آخرین عناوین

پنجشنبه 7 مرداد 1395-10:24 کد خبر:29540

روابط عمومی مرکز قلب مازندران خبر داد:

افتتاح بخش بازتوانی قلبی در مازندران

برای اولین بار در مازندران،بخش بازتوانی قلبی در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا ساری افتتاح میشود‎.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی مرکز قلب استان مازندران، ابوالقاسم فلاح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش بازتوانی قلبی بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری به زودی افتتاح می شود، گفت:بیماران مبتلا به سکته قلبی و کلیه بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز، جراحي تعويض دريچه ،پیوند قلب و ساير جراحيهاي قلبي قرار گرفتند همچنين بيماران مبتلا به بيماريهاي مزمن از جمله فشارخون بالا و ديابت در واحد بازتوانی قلبی مورد مراقبت قرار می گیرند،كه اين مسئله باعث ميشود تا بيماران زودتر به زندگي عادي روزانه برگردند.

وی افزود:بخش بازتوانی قلبی دارای تجهيزات و پرسنل كافي ميباشد و مكاتبات لازم جهت پوشش بيمه اي خدمات باز تواني انجام شده است.

رئیس مرکز قلب استان مازندران گفت:برای احداث بخش بازتوانی قلبی 2 میلیارد ریال و برای تجهیز آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه فضاي مرکز بازتوانی قلبی طي حدود دو ماه آماده بهره برداري شد افزود: این مرکز نخستین بخش بازتوانی قلبی در شمال کشور است وبا توجه به اینکه استان هاي شمالي فاقد بخش بازتوانی قلبی هستند و با راه اندازی این بخش سه استان شمالی هم ميتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی در پایان با بیان اینکه جراحان قلب، متخصصين قلب و داخلی ميتوانند بيماران را به بخش بازتوانی ارجاع دهند گفت: بخش بازتوانی قلبی آماده پذیرش بیماران بعد از عمل جراحي قلب باز، تعویض دریچه و سكته قلبي ميباشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :