آخرین عناوین

سه شنبه 8 تير 1395-12:20 کد خبر:24226

انتقاد شریعت نژاد !!

انتقاد ازعدم پرداخت مطالبات غریق نجات‌ها در سال۹۴

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: تاخیر در پرداخت بدهی ۲۷ میلیاردی غریق نجات ها زمینه ساز عدم همکاری این افراد با استانداری ها خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، شمس الله شریعت نژاد در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر مطالبه 27 میلیارد تومانی غریق نجات‌ها، گفت: متاسفانه عدم تامین منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت مطالبات غریق نجات‌ها هرساله مشکلات بسیاری را در شمال کشور به وجود می آورد، به طوری که این افراد نمی توانند در انجام وظایف خود به خوبی عمل کنند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت تامین اعتبارو منابع مورد نیاز غریق نجات ها برعهده استانداری ها در سراسر کشور است، افزود: البته درمقطعی این وظیفه برعهده وزارت ورزش و جوانان بود اما درشرایط فعلی این موضوع درحیطه وظایف استانداری ها است و تصویب اعتبار برای غریق نجات ها هم درمجموعه استانداری ها و زیر نظر وزارت کشور انجام می شود.

وی با انتقاد از وزارت کشور به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم و بی توجهی به پرداخت مطالبات نجات غریق ها در سال 94، تصریح کرد: متاسفانه بودجه مورد نیاز این گروه در سال گذشته اختصاص پیدا نکرد و بدهی 27 میلیارد تومانی به طورحتم مشکلاتی برای این افراد در سال جاری ایجاد می کند؛ به این معنی که عدم پرداخت مطالبات نجات غریق ها درسال گذشته انگیزه فعالیت را برای این افراد در تابستان سال جاری کاهش داده و عدم همکاری ها را به وجود می آورد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه منابع دولتی به درستی صرف بخش ها و حوزه های مختلف نمی شود، تصریح کرد: از مسئولان دولتی انتظار می رود که اختصاص منابع لازم به حوزه فعالیت غریق نجات ها دراولویت قرار گیرد هرچند که متاسفانه مسائل این چنینی همیشه مورد بی مهری دولت ها قرار گرفته است.

شریعت نژاد با بیان اینکه در مقطعی 400 نفر در سواحل شمالی کشور در دریا غرق شدند، گفت: این موضوع نشان ازآن دارد که از غریق نجات ها به درستی استفاده نمی شود، البته تعداد غرق شده ها درطی چند سال گذشته روبه کاهش بوده است اما عدم توجه به پرداخت مطالبات آنها افزایش غرق شدگان  را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین وزارت کشوردر تعامل باسازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد باید اعتبارات لازم برای تامین حقوق ماهیانه این افراد را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به طول 800 کیلومتری سواحل شمال کشور،گفت: مساحت طولانی سواحل شمال کشور به طور حتم تعداد بسیار زیادی غریق نجات برای حفاظت از جان شناگران را می طلبد، بنابراین برای انجام به موقع فعالیت ها و حضور این افراد در سواحل باید مطالبات آنها نیز در زمان مقرر پرداخت شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه متولی اصلی نظارت برعملکرد غریق نجات ها و رسیدگی به مشکلات آنها استانداری ها هستند، افزود: در مجلس نهم طی بررسی طرحی به نام تشکیل سازمان عمران سواحل به موضوع نجات غریق ها هم توجه شد اما متاسفانه دولت تا کنون توجهی به اجرای این مصوبه مجلس نداشته است؛ البته درمجلس گذشته به دلیل بی توجهی دولت دراجرای مصوبه طرح سوال از وزیر کشور مطرح شد که دراین دوره این مورد پیگیری خواهد شد.

براساس این گزارش، وزیر کشور درحاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به کمبود بودجه برای استفاده از نجات غریق در سواحل کشور گفت:در سال ۹۴ به دلیل کمبود بودجه مشکلاتی ایجاد شد اما مصوب شد که تمام مطالبات پرداخت شود و در سال ۹۵ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سواحل کشور پیش بینی شده است. وی افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان به نجات غریق ها بدهکاریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :