آخرین عناوین

سه شنبه 5 مرداد 1395-21:6 کد خبر:29529

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

آمادگی مقابله با افزایش تقاضای مصرف آب در فصل تابستان

مدیرعامل شرکت آبفاشهری گفت: با اقدامات انجام شده ،این شرکت خود را برای فصل تابستان و افزایش تقاضای آب آماده نموده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری،در سخنانی اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی خاص استان و پذیرا بودن مهمانان و مسافران در ایام تعطیلات سال، به ویژه تعطیلات نوروز و ایام تابستان، با افزایش تقاضای 2 تا 3 برابری آب مواجه می شویم.

وی، ضمن بیان اینکه برای پاسخگویی به تقاضای مشترکین باید تاسیسات مورد نیاز برای جمعیت شناور و ورود مسافر پیش بینی شود که به دلیل افزایش هزینه درطراحی ها دیده نمی شود، گفت: ضروری استعلاوه بر ذخیره سازی آب، از ظرفیت مناسب و بالقوه تاسیسات تولید آب استفاده شود و با کنترل مدیریت مصرف در شبکه آبرسانی ، از افت فشار آب جلوگیری نماییم.

ذاکری، تصریح کرد:با اعمال مدیریت توزیع در ساعات مختلف به ویژه در زمانهایی که تقاضای مصرف آب کاهش یافته و با بالانس شبکه های توزیع نسبت به ذخیره سازی کافی آب در تاسیسات آبرسانی اقدام می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه برای استفاده بالقوه از تاسیسات  آبرسانی از سال گذشته تاکنون 3 حلقه چاه با ظرفیت 115 لیتر در ثانیه در شهرهای بهشهر، هچیرود و نورو رویان وارد مدار بهره برداری شد، افزود: همچنین با مهندسی مجدد 23 حلقه چاه و 40 حلقه منصوبات چاه در مجموع 790 لیتر در ثانیه آب در این استان احیاء شد.

ذاکری، گفت: به منظور انتقال بهینه آب به برخی از شهرهایی که با مشکل افت فشار مواجه هستند 3 باب ایستگاه پمپاژ در شهرهای نوشهر وچالوسبا ظرفیت 200 لیتر در ثانیه، بابل با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه و بهسازی کوی لسانی شهرستان ساری با ظرفیت 600 لیتر در ثانیه راه اندازی و وارد مدار بهره برداری شد.

وی، اظهار داشت: به منظور تقویت فشار آب مشترکین ، تصفیه خانه آب شهر بابل به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه بازسازی و بهسازی و آب سد میجران به ظرفیت 100 لیتر در ثانیه با هماهنگی شرکت آب منطقه ای مازندران وارد مدار بهره برداری شد.

ذاکری، ادامه داد: درحال حاضر برای تامین آب شرب مشترکین ساری از طریق سد شهید رجایی نیز250 لیتر در ثانیه بهره برداری می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه در راستای آماده سازی تاسیسات و تامین آب مورد نیاز شهروندان تهیه و تامین تانکرهای سیار آبرسانی به ویژه در شهر ساری در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: این شرکت آمادگی دارد در صورت تماس مشترکین از طریق تانکرهای سیار به مناطق و شهرهایی که با افت فشار ویا کمبود آب مواجه هستند، آبرسانی نماید.

وی، اظهارداشت:همچنین این شرکت به منظور عدم اختلال در امر آبرسانی در صورت اختلال در تاسیسات آبرسانی، آمادگی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز به مقدار کافی را دارد.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش، از مهندسی مجدد تاسیسات گندزدایی در شهرهای گروه الف به ظرفیت 1200 لیتر در ثانیه و شهر مرزی کلای بابل به ظرفیت 20 لیتر در ثانیه و لسانی ساری به ظرفیت 500 لیتردر ثانیه به ویژه در فصل تابستان خبر داد و تصریح کرد: به منظور ارزیابی کیفیت آب استحصالی ، سیستمهای پایش کیفی در شهرهای بابل، رامسر، سوادکوه ، تنکابن، ساری، سیمرغ و نوشهر نصب شده است.

وی، با اشاره به وجود 10 آزمایشگاه کیفی آب در سطح استان و یک آزمایشگاه مرجع گفت: کارشناسان بخش کیفی در تمامی شهرها به طور مداوم با همکاری کارشناسان مراکز بهداشتی کیفیت آب را کنترل و مورد ارزیابی قرار می دهند.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه برای تولید آب شرب هزینه های زیادی صرف می شود، افزود: آب با قیمت ناچیز در اختیار مشترکین قرار می گیرد لذا از تمامی مشترکین و گردشگران ومسافران تقاضا می شود با مدیریت مصرف آب و استفاده درست از این مایه حیات، امکان بهره مندی سایرین را نیز فراهم آورند.

ذاکری،  از تشکیل تیم واکنش سریع در شرکت آبفاشهری مازندران خبر داد و اظهارداشت: این تیم از باتجربه ترین و ماهرترینکارشناسان فنی با مدیریت معاونت بهره برداری در سطح استان تشکیل شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: این تیم با تجهیزات و لوازم کافی برای رفع مشکل تاسیسات در هرنقطه از استان ، آماده هستند.

وی، با بیان اینکه کمیته بحران نیز در سطح این شرکت فعال است، گفت: این کمیته در خصوص شهرهایی که باتنش آبی مواجه هستند با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت تصمیم گیری می کند.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، از مردم فهیم مازندران و نیز مهمانانی که به این استان سفر می کنند خواست در فصل گرم به ویژه در زماهای اوج مصرف، مدیریت صحیح در مصرف آب را اعمال نمایند تا تابستان امسال را نیز با کمترین تنش و چالش آبی پشت سر بگذاریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :