آخرین عناوین

چهارشنبه 23 تير 1395-17:14 کد خبر:25388

مدیریت ضربدری !!

چرخش شغل یا این کلاه آن کلاه کردن ؟/ جابجایی فرمانداران در مازندران با چه توجیهی انجام می شود؟

هر جا صحبت از ارتقاء شرایط مدیریتی بوده یا به آن توجهی نشد یا اینکه افراد در معرض انتقاد، جایشان را با هم پستی هایشان عوض کرده اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، از قدیم گفته اند چاقو دسته خودش را نمی برد، ظاهرا این مثال در مازندران مصداق عینی پیدا کرده است به ویژه در مورد مدیریت استان و افرادی که به نوعی از این طریق بر صندلی های ریاست جلوس کرده اند.

از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هر جا صحبت از ارتقاء شرایط مدیریتی بوده است یا به آن توجهی نشد یا اینکه مدیر مورد نظر ترفیع گرفت.

در خوش بینانه ترین حالت، فرد یا افرادی که در معرض انتقاد قرار داشتند جایشان را با هم پستی هایشان در فلان اداره یا فلان شهر عوض کرده اند.

این سیکل معیوب پس از گذشت سه سال همچنان به عنوان اصلی ترین راهکار مسئولان استان در رابطه با تغییر وضعیت دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اوج تغییرات مدیریتی در استان مازندران در دو مورد مشاهده شد.

عزل شبانه یکی از مدیران سیاسی که به دنبال پس لرزه های سفر رئیس جمهور به مازندران به وقوع پیوست و دوم کنار گذاشتن جواد واحدی فرماندار وقت ساری که به منظور کنترل هیجانات انتخابات مجلس و دور کردن متغیرهای مزاحم انجام شد.

البته واحدی به جایی رفت که به حیاط خلوت استانداری معروف است یعنی سازمان همیاری شهرداری ها.

بعضی ها می گویند سازمان همیاری بانک مخفی مقامات است.

به هر حال این تنها تغییر مهمی بود که در این سه سال شاهد بودیم، البته یکی دو فرماندار دیگرهم دستخوش تلاطم شدند.

از جمله رجب ملایی فرماندار وقت بابل که با شرکت در میتینگ احمدی نژاد برای خودش گرفتاری درست کرد،منتها اعلام کرده بود که با هماهنگی استانداری در جلسه شرکت کرده است، سرانجام اما کنار گذاشته شد و رفت به همین سازمان همیاری ها.

قرار بود دوباره بیاورندش به شهرداری بابل، واحدی که جایش را گرفت او را برداشتند، ولی چرخ فلک به کام ملایی نگشت و بیژنی را شهردار کردند،الان اما اتفاق جالبی افتاده است، سه شهر غربی و مرکزی استان گویا شاهد تغییر فرمانداران است، البته اینبار عزل و نصبی در کار نیست.

اینطور که معلوم شده است استانداری قصد دارد تا از تکنیک چرخش شغل در راستای ارتقاء بهره وری فرمانداران استفاده کند، لابد جواب می دهد که مشاوران تیم مدیریت استان به چنین نتیجه ای رسیدند وگرنه اگر مدیری در یک فرمانداری خاص موفق نبود به احتمال زیاد نمی تواند منشاء خدمات و خیرات در فرمانداری دیگری باشد.

تصمیم گیرندگان اما اصرار دارند که کارشان مفید است، شائبه نزدیک شدن به انتخابات و اثرگذاری نیروهای سیاسی در جغرافیای شهرستان ها هم مطرح است.

یکی دو تا از این فرمانداران کارشان را به نسبت خوب انجام دادند. به سیاست های دولت هم نزدیک هستند، برای عده ای این جابجایی ها عجیب است.

هرچند این تغییرات حق استاندار است منتها باید پاسخگوی نیروهای سیاسی و هواداران دولت هم باشند.

باید دلیل منطقی برای جابجا کردن مدیری که جواب داده است ارائه شود، والا هزار حرف و حدیث و شایعه ایجاد می شود.

چند ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری احتمالا سرشار از جابجایی های غیر منتظره خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :