آخرین عناوین

سه شنبه 8 تير 1395-9:12 کد خبر:24223

لزوم توجه مسئولان به رسیدگی مشکلات روستایی:

ادامه سریال مشکلات آب شرب گهرباران

حل مشکلات گهرباران، همت و تلاش مسئولان پرتلاش را می‌طلبد نه قول‌های پی‌در پی و در نهایت بی سرانجام!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بررسی مشکلات آب شرب چندین روستای بخش گهرباران همچنان ادامه دارد و در این میان قول‌هایی نیز از سوی مسئولان برای رسیدگی از این بحران جدی داده می‌شود، اما تاکنون اقدام موثر و مفیدی انجام نشده است و حال باید دید سرگذشت مردم بخش گهرباران در پی این معضل چیست؟!

چند سالی است که مشکلات کمبود و گل آلودگی آب شرب برخی روستاهای گهرباران به‌ دلیل شکستگی لوله‌های اصلی انتقال آب، گریبان‌گیر اهالی این بخش است که ظاهراً خیال توقف ندارد.

تاکنون خطرات و مشکلات جاده‌ای گهرباران هر ماه تیتر خبرها می‌شد که حال نوبت به مشکلات آب شرب رسیده و فرداهای دیگر مشخص نیست که چه مشکلی در کمین این بخش محروم باشد.

بررسی مشکلات و معضلاتی که در گهرباران شمالی وجود دارد همت و تلاش مسئولان پرتلاش را می‌طلبد نه قول‌های پی‌در پی و در نهایت بی سرانجام...!

* لزوم توجه مسئولان به رسیدگی مشکلات روستایی

قطع بر یقین توسعه و پیشرفت هر روستایی نیازمند بررسی و رفع مشکلات است تا اهالی منطقه مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف برای دوری از مشکلاتی که همه ساله تکرار می‌شود، نباشند.

رئیس شورای بخش گهرباران با اشاره به قول‌های مسئولان مربوطه برای برطرف کردن مشکلات آب شرب گهرباران، اظهار کرد: جلسات متعددی برای این بحران برگزار شد که هر بار قول‌هایی نیز داده می‌شود و ما در انتظار تحقق آنها از سوی مسؤولان هستیم.

اسرافیل عرب بیان کرد: بخشی از نوسازی لوله‌های فرسوده انجام شد، اما قطعی و گل‌آلود بودن آب شرب هنوز ادامه‌دار است و اهالی منطقه از آن رنج می‌برند، زیرا آب سالم یکی از ضروریات زندگی انسان به‌شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه طی همین هفته جلسه‌ای در بخشداری گهرباران با حضور علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که قول رسیدگی نیز داده شد و باید دید در عمل چه اقدامی انجام می‌شود.

* خطر بهداشت و سلامت افراد در پی مشکلات آب آشامیدنی

توجه کافی نشدن و ضعف برخی مدیران اجرایی به ضرر مردم گهرباران تمام می‌شود، زیرا هر ساله مشکلات قطعی و گل‌آلود بودن آب آشامیدنی، بهداشت و سلامت افراد را به خطر انداخته و در این میان باید چاره‌ای اندیشیده شود.

دهیار روستای ماکران، با تأیید مشکلات قطعی و گل‌آلود بودن آب شرب، گفت: این موضوع فقط مربوط به امسال نیست، بلکه سال‌های گذشته نیز این بحران وجود داشته و هر ساله تکرار می‌شود.

علی طالبی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل کار و کشاورزی قرار داریم، نیاز به آب آشامیدنی بیش از پیش موردنیاز است و در مقابل تحمل کمبود آب برای اهالی این روستا بسیار سخت است.

مجید عبدالهی نیز در جمع خبرنگاران قیمت آب در روستا را یک پنجم قیمت شهرها دانست و اظهار کرد: با افزایش قیمت آب خدمات بهتر شده و در مصرف آب هم صرفه‌جویی می‌شود.

وی بیان کرد:386 هزار و 500 مشترک آب وجود دارد که از این تعداد 45 هزار مشترک فصلی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران شبکه‌های فرسوده را 5 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: کل شبکه‌های آب حدود 18 هزار کیلومتر است و هر ساله مقداری از شبکه‌های فرسوده اصلاح می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه سرانه مصرف آب در روستاها برای هر نفر 150 لیتر در شبانه‌روز است، خاطرنشان کرد: مصرف در روستاها 250 و حتی به 400 لیتر هم رسیده است.

عبدالهی با اشاره به اینکه به روستاهایی که زیرپوشش نیستند هم خدمات داده می‌شود، تأکید کرد: 2 هزار و 453 روستا بالای 20 خانوار بوده که از این تعداد یک‌هزار و 600 روستا زیرپوشش این شرکت هستند.

وی اضافه کرد: 46 پروژه شامل 409 روستا با دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی به مبلغ 57 میلیارد تومان در حال اجراست.

عبدالهی با بیان اینکه آب‌رسانی به 286 روستا تا پایان سال 96 انجام می‌شود، گفت: طرح‌های آبرسانی 37 روستا در هفته دولت و تعدادی دهه فجر و بقیه تا پایان سال بعد بهره‌ برداری می‌شود.

براساس این گزارش، این موارد تمام ماجرا نیست و باید دید جلسات مکرری که برای رسیدگی به مشکلات آب شرب بخش گهرباران برگزار می‌شود، چه خروجی مفیدی به‌دنبال داشت و چرا همچنان این مشکلات هر ساله تکرار و رفع آن به مدت زمان طولانی می‌انجامد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :