آخرین عناوین

پنجشنبه 24 تير 1395-9:40 کد خبر:25396

معاون استاندارد مازندران خبر داد:

پلمب 25 وسیله بازی غیراستاندارد در مازندران

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران گفت: 25 وسیله بازی غیراستاندارد مستقر در شهرستان‌های استان پلمب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، خدیجه شهمیرزادی اظهار کرد: تجهیزات تفریحی مستقر در پارک بازی و شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و شهرداران، مالکان و بهره‌ برداران موظفند نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام کنند تا ایمنی و سلامت مردم به ‌ویژه کودکان به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد: در این راستا با توجه به نتایج بازرسی‌های انجام شده، بازرسان این اداره‌ کل در تیرماه امسال، با مراجعه به شهر بازی‌های مستقر در شهرستان‌های آمل و بابلسر 25 وسیله بازی شامل، کشتی، سرسره بادی، کارتینگ، موتور چهارچرخ، قطار کودک، فنجان گردان و ترامپولین را به علت غیر استاندارد بودن پلمب کردند.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران افزود: این تجهیزات بازی به طور موقت پلمب شدند تا استانداردسازی آنها توسط بهره‌ بردار مربوط انجام شود.

این مسئول افزود: دارندگان وسایل بازی باید با مراجعه به سامانه نظارت بر وسایل تفریحی، در پرتال سازمان ملی استاندارد ایران، نسبت به ثبت مشخصات تجهیزات بازی اقدام کنند تا پس از انجام بازرسی توسط شرکت‌های بازرسی همکار و رفع نواقص احتمالی، مجوز استاندارد را دریافت کنند.

شهمیرزادی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 50 مرکز بازی در استان مورد بازرسی اداره استاندارد استان قرار گرفته و وسایل بازی غیر استاندارد شناسایی شده است، ادامه داد: وسایل بازی غیراستانداردی که در شهربازی‌های استان وجود دارد که باید استانداردسازی و دارای تأییدیه ایمنی استاندارد شوند و در غیر این صورت جمع ‌آوری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج بازرسی‌ها به تمامی مالکان و بهره ‌برداران این شهرهای بازی اعلام و فرصت داده شد تا نسبت به رفع نواقص و یا جمع‌آوری تجهیزات خارج از استاندارد و دریافت مجوز استاندارد اقدام کنند.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران گفت: در صورت عدم همکاری و اقدام استاندارد سازی وسایل و تجهیزات غیرایمن، علاوه بر جلوگیری از فعالیت این شهرهای بازی، مسئولیت هرگونه عواقب جانی و مالی وارده شده به مردم بر عهده آنهاست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :