آخرین عناوین

يکشنبه 18 خرداد 1393-21:18 کد خبر:281

رییس دانشگاه کشاورزی مازندران:

ساری تنها مرکز استانی است که مرکزجامع دانشگاهی ندارد !

 

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه، ساری تنها مرکز استانی است که دانشگاه جامع ندارد، گفت: با توجه به رشد جمعیت و نیاز مازندران، برقراری یک دانشگاه جامع در مرکز استان لازم است -

 


به گزارش خزرخبر،محمدعلی بهمنیار در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری  افزود:در حال حاضر 18 رشته در مقطع کارشناسی، 41 گرایش در کارشناسی ارشد و 17 رشته گرایش در مقطع دکتری، در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری فعال است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در مقطع کارشناسی در سال‌های اخیر گفت: با توجه به اینکه پایه‌های تحصیلات تکمیلی، در مقطع کارشناسی شکل می‌گیرد، در نظر داریم در سال 93 ظرفیت پذیرش در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه را، تا 40 درصد افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های خوب دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اذعان داشت: در سال 93 ظرفیت پذیرش این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تا 25 درصد و در مقطع دکتری تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در سال 93 دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 197 دانشجو در مقطع دکتری می‌پذیرد.

وی از تحصیل 900 دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبر داد و بیان داشت: هر سال حدود 500 پایان‌نامه دانشجویی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

بهمنیار تصریح کرد: در سال گذشته، 470 عنوان مقاله از دانشجویان این دانشگاه، در مجلات علمی چاپ شد و بیش از یک‌هزار مورد کنفرانس ارائه شد.

وی با اشاره به چاپ 10 مجله در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: از این تعداد، سه مجله به زبان انگلیسی چاپ می‌شود.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری از عقد تفاهمنامه‌هایی با سایر دانشگاه‌های دنیا خبر داد و بیان داشت: با توجه به توان علمی و ظرفیت‌های این دانشگاه، در حال تبادل علمی با دانشگاه‌های کشورهای دیگر، به‌ویژه با کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم.

وی با اشاره به برگزاری هفت همایش در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، تا پایان امسال افزود: این همایش‌ها با هدف به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی محققان و دانشجویان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه، ساری تنها مرکز استانی است که دانشگاه جامع ندارد، افزود: در سال 58، دانشگاه‌های استان مازندران و گلستان در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر تجمیع شد، در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت و نیاز مازندران، برقراری یک دانشگاه جامع در مرکز استان لازم است.

وی با اشاره به تحصیل 250 هزار دانشجو در تمامی دانشگاه‌های مازندران گفت: میانگین سهم این استان از تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار کم و در حدود 10 درصد است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، کمبود فضاهای آموزشی را یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به بودجه محدود دانشگاه و کافی نبودن فضای ساخت و سازها، متناسب با رشد دانشگاه، حمایت خیران می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

وی یکی از پروژه‌های کلان واگذار شده به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری را طرح استفاده از آب شور در صنعت و کشاورزی عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال 90 به این دانشگاه واگذار و در سال 91 اجرایی شد.

این مسئول با اشاره به کاربردی بودن پروژه‌های انجام شده در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، بر اساس نیاز استان و کشاورزی منطقه گفت: نشست‌های مشترکی را با سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان‌های مربوطه برقرار کردیم، تا پروژه‌ها بر اساس نیاز و مشکلات روز استان طراحی شوند.

وی افزود: در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، 125 هیئت علمی داریم که 110 نفر از آنها دارای مدرک PHD هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :