آخرین عناوین

جمعه 25 تير 1395-13:17 کد خبر:25416

ناکامی نمایندگان مازندران در نخستین گام:

موافقت مجلس با لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری / از مازندران خبری نیست !

در حالی نام 7 استان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری به تصویب نمایندگان مجلس دهم رسید که در میان فهرست هفت گانه نامی از مازندران برده نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، در حالی نام 7  استان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری به تصویب نمایندگان مجلس دهم رسید که در میان فهرست هفت گانه نامی از مازندران برده نشده است و این مصوبه مهم را باید ناکامی مجمع نمایندگان استان در گام نخست در مجلس دهم به شمار آورد که می بایست با تمام توان و رایزنی با همکاران خود ، مانع از تصویب این لایحه می شدند .

براساس این گزارش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سخنان اکبر ترکان، ‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد با یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

از 256 نماینده حاضر در جلسه  130 رأی موافق، 100 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع به یک فوریت لایحه مذکور داده شد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، مجوز ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه- مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، فارس‌(فسا)، یزد(ابرکوه- میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو- ارومیه)، خراسان رضوی (خواف- قوچان)،‌ لرستان (خرم‌آباد)،‌ قزوین (تاکستان)، اصفهان (شاهین‌شهر) و البرز (ساوجبلاغ) صادر خواهد شد.

هر چند امیدواریم در جریان تصویب نهایی ، شاهد رایزنی نمایندگان استان برای قرارگیری مازندران در فهرست مناطق آزاد تجاری باشیم اما در این میان نباید از انفعال استانداری مازندران در متقاعد نمودن دولت برای این منظور چشم پوشی نمود.

بدون تردید مجمع نمایندگان مازندران و استانداری ( به عنوان نماینده عالی دولت در استان ) می توانند با هماهنگی و انسجام خود ، مردم استان را به آرزوی دیرینه خود در این راستا برساند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارشناس
    جمعه 26 شهريور 1395-3:3


    باتوجه به بازگشایی فاز یک و دو آزادراه تهران شمال از همت غرب تا سیاه بیشه کندوان با فاصله ۳۷کیلومتر در عید۹۶.و فاصله یک ساعته تهران از نوشهر پس از اتمام فاز۳.ترکیب جمعیتی غرب مازندران تغییر کرده و مثل کرج افراد غیربومی سرازیر میشوند.اگر مسئولین شرق استانی مازندران حق بندر صدساله نوشهر را پایمال کنند مطمئنا پس از بازگشایی آزادراه غرب مازندران تبدیل به استان جدید خواهد شد.مگر مازندران با توسعه منطقه آزاد نوشهر بتواند هزینه این جدایی را بالا برده و هویت مازندرانی را در مقابل سیل ساکنان جدید شاغل در تهران حفظ کند

    • دوشنبه 1 شهريور 1395-22:55


      وقتی نوشهر بندر صد ساله و عمق۹۸۰متری را ول میکنند میروند اسم تالاب و آبچاله های شرق استان را که به زور دومتر میشه بجای نوشهر کاندید منطقه آزاد مطرح میکنند مسئولین پایتخت میخندند و امیراباد و بابلسر را جوک فرض میکنند