آخرین عناوین

دوشنبه 14 تير 1395-18:23 کد خبر:24287

در نامه‌ایی به استاندار مازندران مطرح شد:

مخالفت اهالی روستا بالادزاء با الحاق به شهر ساری/سند

جمعی از اهالی روستای بالادزاء شهرستان ساری در نامه‌ایی خطاب به استاندار مازندران مخالفت خود را از الحاق این روستا به شهر ساری اعلام کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عصرساري، جمعی از اهالی روستای بالادزاء شهرستان ساری در نامه‌ایی خطاب به استاندار مازندران مخالفت خود را از الحاق این روستا به شهر ساری اعلام کردند.

بالادزاء منطقه ایی در جنوب بلوار کشاورز است که با توسعه بافت ساری نزدیک به منطقه شهری مرکز استان شده است و گمان می‌رود در آینده نزدیک به شهر ساری الحاق شود که جمعی از نخبگان و اهالی مخالف این طرح هستند که متن نامه آنها به ربیع فلاح به شرح زیر است:

استاندار محترم مازندران

احتراماً به استحضار میرساند روستای بالادزاء با قدمت چند صد ساله در ۵ کیلو متری شهر ساری واقع شده این روستا از طرف شمال شرقی و شمال غربی به روستاهای پایین دزاء و آهودشت و از سوی شرق به رودخانه تجن و زمین های شالیزاری، از سمت جنوب به روستای سنگتراشان و از سمت غرب به تپه های مهدشت و جنگل متصل بوده و بافت روستای خود را با جمعیت حدود ۱۰۰۰ خانوار در بین مناطق مذکور حفظ کرده و مردمان آن عمدتاً کشاورز،کارگر و تعدادی نیز کارمند می باشند .

اخیراً زمزمه هایی مطرح میگردد که به بهانه کلان شهر ساری این روستا با قدمت چند صد ساله به شهر ساری اضافه گردد.

این در حالی است که بافت این روستا با محیط کشاورزی و جنگلی هیچ سنخیتی با شهر ندارد و به جهت پیش بینی بروز مشکلاتی از جمله وضع عوارض های سنگین در بخش های عمرانی ،ساخت و سازها،دریافت خدمات گوناگون از جمله آب ، برق،گاز و …..این امر باعث نگرانی بزرگان،ریش سفیدان،جوانان،کشاورزان و کارگران زحمتکش این روستا شده است.

لذا از آن مقام محترم درخواست میگردد دستور فرمایند به جهت جلوگیری از هرگونه تنش های اجتماعی و نارضایتی های عمومی از این اقدام ناشایست که قطعاً به ضرر اهالی این روستای شهید پرور می گردد عاجلاً جلوگیری بعمل آید.

جمعی از اهالی روستای بالا دزاء

– جناب آقای دکتر یوسف نژاد/نماینده محترم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی/جهت استحضار

– جناب آقای مهندس دامادی/ نماینده محترم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی/جهت استحضار

– جناب آقای دکتر یونسی/ معاون محترم سیاسی،امینتی استانداری مازندران/جهت استحضار

– جناب آقای مهندس عبدی/مدیرکل محترم امور روستای استانداری مازندران /جهت استحضار

– جناب آقای حسین زادگان/فرماندار محترم شهرستان ساری جهت استحضار

–جناب آقای رضائی راد/بخشدار محترم مرکزی شهرستان ساری/جهت استحضار

– اعضای محترم شورای اسلامی روستای بالادزا جهت استحضار وجلوگیری از الحاق روستا به شهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :