آخرین عناوین

سه شنبه 15 تير 1395-13:20 کد خبر:24302

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد:

هشدار درباره پرداخت فطریه

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: شهروندان مراقب ترفند برخي كلاهبرداران اينترنتي به بهانه جمع آوري فطريه باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران ، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: در سالهای گذشته شاهد سایتهای جعلی جمع آوری فطریه و کفاره روزه تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه بودیم، بسیاری از این سایت ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند، همچنین شاهد فعالیت سایتهایی بودیم که کاربران را به صفحات فیشینگ راهنمایی کرده و اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی افزود:اما امسال حجم تبلیغات در این خصوص در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است و حتی در پیامهای ارسالی خصوصی برای کاربران از خانواده های نیازمندی عکس و فیلم منتشر شده است که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب حسن اعتماد کاربران برای به دام انداختن آنهاست.

این روزها در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوین جمع آوری فطریه و کفاره روزه هستیم، که بسیاری از این فراخوان ها جعلی بوده و از سوی افراد شیاد در شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی بارگذاری شده است.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد:

•  هم استانی های  گرامی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

• روزه داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات های بانکی پرداخت در دام سایتهای فیشینگ نیفتند.از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

در خاتمه محمد نژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران خواستار همراهی و همکاری کاربران و شهروندان برای شناسایی سایتهای جعلی و تقلبی موسسات و انجمن های خیریه شد و از هم استانی های عزیز خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش "گزارش وب ‌سایت ‌های متخلف"  گزارش نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :