آخرین عناوین

چهارشنبه 14 خرداد 1393-19:55 کد خبر:258

شهردار ساری:

بی توجهی آب منطقه ای به هشدار شهرداری ساری

شهردار ساری گفت: هدایت آب‌های سطحی مرکز مازندران نیازمند اعتبار 400 میلیارد تومانی است.


به گزارش خزرخبر ،مهدی عبوری در گفت‌وگو فارس، با اشاره به اینکه بارش باران امروز سبب جاری شدن سیلاب در سطح شهر شد، اظهار داشت: بارندگی بی‌سابقه‌‍‌ای طی 20 ماه گذشته در مرکز مازندران جاری شد که واحد خدمات شهری شهرداری با تجهیز 200 نیروی انسانی، آماده امدادرسانی است.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن آب‌های سطحی سبب آبگرفتگی بخش‌های اصلی و فرعی برخی از مناطق شهری شد، ادامه داد: ستاد بحران شهرداری ساری از نخستین ساعت شروع بارش باران در سطح شهر مستقر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی شهرداری ساری در سه شیفت در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برند.

شهردار ساری با بیان اینکه طغیان رودخانه «تجن» سبب شد تا آب این رودخانه درون‌شهری به سطح شهر وارد شود، تصریح کرد: با وجود تذکراتی که از شب گذشته خدمات شهری شهرداری ساری به آب منطقه‌ای داد، دریچه‌های ورودی و خروجی «تجن» بسته نشد.

وی با اشاره به اینکه کانال هدایت آب‌های سطحی که در بلوار شهید قاسمی حفر شد باید به رودخانه ساری رود متصل شود، بیان کرد: اجرای کامل هدایت آب‌های سطحی شهر ساری، نیازمند اعتبار 400 میلیارد تومانی است.

شهردار ساری اضافه کرد: شهرداری ساری برای هدایت آب‌های سطحی در حال احداث کانالی به طول سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در کوی اتحاد است.

عبوری با بیان اینکه برای اجرای طرح کامل هدایت آب‌های سطحی نیازمند حمایت وزارت کشور است، یادآور شد: شهرداری ساری هر ساله در قالب اعتبارات عمرانی توان بخش اندکی از پروژه هدایت آب‌های سطحی در مرکز مازندران را دارد.

شهردار ساری با اشاره به اینکه نیروهای امدادی شهرداری ساری با همکاری سازمان آتش‌نشانی و نیروی انتظامی تا ساعتی بعد از بارش باران در ستاد بحران آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش مبنی بر مرگ و میر و جراحت نیروی انسانی در داخل شهر به شهرداری گزارش نشد.

وی از بیمه جامع شهری در وقوع حوادث به شهر ساری خبر داد و گفت: هر خسارتی ناشی از حادثه به شهروندان وارد شود بیمه طرف قرداد پس از تایید کارشناسان شهرداری نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :