آخرین عناوین

شنبه 17 خرداد 1393-20:57 کد خبر:273

مدیر کل محیط زیست مازندران هشدار داد:

نگرانی از عوارض شیرابه محل دفن زباله ساری

مدیر کل محیط زیست مازندران دغدغه اصلی خود را نگرانی از عوارض شیرابه محل دفن زباله ساری اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر،ناصر مهردادی در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت هفته محیط زیست افزود:متاسفانه کارشناسان برای برون رفت از بسیاری از آسیب های زیست محیطی برنامه ریزی های لازم را انجام نداده اند.

وی با برشمردن بسیاری از چالش های زیست محیطی خاطر نشان کرد:محیط زیست با توانمندی ها و تعاملاتی که دارد محیط ایست نیست و افرادی که این کلمات را بکار می برند اهدافی غیر قانونی و خلاف دارند.

مهردادی با بیان اینکه متوجه نشده ایم که استان مازندران،استان گردشگری یا استان صنعتی و یا استان کشاورزی و یا خدماتی است اظهار داشت:برای حل این مشکل باید فعالیت های استان اولویت بندی شود.

وی نگرانی در مورد دریای خزر،کاهش تنوع زیست محیطی و ... را از موارد قابل توجه در بحث زیست محیطی اعلام و تصریح کرد:مشکل اساسی در بحث پسماند،نداشتن یک سازمان بازیافت که مدیریت یک سویه این مسئله  را داشته باشد است.

مهردادی با اشاره به اینکه مکان مناسبی جهت  استقرار کلیه تشکل های زیست محیطی در اختیار آنها قرار داده شد افزود:7بحران زیست محیطی در کشور وجود دارند که برخی در حوزه مازندران است که می توان به هجوم آفت به جنگل های شمال اشاره نمود.

وی با بیان اینکه به شرکت آرین سینا تذکرات لازم و جدی داده شده و در صورت عدم حل مشکلات زیست محیطی برخورد جدی با این شرکت خواهد شد خاطر نشان کرد:در دو کارگروه حفاظت از حقوق بیت المال و پسماند توانستیم به راحتی دغدغه های خود را اعلام نموده و حمایت کامل مسئولین را داشته باشیم.

مدیر کل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه اگر در بحث ساماندهی شیرابه محل دفن زباله ساری نتیجه لازم را نگیریم با کمک رسانه ها و تشکل ها ورود پیدا می کنیم اظهار داشت:به برخی از نمایندگان اعلام نموده ایم در صورت ساماندهی نکردن شیرابه محل دفن زباله ساری،کمربند انسانی در آن محل ایجاد می کنیم.

مهردادی با بیان اینکه میانکاله تحت هجوم همه جانبه برخی افراد خاص است تصریح کرد:نگرانی خاصی برای این منطقه داریم.

وی موفقیت در طرح توبه شکارچیان را از دیگر اقدامات خاص محیط زیست مازندران اعلام کرد و گفت:با تامین اعتبارات لازم،زمین های افرادی که در میانکاله قصد فروش املاک خود را دارند با قیمت کارشناسی شده خریدار می باشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فیروزجاه
    شنبه 17 خرداد 1393-22:50


    باسلام سایتهای زباله ی کل مازندران وحتی گیلان وگلستان مشکل آفرین شدند چون همه به فکر رفع تکلیف هستیم بااین همه تکنولوژی چرابه نفع جامعه ومحیط زیست استفاده نکنیم.
    فرهنگ تولیدزباله ی کم وتفکیک ازمبدا وجلوگیری ازرهاسازی درطبیعت رانیز بایستی نهادینه کنیم