آخرین عناوین

سه شنبه 15 تير 1395-11:17 کد خبر:24296

رئیس کمیسیون ساختمانی شورای شهر بابل:

اداره ارشاد بابل نباید در مکان فعلی مستقر باشد

رئیس کمیسیون ساختمانی شورای شهر بابل گفت: اداره ارشاد بابل نباید در مکان فعلی مستقر باشد، این اداره مستأجر این فضا محسوب می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، محمدحسین منصف در جلسه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش که با حضور اعضای شورای شهر بابل، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر بابل برگزار شد، اخلاق‌مداری را عامل مهم رفع مشکلات برشمرد و اظهار کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل اخلاق ‌مدارترین مدیران این اداره ‌کل در مازندران هستند.

وی با اشاره به اینکه انجام کارهای فرهنگی نیازمند زمینه‌ سازی زیربنایی مناسب است، افزود: از جمله اقدامات معدودی که به نحو شایسته به سرانجام رسید برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری آموزشی و پژوهشی شورای اسلامی شهر بابل تصریح کرد: باید شهرداری و شورای اسلامی شهر تلاش کنند این اقدام فرهنگی به اوج خود برسد تا شاهد ارتقای فرهنگ در جامعه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره به اسم مازندران و از بابل کلیک خورد، پس باید به بخش فیلم‌سازان مازندرانی و بومی توجه ویژه شود، ادامه داد: اختصاص اعتبار به هنرمندان این حوزه استان، سبب امیدواری و ارتقای تولیدات هنرمندان می‌شود.

منصف با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگ دیوارچینی شود، اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند پایه شود و موضوعات مورد توجه و نیاز جامعه را بدون در نظر گرفتن اختلافات سلیقه مدیران اجرایی، اضافه کرد مثل جشنواره آواها و نواها که می‌توان بحث مدافعان حرم را امسال به آن اضافه کرد.

وی گفت: نباید نگاه‌های سیاسی وارد فضای هنری شود، پیشنهاد ما این است که شهرداری دو نیروی خدماتی برای پاکسازی فضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره وارش در اختیار این اداره قرار دهد و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز تعدادی از جشنواره‌های مهم چون تئاتر خیابانی و ... را در فضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنند.

* اداره ارشاد بابل نباید در مکان فعلی مستقر باشد

جعفر واثقی رئیس کمیسیون ساختمانی شورای اسلامی شهر بابل نیز در این جلسه بیان کرد: ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل باید مکان استقرار فعالیت فرهنگی انجمن‌های هنری و فرهنگی شود و این اداره نباید در این مجتمع مستقر باشد زیرا این فضای خانه هنرمندان است و از محل فرهنگ و هنر ساخته شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل مستأجر این فضا محسوب می‌شود.

* ضرورت توجه به مهندسی فرهنگی

جعفر آقاجان‌ پورخزانه ‌دار و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بابل نیز با تأکید بر توجه به مهندسی فرهنگی، گفت: تحریم‌های اقتصادی بیشترین ضربه را به بدنه فرهنگ وارد کرده و کمبود اعتبار در این حوزه سبب ایجاد چالش جدی شده که امیدواریم مسئولان تدابیر اساسی در این زمینه بیاندیشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :