آخرین عناوین

يکشنبه 27 تير 1395-11:24 کد خبر:25444

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد:

تکذیب آلودگی شناگاههای دریای مازندران

مدیرکل محیط زیست مازندران،هرگونه آلودگی شناگاههای ساحلی دریای خزر در این استان را تکذیب کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مدیرکل محیط زیست مازندران هرگونه آلودگی شناگاههای ساحلی دریای خزر در این استان را تکذیب کرد و گفت که تمامی محل های شنا در نوار ساحلی دریای مازندران تحت نظارت و پایش قرار دارد.

مازندران به خاطر در اختیار داشتن بیش از یک سوم از نوار ساحلی دریای خزر، از گزینه ای نخست سفرهای بهاری و تابستانی شهروندان کشور است و سالانه بر اساس آمارهای رسمی حدود 30 میلیون گردشگر به این خطه از شمال کشور سفر می کنند.

استقبال مسافران از سواحل مازندران و بیتوته خیل عظیمی از آنان در نوار ساحلی به منظور شنا یا گردش ساحلی بویژه با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، بروز شایعاتی را مبنی بر آلودگی شناگاهها در فضای مجازی به دنبال داشته که سبب برانگیختن نگرانی هایی برای شناگران شده است

مشاهدات عینی از دست کم 20 نقطه اجرای طرح سالمسازی دریا حاکی از نادرست بودن ادعای آلودگی در شناگاههای ساحلی دریای مازندران است .

مدیرکل محیط زیست مازندران با رد هرگونه آلودگی دریای خزر گفت که چتر نظارتی این اداره کل بر تمام شناگاههای استان وجود دارد و هیچ یک از شناگاههای استان مشکلی برای شنا ندارند.

ناصر مهردادی گفت: ایستگاههای پایش محیط زیست در تمام شناگاههای این استان وجود دارد و آب این شناگاهها همه ماهه مورد آزمایش دقیق زیست میکروبی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد : در پایش اواسط تیرماه سال جاری از شناگاههای سواحل مازندران در سه منطقه غرب، مرکز و شرق نمونه برداری و آزمایش انجام شد که در نتیجه آن هیچ گونه آلودگی مشاهده نشده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت : پارسال دو نقطه از شناگاههای استان به صورت موقت دارای آلودگی هایی بودند که با ورود بموقع از حضور مسافران و شناگران در آن نقاط جلوگیری شد.

وی افزود : در عین حال هفته گذشته با بارندگی مناسب و افزایش آبدهی رودخانه ها ، ورودی آب به دریای خزر بیشتر شد که یکی از نتایج آن کاهش غلظت آب دریا بود و این بارش ها کمک خوبی کرد تا از هرگونه آلودگی احتمالی بعدی هم جلوگیری شود.

مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و بر اساس اعلام مسئولان استانداری ، امسال در حدود یکصد نقطه طرح سالم سازی اجرا شده است .

همچنین برای جلوگیری از تلفات شناگران در دریای خزر در سال جاری 320 نقطه از سواحل خزر در مازندران نقاط شنا ممنوع اعلام شد.

در سال های 93 و 94 با اجرای طرح سالم سازی دریا و ممانعت از شنا در نقاط ممنوعه و استخدام نجات غریق در طرح های سالم سازی آمار غرق شدگان در سواحل تا 63 درصد در مقایسه با سال های 92 و پیش از آن کاهش داشت.

پارسال 84 نفر در دریای مازندران بر اثر غرق شدگی جان باختند که 75 درصدشان افراد غیربومی بودند.

بر اساس اعلام پزشکی هلال احمر و پزشکی قانونی ، 75 درصد این افراد به علت شنا در مناطق ممنوعه یا خارج از ساعات اجرای طرح سالم سازی ، جان باختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :