آخرین عناوین

سه شنبه 15 تير 1395-9:37 کد خبر:24293

شهردار هچیرود خبر داد:

بیمه یک‌ ساله تمام شهروندان هچیرودی تا سقف 100 میلیون تومان

شهردار هچیرود از بیمه یک‌ ساله 3300 خانوار این شهر با هزینه شهرداری و شورای شهر هچیرود خبر داد.


به‌ گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدکیاکجوری در نشست خبری که به‌ مناسبت روز شهرداری برگزار شد با تشریح روند شهر شدن هچیرود، اظهار کرد: با توجه به منابع درآمدی این شهرداری که از محل اخذ عوارض از فروشگاه‌های محور کناره، برندهای تجاری و استفاده از ظرفیت‌هایی مانند ساخت‌وسازهای بلندمرتبه و همچنین راه دسترسی به‌دریا به‌راحتی می‌توان دریافت که این شهرداری ظرفیت استقلال و روی پای خود ایستادن را دارد.

*ارتقای رتبه شهرداری از 2 به 4

وی با بیان اینکه شهرداری هچیرود در سال 90 در حالی تحقق پیدا کرد که با فقدان امکانات، ماشین‌آلات و حتی مکان استیجاری روبه‌رو بود، افزود: در حال حاضر با وجود ظرفیت‌های خوبی که در این مدت کوتاه در شهرداری هچیرود ایجاد شد اما دارای رتبه دو بوده و تلاش بر این‌است که رتبه شهرداری هچیرود را به درجه چهار ارتقا بخشیم.

شهردار هچیرود با اشاره به اینکه این شهر با داشتن یک‌هزار و 700 هکتار وسعت دارای پراکندگی است، افزود: شهر هچیرود نیازمند خدمات‌رسانی بالای شهرداری است.

*رشد 125 درصدی بودجه از سال 92 به 93

وی با مقایسه تخصیص بودجه از زمان آغاز به‌کار این شهرداری تاکنون گفت: در سال 92 بودجه شهرداری 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که در سال بعد آن این رقم به 5 میلیارد و 200 میلیون تومان رسید و از این رقم بسته شده 6 میلیارد و 500 میلیون تومان آن تحقق پیدا کرد و این مسأله نشان از 125 درصد رشد داشت.

کیا‌کجوری با بیان اینکه در سال 92 تخصیص بودجه به‌شکل 50 درصد بودجه عمرانی و 50 درصد بودجه جاری بود، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته با وجود وضعیت نامناسب اقتصاد کشور بدون شک تحقق بودجه نیز سخت‌تر بود اما با پیش‌بینی 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه سال قبل بسته شد که  7 میلیارد و 800 میلیون تومان از آن یعنی 17 درصد مازاد بودجه محقق شد.

*بودجه 12 میلیارد تومانی برای سال‌جاری

وی با بیان اینکه 40در سال گذشته از مجموع بودجه بسته شده 40 درصد به پروژه‌های جاری و 60 درصد نیز برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت، خاطر‌نشان کرد: در واقع در مرحله اجرا 38.5 درصد سهم بودجه جاری و 61.5 درصد نیز سهم بودجه عمرانی شهرداری هچیرود شد.

شهردار هچیرود با اعلام اینکه در سال‌جاری بودجه شهرداری  به 12 میلیارد تومان رسید با مقایسه روند روبه‌ رشد این اعتبارات در مدت 4 سال اظهار کرد: اگر چه شهرداری هچیرود در حال حاضر دارای رتبه دو است اما با وجود فشارها در مورد جذب نیرو سعی شد بدنه شهرداری با همین تعداد نیرو مدیریت شود و به‌این ترتیب در هزینه‌های اضافی و تحمیل بار مالی برای شهرداری جلوگیری شود.

*پرهیز از بزرگ شدن بدنه شهرداری

وی با اشاره به اینکه شهرداری هچیرود با 60 نیرو در قالب بخش‌های رسمی، قراردادی، شرکتی،حجمی و پیمانی در حال فعالیت است، افزود: سعی شد تا از بزرگ شدن بدنه شهرداری در زمینه جذب نیروهای مازاد جلوگیری شود و به‌این ترتیب هزینه‌های جاری شهرداری صرفه‌جویی شود.

کیاکجوری از پیش‌بینی بودجه 12 میلیارد تومانی برای سال‌جاری در شهرداری هچیرود خبر داد و بیان کرد: امسال بودجه شهرداری به‌صورت 40 درصد یعنی چهار میلیارد و 800 میلیون ریال در قسمت بودجه جاری و 60 درصد نیز در بخش عمرانی یعنی با اعتبار هفت میلیارد و 200 میلیون تومان بسته شد.

*لزوم عجین کردن دریا با شهر

وی با اشاره به ظرفیت مناسب شهر هچیرود با اشاره به اینکه باید به‌ دنبال درآمد پایدار در این شهر بود، تصریح کرد: برای رسیدن به این امر باید دریا را با شهرعجین کرد زیرا در حال حاضر مردم از دریا فاصله گرفتند اما باید شرایط استفاده از این موهبت الهی را به‌بهترین صورت فراهم کرد.

شهردار هچیرود با بیان اینکه علت اصلی انتخاب توریست و گردشگر از غرب استان مازندران برای بهره‌مندی از موهبت دریا است، اظهار کرد: با توجه به این امر در صدد آزادسازی سواحل با همکاری فرماندار، دادستان، رئیس دادگستری و منابع طبیعی برآمدیم و مناطقی که در دوره‌های گذشته به ‌ناحق تصرف شده بود نیز برای استفاده عموم آزاد شد.

*آزادسازی 6.5 کیلومتر از سواحل

وی از آزادسازی تمام سواحل هچیرود در مدت دو ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: با این‌کار بالغ بر 6.5 کیلومتر از ساحل آزاد می‌شود و وقتی درآمد متوسط حاصل از دریا سالی سه میلیارد تومان بوده و هر یک‌کیلومتر از ساحل ظرفیت اشتغالزایی برای 70 نفر را دارد بنابراین نیازمند عزم جدی در زمینه استفاده از ظرفیت دریا است.

* تزریق روحیه تعامل در بدنه شهرداری

کیاکجوری با تأکید بر اینکه شهر هچیرود موفقیت‌های پی‌درپی خود را مدیون آرامش و تعامل شهرداری و شورای اسلامی است، تصریح کرد: با وجود سلامت کاری در این بدنه، پرسنل جوان و خلاق و شهروندان خوب بدون شک موفقیت‌های اخیر امری دور از ذهن نیست.

وی تزریق روحیه تعامل در بدنه شهرداری از از علت‌های اصلی کسب موفقیت‌ در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه حقوق شهردار و پرسنل شهرداری از جیب مردم تأمین می‌شود بنابراین باید روحیه تعامل به‌جای تقابل به ‌کار گرفته شود و مردم  نیز از عملکردها راضی شوند.

*تخصیص اعتبار یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومانی

شهردار هچیرود از تخصیص اعتبار یک‌میلیارد و 300 میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با رایزنی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: از این رقم 800 میلیون تومان برای جداره‌سازی رودخانه هچیرود و 500 میلیون تومان نیز برای احداث پل خیابان شورا و پل مرکز شهر هزینه می‌شود.

*55 میلیون تومان اعتبار برای بیمه منازل مسکونی

این مسؤول با اعلام اینکه منازل مجموع 3 هزار و 300 خانوار شهر هچیرود در ابتکاری جدید آن‌هم بدون اطلاع شهروندان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر هچیرود در برابر آتش‌سوزی بیمه شدند، افزود: اعتبار هزینه شده در این‌باره 55 میلیون تومان بود و تا سقف 100 میلیون تومان برای هر ساختمان اختصاص می‌یابد و البته شهرداری هچیرود در صدد است تا بیمه در برابر سیل و زلزله را نیز برای شهروندان هچیرودی امکان‌پذیر کند.

کیاکجوری در ادامه با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در سال‌جاری از هزینه سه‌میلیارد و 200 میلیون ریالی برای این پروژه‌ها خبر داد و افزود: اقداماتی مانند احداث کانال هدایت آب سطحی در محلات هرطه‌کلا و هچیرود، احداث دیوار سنگی در محله هرطه‌کلا جهت تعریض، احداث و تعریض پل محله دلگشا، احداث کانال هدایت آب محور اصلی( خیابان بهرام) و دیوار‌کشی برای پیاده‌روسازی( بدون مصالح)، تعریض محور هچیرود و بتن‌ریزی جنب هلال‌احمر برای زیرسازی سمت دریا از مهم‌ترین اقدامات اجرا شده در سال‌جاری است.

*هزینه 45 میلیارد و 940 میلیون ریالی برای پروژه‌های در دست اقدام

وی به پروژه‌های در دست اقدام در سال ‌جاری که به ارزش 45 میلیارد و 940 میلیون ریال است اشاره کرد و گفت: آسفالت محور هچیرود و محلات، جداره‌ سازی رودخانه هچیرود، پل خیابان شورا، کانال هدایت آب محله دوجمان، پل کوی مافی، کانال هدایت آب شهرک سهند، پیاده ‌رو سازی چاخانی، دیوار سنگی مزار هچیرود، دیوارچینی کوی شمشاد و ادامه کانال آب محله نور سر از برنامه‌های در دست اقدام برای سال‌جاری است.

*رعایت الگوی معماری ایرانی اسلامی

شهردار هچیرود رعایت الگوهای معماری ایرانی اسلامی را از اولویت این شهرداری در اجرای پروژه‌ها برشمرد و افزود: شهرداری هچیرود تنها شهرداری‌ در غرب استان مازندران است که دارای ظرفیت مهندسان شهرساز و معمار بوده و برهمین اساس کمیسیون تخصصی معماری در این شهرداری تشکیل شد تا با موافقت از این کمیته پروژه‌های عمرانی قابلیت اجرا پیدا کند.

*ضرورت رفع مشکل طرح هادی هچیرود

وی در پایان خواستار همکاری برای ارتقای رتبه شهرداری هچیرود از دو به چهار شد و گفت: دو مشکل اساسی که در این شهر وجود دارد یکی چارت شهرداری هچیرود است که با وجود بستن بودجه 12 میلیارد تومانی با جمعیت ثابت 10 هزار نفر هنوز دارای رتبه دو است و دیگر مشکل طرح هادی شهر هچیرود است که در حال حاضر مطالعات فاز نخست آن با انتخاب مشاور مصوب شد و در حال تهیه مطالعات تکمیلی برای خط محدوده شهری هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :