آخرین عناوین

يکشنبه 27 تير 1395-11:24 کد خبر:25443

رودست اسماعیلی به یوسفیان ملا:

متروی تهران – شمال مدعی پیدا کرد!

در چند روز گذشته اتفاقات جالبی در رابطه با مترو تهران – شمال به وقوع پیوسته ،نماینده نور و محمود آباد هم به صف مترو بازان پیوست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، تا همین چند روز پیش فقط عزت الله یوسفیان ملا بود که در طی سالهای گذشته از احداث مترو تهران - آمل که اغلب با کلمه "بزودی" جمع بندی می شد سخن می گفت.

در حقیقت ساخت مترو و فرودگاه از شعارهای اصلی یوسفیان ملا در چند دوره گذشته انتخابات بوده است که بنا به دلایلی تا به حال حتی درصد ناچیزی از آن هم در طی این همه سال عملی نشده است.

یوسفیان ملا که بر اساس مصوبات یک شبه دولت گذشته توانسته است نامه نگاری هایی در این زمینه با وزاری مربوطه داشته باشد منتها به دلیل عدم توجیه این طرح ها به نتیجه دلخواه دست نیافته است، چه اگر قرار باشد تا با صرف صد ها میلیارد تومان متروی تهران را با جمعیت ده میلیونی به آمل دویست و اندی هزار نفری متصل کنند باید فاتحه علم برنامه ریزی را خواند.

منتها تنها یک توجیه می تواند چنین ایده ای را منطقی و پراتیک کند و آنهم گسترش این مترو در طول نوار ساحلی و اتصال همه شهرهای شرقی و غربی ساحل خزر به این خط مترو است، تا توازن جمعیتی رعایت شده و تا حدودی این طرح توجیه داشته باشد که در اینصورت همه مسئولان و نمایندگان مازندران و کلا شمال کشور باید پای کار بیایند و این ایده را عملی سازند.

ظاهرا در چند روز گذشته اتفاقات جالبی در رابطه با طرح مطالعاتی مترو تهران – شمال به وقوع پیوسته است.

اسماعیلی نماینده نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی هم به صف مترو بازان پیوسته و ضمن گشودن جبهه تازه ای در برابر یوسفیان ملا از آغاز مطالعات طرح جامع مترو تهران – نور سخن گفته است.

 واقعا معلوم نیست که اشاره اسماعیلی به همان طرح یوسفیان است یا این طرحی تازه است که دولت به عنوان جایگزین طرح قبلی مطرح کرده است .

شاید هم دست و دلبازی دولت شامل حال مازندران شده است و قرار بر این گذاشته تا از تهران به تک تک شهرهای مازندران یک خط ویژه مترو بکشد!

آنچه از شواهد پیداست خط مترو تهران – شمال فعلا در مرحله مطالعه قرار دارد و اگر این طرح توجیه داشته باشد در صورت تامین اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرقی نمی کند مقصد اول این مترو کدام شهر مازندران باشد مهم اینست که در صورت اجرایی شدن چنین برنامه ای و برای جلوگیری از شکست آن باید در طول نوار ساحلی امتداد یابد.

پس از ماجرای درگیری نماینده آمل با معاون وزارت جهاد کشاورزی در صحن عمومی مجلس شورای اسلامی که حواشی زیادی برای وی ایجاد کرد و همچنین موضع گیری تند و تیز نمایندگان بابل در رابطه با زمین های گاودشت که ظاهرا مسئله احداث فرودگاه را در زمین های مربوطه کان لم یکن کرده است باید ببینیم که آیا این دومین وعده چندین و چند ساله یوسفیان ملا هم غیر عملی خواهد شد یا یوسفیان و اسماعیلی با هم توافق خواهند کرد تا مترو را به جای آمل به "نور" بکشند؟!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    يکشنبه 29 بهمن 1396-16:15


    گذشته از بحث بی ربط تداوم مترو در خط ساحلی به متروی تهران شمال باید عرض کنم لطفا ابتدا خبر دقیق رو کسب کنید و سپس خبر کار کنین
    متروی تهران شمال از همان ابتدا به عنوان متروی تهران - نور تصویب شده و اسناد اون در ریاست جمهوری و دایره پیگیری مصوبات سفرهای استانی و پروژه های ملی موجود است.
    هرچند این دعوا یک دعوای بی حاصل و جاهلانه است و این پروژه به هر مقصدی از مازندران باشه همه مردم شهرهای اطراف هم از اون بهره مند خواهند شد