آخرین عناوین

شنبه 17 خرداد 1393-22:26 کد خبر:277

گردشگر آنلاین

نشست یک بهارستانی برای گردشگری/ تکلیف مان با گردشگری معلوم نیست

دفتر حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در بهارستان را، می توان فعال ترین و پویاترین مجموعه در میان دفاتر نمایندگان مازندران در مجلس نامید.


خزرخبر به نقل از گردشگر آنلاین:دفتری که می کوشد با برپایی نشست های تخصصی و پژوهشی، نماینده مردم شهرستان بابل را با دست پر راهی مجلس کند تا نیازها، مطالبات ، توانمندی ها و کمبودهای اساسی حوزه انتخابیه واستانش را با شناخت کارشناسانه ای پیگیری کند.

دفتر پژوهش های حسین نیازآذری، هفته گذشته، گردشگری در شهرستان تاریخی بابل را محور برپایی یک نشست قرار داد.

هم اندیشی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مسئولان شهری و جمعی از فعالان گردشگری که در سالن رستوران اکبرجوجه بابل برگزار شد.

بابل هتل مناسب ندارد

در ابتدای این نشست تعدادی از فعالان گردشگری بابل به بیان دیدگاههای خود پیرامون ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهرستان بابل پرداختند.

آنان معتقد بودند که در حال حاضر بابل شهری گردشگر پذیر نیست و از جاذبه های آن برای حضور و ماندگاری گردشگران گرفته نشده است.

فراهم نبودن زیرساختهای لازم، نبود مراکز اقامتی و هتل های مناسب ناشناخته ماندن میراث فرهنگی ، معنوی و جاذبه های طبیعی از جمله مهمترین مواردی بود که فعالان گردشگری در سخنان خود از آن به عنوان دلایل اصلی توسعه نیافتگی گردشگری شهرستان بابل یاد کردند.

باید دست به کار شویم

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران پس از شنیدن دیدگاههای مطرح شده در این نشست گردشگری را راهکار اصلی فاصله گرفتن کشور از اقتصاد بدون نفت توصیف کرد.

وی گفت:« هنوز تکلیف مان با گردشگری معلوم نیست ، ما باید دست به کار شویم و خودمان را به دنیا معرفی کنیم.

برای مازندران که صنعت پررونقی ندارد، تنها کشاورزی و گردشگری باقی مانده است. من 100 روز است که به مازندران آمده ام و مدیریت میراث فرهنگی ، صنایع دستی گردشگری را بر عهده گرفته ام. همه ی تلاشم این است که مازندران و داشته هایش را به درستی معرفی کنم، در سلیمانیه عراق رایزنی کردم تا گردشگرانی از این کشور وارد مازندران شوند. تور آشنایی سینما گران با مازندران را برگزار کردیم که بازتاب گسترده ای داشت،شما هم در بابل باید تورهای متنوع معرفی شهرستان را برگزاری کنید.»

بابلی ها هم ندیده اند

سخنران پایانی این همایش حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بود.
وی با بیان این که باید مازندران و جاذبه هایش را در ابعاد داخلی و فراملی معرفی کنیم افزود: دهها آثار تاریخی و فرهنگی در بابل داریم که حتی شهروندان بابلی نیز آنها را ندیده اند.

وی تاکید کرد: گردشگری می تواند معرف فرهنگ ما باشد و رونق اقتصادی را رقم بزند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس افزود: امسال در لایحه بودجه 93 از حمل صندوق توسعه ملی که در گذشته تنها صنعت و کشاورزی را مورد لحاظ قرار می داد، صنعت گردشگری را نیز جای دادیم.

وی افزود: مباحث مطرح شده در این همایش پیگیری خواهد شد.

*از لابلای این نشست

دریا تعطیل نیست

مدیرکل گردشگری مازندران به تحصیل شدن طرح های شنا در سال گذشته اشاره کرد و گفت:« از مقام معظم رهبری استفتاء شد و ایشان راجع به شنا در ماه مبارک رمضان فتوا دادند. نباید سلیقه ای برخورد کنیم. امسال طرح شنا در رمضان تعطیل نمی شود».

هتل مناسب نداشتیم!

بزرگ نیا به نشستی که با مدیران هواپیمایی ماهان داشته اشاره کرد و گفت:« ماهان 550 هزار شیعه عربستان را به مشهد برده است. قرار شد این گردشگران قبل از رفتن به مشهد، دو شب در مازندران اقامت کنند. اما ماهان طبق بررسی کرد که هیچ یک از هتل های مازندران را برای این گردشگران عرب مناسب ندانست.»

نارنج و بعد برنج!

مرمر فیروزپور عضو شورای شهر بابل و دبیر جشنواره بهار نارنج نیز در این نشست حضور داشت وی از برگزاری جشنواره ای دیگری برای بابل خبر داد و افزود: به دنبال آنیم تا پس از ثبت جشنواره بهارنارنج، جشنواره ملی برنج را هم در بابل برگزار کنیم.»

اکبر جوجه و رب انارش محل برگزاری این همایش رستوران اکبرجوجه بابل بود.

مدیرکل گردشگری مازندران از اکبرجوجه به عنوان یک جاذبه گردشگری یاد کرد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

بزرگ نیا گفت:« اکبر جوجه و رب انار معروفش یک برند غذایی برای مازندران است».
کارمان از گلایه هم گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گلایه کرد و گفت:« البته کارمان از گلایه هم گذشته است. ما بر سر مالکیت بقاع متبرکه حرفی نداریم. اما گاهی شاهدیم معماری زیبای این اماکن به هم ریخته و جایش را به مصالح و ابزار پیش ساخته داده است. این معماری ایرانی و بومی نیست.»

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :