آخرین عناوین

سه شنبه 8 تير 1395-11:15 کد خبر:24225

مدیر‌عامل شرکت غله منطقه 2 کشور:

پیش‌بینی 4 مرکز خرید گندم جوانه‌زده در مازندران

مدیرعامل شرکت غله منطقه 2 کشور گفت: چهار مرکز خرید گندم جوانه ‌زده در استان مازندران پیش‌بینی شد و مشکلی بابت خرید این نوع گندم نداریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید محمد جعفری ارتباط با عدم خرید گندم از کشاورزان مازندران، اظهار کرد: مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در همه 32 مرکز خرید که در استان وجود دارد، گندم خریداری می‌شود و محموله گندم کشاورزان برگشت داده نمی‌شود.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، با اعلام اینکه بارندگی خرداد ماه باعث جوانه زدن گندم تعدادی از کشاورزان شد، افزود: امکان اختلاط این گندم با گندم برداشت‌شده سال جاری نیست.

این مسئول یادآور شد: برخی از مراکز خرید گندم امکان خرید گندم‌های جوانه‌زده را ندارند که برای این موضوع چهار مرکز در استان پیش‌بینی شد که گندم‌های جوانه‌زده را خریداری کنند.

جعفری ادامه داد: برای خرید گندم‌های جوانه‌زده چهار مرکز در آکند ساری، سیمرغ، نکا و میاندورود پیش‌بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 3 هزار تن گندم جوانه‎زده از کشاورزان خریداری شد و هیچ محموله گندم کشاورزان برگشت داده نشد.

مدیر‌عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در ارتباط با عدم خرید گندم کشاورزان در بهنمیر نیز گفت: در بهنمیر بنده حضور داشتم، کشاورزانی که گندم جوانه‌زده دارند تلاش دارند که این گندم را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند و این موضوع به هیچ وجه پذیرفته نیست، با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی این گندم را جدا جمع‌آوری و پول گندم جوانه‌زده پس از جمع‌آوری کامل به کشاورزان پرداخت می‌شود.

این مسئول میزان گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان را حدود 78 هزار تن اعلام کرد و گفت: 3 هزار تن گندم جوانه‌زده از کشاورزان نیز خریداری شد و تاکنون 13 میلیارد تومان نیز بابت گندم خریداری‌شده پول در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :