آخرین عناوین

شنبه 26 تير 1395-18:23 کد خبر:25431

فرماندار چالوس خبر داد:

بهره‌ برداری از قطعه 2 آزاد راه تهران ـ شمال تا پایان سال 97

فرماندار چالوس،از بهره‌ برداری از منطقه دو آزاد راه تهران ـ شمال تا پایان سال 97 خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد ‌ناصر زندی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با ابراز خرسندی از موفقیت تیم‌های مرتبط با پروژه آزادراه ـ تهران شمال گفت: با توجه به هدایت تیم مدیریتی در اجرای پروژه آزادراه که به‌ صورت منسجم، هماهنگ و دلسوز است، شاهد اقدامات خوبی در سال‌های اخیر بودیم.

وی افزود: بودجه اختصاص یافته به آزاد راه تهران ـ شمال در طول 17 سال یک‌هزار و 300 میلیارد تومان بود که امسال یک‌هزار و 780 میلیارد تومان بودجه به این امر اختصاص یافت که نشان از اراده جدی برای اتمام و اجرایی شدن کار دارد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه قطعه 2 در انتهای سال 97 بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: منطقه سه آزاد راه تهران ـ شمال نیز با توجه به سختی‌ها پیچیدگی‌های مسیر نیاز به مطالعه و دقت زیادی دارد.

وی با اشاره به مشکلات جاده چالوس که همیشه مطرح است، تصریح کرد:  با توجه به معضلات زیاد در این حوزه هنوز هم شاهد ترافیک هستیم و در حوزه راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های خدماتی مشکلاتی داریم.

زندی، یک‌ طرفه شدن جاده چالوس در ایام پیک تعطیلات را از مهم‌ترین مشکلات این منطقه دانست و اظهار کرد: با رسیدن ایام تعطیلات و حضور گردشگران و مسافران به منطقه رفت و آمد برای بومیان نیز سخت شده و مردم هم امکان تردد در داخل شهر را ندارند و یا در صورت بروز حوادث امکان خدمات‌رسانی وجود ندارد.

وی، توقف هشت ساعته مسافران در تعطیلات عید فطر را زیبنده ندانست و خاطر‌نشان کرد: در این ایام  و امکان تردد برای خدمت‌رسانی وجود نداشت بنابراین باید به فکر جاده و راه دوم که همان تکمیل آزاد راه است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه تمام اراده‌ها به تکمیل  و بهره‌ برداری از مجموع آزادراه تا سال 99 معطوف شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه جاده چالوس به‌عنوان زیباترین جاده مورد علاقه بسیاری از گردشگران و مسافران است اما در عین حال بسیار حادثه‌خیز بوده که باید تدابیر جدی برای آن نیز اندیشید.

وی در ادامه با گرامیداشت 25 تیر روز تأمین اجتماعی و بهزیستی، اظهار کرد: مدیران باید توجه کرده تا روی پروژه‌های عمرانی نظارت و پیگیری کنند.

زندی با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ ویژه انرژی برق در تابستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و اداری در پرداخت مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان بیشتر اهتمام ورزند.

مهران اعتمادی مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال، با قدردانی از تعامل دستگاه‌ها و نهادهای چالوس گفت: برخی از مشکلاتی که در حوزه بازگشایی این مسیر وجود داشت، با همراهی مدیران منطقه برطرف و در کمتر از 6 ماه کمر کار شکسته شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 50 میلیارد تومان از مرزن‌آباد تا چالوس هزینه شد و استفاده از سازه‌های بتنی، نصب گالری و عریض کردن بخشی از جاده سبب بهبود وضعیت شد، اظهار کرد: جهانگیری معاون رئیس جمهور در بازدید از مسیر آزادراه تهران-شمال، این مسیر را بزرگ ‌ترین کارگاه عمرانی کشور دانست، چرا که این کارگاه از دی‌ماه تاکنون 140 هزار تن سیمان مصرف کرده است.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران-شمال با بیان اینکه 20 هزار تن میله‌گرد نیز در این زمینه خریداری شد و سه شیفت نیرو در حال کارکردن هستند، افزود: با بهره‌برداری از این مسیر طول مسافت از 195 کیلومتر به 121 کیلومتر تغییر پیدا می‌کند و در منطقه یک نیز مسیر از 92 کیلومتر به 32 کیلومتر تقلیل پیدا کرده و مردم از ترافیک کرج نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه با بهره‌ برداری از این پروژه حتی افرادی که به سد کرج می‌روند هم از عبور مسیر کوتاه شده تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: منطقه دو این مسیر نیز 22 کیلومتر است که نهایی شد و فاینانس آزاد راه با 20 شرکت داخلی و خارجی باز شد.

اعتمادی با اشاره به تغییرات جدیدی که برای قطعه دو در نظر گرفته شد، خاطر‌نشان کرد: میزان اعتبار این پروژه نیز از یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و در حقیقت منطقه دو با تعییر مسیر از بهسازی به نوسازی تغییر حالت یافت.

وی تصریح کرد: علاوه بر جداسازی مسیر 300 میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم و توانستیم تا حدودی از پیمانکاران ایرانی استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت آزادراه کار را به نتیجه برسانیم.

مدیر‌عامل شرکت آزاد راه تهران-شمال در ادامه با اعلام تصمیمات هفته قبل مبنی بر اختصاص 500 میلیارد تومان از سوی بنیاد برای بی‌نیاز شدن به سرمایه‌گذار خارجی گفت: منطقه سه با طول مسیر 47 کیلومتر به‌دلیل سخت بودن مسیر و ویژگی خاصی که دارد، نیاز به سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار 4500 میلیارد تومان دارد.

وی از بهره ‌برداری از قطعه 2 در طول مدت 2.5 سال پس از شروع پروژه خبر داد و افزود: در مجموع مسیر آزاد راه تهران-شمال به طول 121 کیلومتر است.

اعتمادی با بیان اینکه تعداد تونل‌های این مسیر به 151 تونل می‌رسد، خاطرنشان کرد: طول تونل‌ها 89 کیلومتر بوده و علاوه بر آن تعداد پل‌های بزرگ نیز به 74 پل با طول 11 کیلومتر است.

وی از تملک 95 واحد در مسیر قطعه یک خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 94 مورد تعیین تکلیف شد و هیچ تملکی باقی نمانده است، برای منطقه 2 و تونل البرز احتمال دارد از پیمانکار ایرانی استفاده کنیم، اما فراخوان بین‌المللی داده شد.

مدیر‌عامل شرکت آزاد راه تهران-شمال با اشاره به امضای تفاهم‌ نامه میان کشور کره و ایران برای منطقه 3 اظهار کرد: فراخوان اجرای پروژه منطقه سه نیز انجام شد که در سرفصل تفاهم ‌نامه بین کره و ایران، بانک کره‌ای اعلام آمادگی کرد.

وی تغییر عوارض برای بومیان منطقه چهارم آزادراه تهران-شمال را از کارهای بی‌نظیر در کشور دانست و افزود: علاوه بر تغییر روند دریافت عوارضی برای بومیان منطقه چهار تعداد 120 جلسه با شرکت‌های داخلی و خارجی عملیات مسیرآرایی و هوشمندسازی مسیر نیز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

اعتمادی با اعلام اینکه بودجه امسال آزادراه یک‌هزار و 780 میلیارد تومان است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 869 نیروی انسانی با استفاده از 800 دستگاه ماشین‌آلات و پنج مشاور داخلی و خارجی در حال ساخت مسیری بی ‌نظیر و چشمگیر هستند.

وی در پایان با مقایسه وضعیت اعتبارات در مدت 17 سال گذشته نسبت به مدت اخیر گفت: در طول 17 سال از مرحله ساخت این پروژه یک‌هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده بود، اما فعالیت این 2 سال معادل 60 درصد فعالیتی بوده که در 17 سال انجام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :