آخرین عناوین

جمعه 25 تير 1395-13:42 کد خبر:25418

رئیس هیئت‌مدیره انجمن کارآفرینان و کارفرمایان بابل:

دولت تدبیر نتوانست راهی برای برون‌رفت از تعطیلی شهرک‌های صنعتی پیدا کند

در نشست انجمن کار فرمایان و کار آفرینان بابل ،بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و احیا واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی منطقه تاکید شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، نشست اعضای انجمن کارفرمایان و کارآفرینان شهرستان بابل با علی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر این انجمن برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدعلی‌اصغر حسینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسط انجمن کارفرمایان و کارآفرینان این شهرستان به ضرورت توجه به حل مشکلات اقتصادی پیش روی تولیدکنندگان تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به وسعت گسترده شهرستان بابل و کثرت مشکلات اقتصادی که بخش اعظم آن ناشی از بیکاری نسل جوان با استعداد و تحصیل کرده است تنها راه برون رفت از وضع موجود رونق سرمایه‌گذاری و حل مشکلات شرکت‌ها و کارخانجات موجود در شهرک‌های صنعتی منطقه است.

ریس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی بابل با اشاره به تحریم‌های ظالمانه توسط کشورهای غربی گفت: امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که در دولت‌های گذشته بر ما تحمیل شد و همچنان نیز برداشته نشده و با وجود تنگناهای اقتصادی و صادراتی تولیدکنندگان داخلی احساس خفگی می‌کنند و بیش از ۴۰ درصد ظرفیت‌های صنایع مختلف در سطح این شهرستان فعال نیست که دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس شورای اسلامی باید فکر اساسی در این زمینه انجام دهد.

در ادامه این نشست رییس هیات مدیره انجمن کارآفرینان و کارفرمایان بابل با اشاره به شعار همدلی و همزبانی بین مسئولان و کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت: همت اعضای این انجمن بر عملی کردن این شعار در سه سال گذشته معطوف بوده و در این مسیر با ایجاد ارتباط بین مسئولان ادارات و سازمان‌های مختلف در سطح استان و شهرستان برگزاری جلسات مشترک با مدیران عامل بانک‌های استان را در این مسیر گامی قابل توجه بر شمرد.

محمدصادق رمضانپور با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان اظهار کرد: امروز فارغ از مسایل سیاسی باید به دنبال وحدت رویه در رفع و حل مشکلات بخش صنایع باشیم و در سال های اخیر با بازدیدهای میدانی که به همراه مسئولان مختلف از صنایع و تولیدکنندگان فعال موجود داشته‌ایم تلاش بر رفع مشکلات آنان را خواستار بودیم و در این راه تمام همت خود را معطوف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مشکلات امروز جامعه ما عملکرد نامناسب چرخه اقتصادی کشور است که به همراه خود مشکلات مختلفی را در سطح جامعه شیوع داده  و توجه به بیانات مقام‌معظم‌رهبری که فرمودند ۴۰درصد مشکلات تحریم و ۶۰ درصد دیگر مشکلات عدم مدیریت صحیح است باید به دنبال حل این مشکل برآییم.

رییس هیات مدیره انجمن کارآفرینان و کارفرمایان بابل در پایان با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های منطقه تصریح کرد: اگر همین روند در این مجموعه‌ها(شهرک‌های صنعتی) ادامه پیدا کند در سال‌های آتی شاهد قبرستان سوله‌ها خواهیم بود و دولت تدبیر و امید بعد از به وجود آوردن امید در بین مردم هنوز نتوانسته راه‌حل برون‌رفت از وضعیت موجود  کارخانجات و شرکت‌های صنعتی را به وجود آورد.

در بخش دیگری از این نشست برخی از اعضای انجمن کارآفرینان‌ و کارفرمایان و برخی از تولیدکنندگان با معرفی مجموعه تولیدی خود به مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، عدم ثبات بازار، عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی در صادرات اشاره کردند.

در پایان علی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه با‌ اشاره به ظرفیت‌های موجود در سطح این شهرستان اظهار کرد: باید با ایجاد واحد آر اند دی(r&d) یا همان واحد تحقیق و پژوهش به دنبال تغییر وضع موجود باشیم و در صورت نیاز رویکرد تولیدی برخی واحدهای صنعتی به سمت استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه در بحث گردشگری و صنایع تبدیلی برود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :