  دولت قبل کشور همچنان در تلاطم است و با آن دست و پنجه نرم می کند انتظار می رفت مسوولین مازنی از این پدیده دوری کنند و خطاهای دولت گذشته و بعضی از افراد را تکرار نکنند و به یک فرمت خاص  شفاف سازی برسند، اما متاسفانه این روند همچنان گریبانگیر مسوولین مازنی شده است و هر روز در حال تکرار است و امیدواریم مجموع استانداری به یک  نتیجه واحد در ارائه آمار برسند و ازشما مخاطب عزیز تقاضا دارم در صورت متوجه شدن این پایگاه خبری را در جریان امر قرار دهید  و به عنوان یک شهروند از رییس جمهور حقوقدان و محبوب می خواهم برابر بند 5 و6و11منشور دولت تدبیر و امید جامه عمل بپوشاند.

(5- همواره از دروغ بپرهیزم؛ به شعور و افکار عمومی احترام بگذارم؛ از دست‌کاری در اطلاعات و یا ارایه اطلاعات به گونه‌ای که موجب فریب دیگران به ویژه مسئولان عالی نظام شود به شدت پرهیز کنم؛ به عنوان امین نظام جمهوری اسلامی، اطلاعات و اسرار نظام را حفظ نمایم؛ چه در زمان مسئولیت و چه بعد از آن رازدار باشم. )

(6- در تمام تصمیمات و اقدامات خود جویا و پذیرای نقد و نظر دیگران باشم، مسئولیت خطاهای خود را بپذیرم؛ برای دیدگاه مخالف و انتقاد، ارزش قائل باشم و خود را مقید به گزارش‌دهی منظم به رییس‌جمهور و مردم بدانم. )

(11- حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم، شفافیت اطلاعاتی را مبنای عمل قرار دهم؛ در ارایه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانه‌ها فعالانه و با رویکرد مثبت عمل کنم و در این مسیر با نظام اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ عمل کنم. )

*******

علی احسانی معاون برنامه ریزی استاندار مازندران در این زمینه می گوید: با این مبلغ اعتبار سه هزار و 982 پروژه توسط 111 دستگاه اجرایی به مرحله اجرا در آمده است.

10 هزار میلیارد ریال برای پروژه های نیمه تمام نیاز است

وی افزود: 2015 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اعتبار مورد نیاز برای اتمام آنها بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

احسانی با اشاره به اینکه 30 درصد پروژه‌ها به تعداد 1040 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 0 تا 25 درصدند، اظهار کرد: 21 درصد پروژه‌ها به تعداد 738 پروژه از پیشرفت فیزیکی 25 تا 50 درصد برخوردار هستند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه 680 پروژه یعنی معادل 20 درصد پروژه‌های نیمه تمام استان، دارای پیشرفت فیزیکی 50 تا 75 درصد هستند، تصریح کرد: 29 درصد پروژه‌ها نیز که 992 مورد هستند، پیشرفتی بین 75 تا 100 درصد دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های ساری، بابل و آمل به ترتیب 1140 میلیارد ریال، 776 میلیارد ریال و 722 میلیارد ریال بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و عباس‌آباد به ترتیب 74 میلیارد ریال و 123 میلیارد ریال کمترین پروژه‌های نیمه‌تمام را در استان دارا هستند.

علی احسانی هم چنین اظهار کرد: از 3581 پروژه در دست اجرا تعداد 395 پروژه (11 درصد) خاتمه یافته‌اند، 484 پروژه (13.5 درصد) متوقف شده‌اند.

آقای استاندار بودجه کاهش یافته نه افزایش

روند کاهش بودجه استان درحالیست که ربیع فلاح جلودار در نشست خبری شبکه تبرستان مازندران با قاطعیت اعلام می کند که بودجه سال آتی استان افزایش چشمگیری داشته است و برای اولین بار متناسب با ضریب جمعیتی استان بودجه مصوب شد،که این اظهار نظر استاندار برای کارشناسان و صاحبنظران و مردم استان قابل تامل است.

از سوی دیگر تاکنون 45 درصد بودجه سال 91 و 25 درصد بودجه سال 92 در استان مازندران جذب و محقق شده است و به تاکید کارشناسان با این روند کنونی بسیاری از طرحهای استان به نتیجه نخواهد رسید.

***

استاندار مازندران گفت : بیش از 45 درصد از سه هزار و 27 پروژه نیمه تمام استان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

ˈ ربیع فلاح ˈ روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال استان افزود: اکنون یک هزار و 225 پروژه با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی در مازندران نیمه تمام است که تمام آنها تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل طرح های نیمه تمام را 263 میلیارد تومان از محل تملک و دارایی اعلام کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تعداد طرح های نیمه تمام و دیگر نیازهای استان با مقدار اعتبار فاصله زیادی دارد، گفت: فقط 173پروژه خانه بهداشت در استان جدید محسوب می شوند و بقیه طرح های نیمه تمام مربوط به سال های قبل است.

وی به نشست اخیر استانداران با رییس جمهوری در تهران اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار جاری برای پرداخت حقوق کارکنان، توجه به کاهش نرخ تورم، مشکلات مسکن مهر ، تشکیل کارگروه برای تدوین برنامه ششم توسعه و تفویض اختیارات بیشتر به استانداران از محورهای مهم نشست استانداران با رییس جمهوری بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم تفویض اختیارات به استانداران تاکید کرد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات استانی با داشتن اختیارات بیشتر در داخل استان قابل حل است که رییس جمهور با کلیات بیش از 18بند از مشکلات که با تفویض اختیار استانداران قابل حل است، موافقت کرد.

وی توجه به زیر ساخت های مسکن مهر از جمله آب ، برق، گاز و راه دسترسی و آسفالت را از وظایف دولت دانست و افزود : این موضوع ها نیز از محورهای نشست استانداران با رییس جمهور بود.

وی با بیان اینکه مهار تورم و ایجاد ثبات و آرامش نسبی در بازار از تاکیدات رییس جمهوری بوده ، بیان داشت: در حال حاضر نرخ تورم در کشور 26 و دو دهم درصد و در مازندران 23 و یک دهم درصد است.

استاندار مازندران همچنین به ادامه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: توان و قدرت تیم مذاکره کننده مورد تایید تمامی آحاد مردم و مقام معظم رهبری است.

مازندران سه میلیون و 170 هزار نفر جمعیت دارد.

****

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ایرج ولی‌پور عصر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار داشت: قرار شد که اختصاص اعتبار به کتابخانه‌های عمومی استان تا پایان سال صد در صد انجام شود.

وی بیان داشت: امکان این اختصاص در برخی پروژه‌ها ممکن است وجود نداشته باشد و برخی از پروژه‌ها امکان جذب بودجه را نداشته باشند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران با اشاره به وجود بیش از  هزار و 215  پروژه نیمه تمام در استان گفت: برای اتمام این پروژه‌ها نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

ولی‌پور میزان اعتبار سال جاری را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 20 درصد اعتبار تاکنون اختصاص داده شد.

این مسئول بیان داشت: برای اجرای برخی پروژه‌ها مثل اجرای نمایشگاه اختصاص صد در صدی انجام شد.

وی ادامه داد: پنج دستگاه متولی تکمیل پروژه‌های کتابخانه عمومی در مازندران هستند که به پروژه‌های مسکن و شهرسازی در این زمینه اعتبار مناسب‌تری اختصاص داده شد.

مدیر کل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران گفت: برای تکمیل پروژه کتابخانه در مازندران نیاز به اولویت‌بندی داریم.

وی بیان داشت: برای برخی از پروژه‌ها تاثیرگذار نیاز به  تامین اعتبار مناسب هستیم.

ولی‌پور در پایان گفت: با رعایت برخی الزامات امکان اختصاص اعتبار مناسب در بخش کتابخانه‌های مازندران وجود دارد.

********

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران شمار پروژه های نیمه کاره استان را سه هزار و 500 پروژه بیان کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ها هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج ولی پور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه، تکمیل این پروژه ها با اعتبارات استانی محقق نمی شود گفت: برای تجهیز منابع برنامه ریزی کردیم که یکی از راهها، استفاده از ردیف هایی ملی و اعتبارات ملی و کمک بخش خصوصی است.

مدیرکل بودجه استانداری مازندران گفت: کل اعتبارات تملک دارایی استان 403 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته که 313 میلیارد تومان بود افزایش قابل توجهی دارد و سهم بری استان از اعتبارات 3.7 درصد بود که امسال به 4.7 درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: اعتبارات تملک دارایی استان به دو قسمت 230 میلیارد تومانی و 173 میلیارد تومانی است که تصمیم گیری درباره قسمت اول اخیرا در شورای برنامه ریزی صورت گرفته است.

به گفته ولی پور، از اعتبارات 230 میلیارد تومانی 155 میلیارد تومان بین شهرستانها توزیع شده است که شورای برنامه ریزی ما را در این زمینه موظف کرده است.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران یادآور شد: این اعتبارات با اولویت بندی پروژه های نیمه تمام طبق برنامه پنجساله برای سه هزار و 28 پروژه اختصاص یافته است که 150 پروژه، جدید بوده است.

ولی پور گفت: امسال در 22 بهمن جشن احداث خانه های بهداشت را خواهیم داشت و 150 واحد بهره برداری می شود.

وی یادآور شد: سه هزار و 28 پروژه در قالب 51 برنامه توسط 110 دستگاه اجرایی در استان اجرا می شود و اگر اعتبارات 100 درصد تخصیص یابد هزار و235 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: اولویت پروژه های نیمه کاره در زمینه آبرسانی روستایی، راه روستایی، آبرسانی شهری و بهسازی روستاها است.

************

معاون استاندار مازندران عنوان کرد

نیاز ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تقویت روح همبستگی برای توسعه استان، گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان نیاز است.

*******

معاون سیاسی در نشست استاندار با اصحاب رسانه : یونسی با بیان اینکه بالاترین سرمایه اقتصادی در هشت سال دولت های نهم و دهم در کشور وجود داشته است، گفت: بیشترین اختلاس و سوءاستفاده از بیت المال نیز در دولت گذشته صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه مدیران دولت تدبیر و امید در مازندران در چنین شرایط مطلوب اقتصادی دولت های نهم و دهم میراث دار یکهزارو 100میلیارد تومان بدهی به پروژه های نیمه تمامی که فقط کلنگ زنی شده است، گفت: ما چاره ای نداریم ، پس بیاید با همدلی و وحدت برنامه های توسعه ای استان را به درستی رصد و به سرانجام برسانیم

*******

به گزارش مشهدسر؛ علی احسانی در حاشیه بازدید از کارخانه شکر سرخ بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر اظهار داشت: علت اصلی مشکلات بخش صنعت مربوط به شرایط تحریم، تغییر نرخ ارز و سیاست‌های ارزی است که در دولت‌های گذشته اتخاذ شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چند پروژه عمرانی نیمه‌کاره در استان وجود دارد و این پروژه‌ها به چه اعتباری نیازمندند، گفت: نزدیک به 4 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره در استان داریم و این مقدار نزدیک یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

احسانی اضافه کرد: با توجه به شرایط اعتباری سالانه، نیاز به سه تا پنج سال زمان داریم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام خود را به بهره‌برداری برسانیم.

********

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علی احسانی امشب در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: باید یک اتاق مشاوره‌ای قوی در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی، معضل بیکاری را یک فرصت می‌بیند، تصریح کرد: اگر قرار است رشد اقتصادی اتفاق بیفتد عامل اصلی آن رفع این مشکل است.

ارزیابی عملکرد بهره‌وری منابع، چابک‌سازی، تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری، تجهیز منابع با رویکرد بخش خصوصی، صادرات تولیدات شهرک‌های صنعتی و نظام‌مندی بخش خصوصی از جمله بحث‌هایی بود که معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران در این جلسه به آن‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری، محور نخست توسعه استان، کشاورزی است، خاطرنشان کرد: محور دوم نداریم بلکه در کنار آن، صنعت و معدن و تجارت، گردشگری، فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری قرار دارند.

احسانی اضافه کرد: فضای استان را برای ورود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی آماده می‌کنیم.

 مدیرکل دفتر هماهنگی و امور بین‌الملل استانداری مازندران نیز اظهار داشت: از سال 84، یک‌هزار و 290 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زودبازده بین متقاضی و سرمایه‌گذارِ استان، قرارداد بسته شد که 760 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمود احمدی ابراز داشت: موضوع بهره‌برداری جای تامل دارد، 530 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام شد ولی به بهره‌برداری نرسید.

احمدی در پایان با اشاره به وجود دو هزار و 15 پروژه نیمه‌تمام در استان که نیاز به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار دارند بار دیگر بر اولویت‌بندی پروژه‌ها از سوی مسئولان شهرستان‌ها تأکید کرد.

********

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران گفت:كل اعتبارات عمراني استان در سال 1391 مبلغ 5768 ميليارد ريال بود كه 2648 ميليارد ريال معادل 46درصد تخصيص يافته است.

به گزارش روابط عمومي استانداري، علي احساني در گفتگو با سايت استانداري بيان داشت: با اين مبلغ اعتبار 3982 پروژه توسط 111 دستگاه اجرايي به مرحله اجراء در آمده است .

وي افزود: 2015 پروژه نيمه تمام در استان وجود دارد كه اعتبار مورد نياز براي آنها بالغ بر 10 هزار ميليارد ريال پيش بيني گرديده است.

احساني با اشاره به اينكه 30 درصد پروژه ها به تعداد 1040 پروژه داراي پيشرفت فيزيكي 0 تا 25 درصد مي باشند، اظهار داشت: 21 درصد پروژه ها به تعداد 738 پروژه از پيشرفت فيزيكي 25 تا 50 درصد برخوردار هستند .

معاون استاندار مازندران با بيان اينكه 680 پروژه يعني معادل 20 درصد پروژه هاي نيمه تمام استان، داراي پيشرفت فيزيكي 50 تا 75 درصد مي باشند، تصريح كرد: 29 درصد پروژه ها نيز كه 992 مورد مي باشند، پيشرفتي بين 75 تا 100 درصد دارند.

وي ادامه داد: شهرستانهاي ساري ، بابل و آمل به ترتيب 1140 ميليارد ريال ، 776 ميليارد ريال و 722 ميليارد ريال بيشترين و شهرستانهاي فريدونكنار و عباس آباد به ترتيب 74 ميليارد ريال و 123 ميليارد ريال كمترين پروژه هاي نيمه تمام را در استان دارا هستند .

علي احساني هم چنين اظهار داشت: از 3581 پروژه در دست اجراء تعداد 395 پروژه (11 درصد ) خاتمه يافته اند .

484 پروژه (5/13 درصد ) متوقف شده اند و 327 پروژه (2/9 درصد ) شروع نشده است و تعداد 111 پروژه با ( 1/3 درصد ) مربوط به مطالبات پيمانكاران مي باشد كه پرداخت شده است .

وي ميانگين اجراي پروژه ها در استان را حدود 6 سال ذكر كرد و گفت: بيشترين ميانگين زمان اجراي پروژه بين دستگاه هاي اجرايي متعلق به آب منطقه اي ، فرودگاههاي استان ، آب فاضلاب مازندران، شهرك صنعتي ، ميراث فرهنگي ، نوسازي مدارس ، شهرداري رامسر ، شهرداري گتاب ، شهرداري محمود آباد و شهرداري رستم كلا مي باشد

آذرماه 93

 معاون عمرانی استاندار مازندران از وجود بیش از سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام در این استان خبردادو گفت: یکهزار میلیارد تومان برای اتمام این طرح ها اعتبار نیاز است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' علی نبییان ' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر ادامه داد : عزم و تصمیم جدی دولت برای تکمیل طرح های نیمه تمام است و بهمین منظور آغاز اجرای طرح جدید در دستور کار قرار ندارد .

اما سوال اساسی این است:

1- چرا تعداد طرحهای نیمه تمام  و هزینه اجرا در طول 15 با عبارت (اعتبارتخصیص یافته) و( اعتبار دریافت شده ) کاهش پیدا نکرده ، این امر چه چیزی را در اذهان تداعی میکند؟

2- بنا بر ادعای استاندار نیمی از طرحهای نیمه تمام تا پایان سال 93 به اتمام می رسد ، لطف فرمایند این تعداد طرحها را با ذکر آدرس اعلام نمایند و اگر این طرحها در پایان سال 93 به اتمام می رسد چرا معاونین استاندار همچنان از یک هزار میلیارد و 3000 طرح سخن می گویند ؟ایا نباید آپدیت باشند و در کاهش طرح و هزینه آگاهی داشته باشند ، این امر چه چیزی را تداعی می کند؟

3- آقای استاندار سه ماه تا پایان سال باقی است  باید 1500 طرح در اسفند ماه سال 93 به بهر ه برداری برسد آیا این امر تحقق می یابد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :