آخرین عناوین

پنجشنبه 14 مرداد 1395-15:18 کد خبر:29555

با حضور مسئولان انجام شد:

معارفه مدیرکل جدید منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر

با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر معرفی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر معرفی شد.

معاون امور جنگل‌ها در سازمان جنگل‌ها در این مراسم با اشاره به اینکه سه منطقه و پنج ناحیه رویشی هیرکانی و خزری داریم، گفت: جنگل‌های شمال یک میلیون و 934 هزار هکتار عرصه دارد و سالانه این توان را دارد که 2 هزار و 500 مترمکعب آب را در هر هکتار در خود ذخیره کنند.

عباسعلی نوبخت اظهار کرد: در صورتی‌ که بهترین باغات ما سالانه توانمندی 70 تا 120 مترمکعب آب در هر هکتار را دارد به طور میانگین 2 میلیارد و 901 میلیون مترمکعب را در خود ذخیره می‌کند.

وی با بیان اینکه ریزگردها که این جنگل‌ها نقش شانه را داشته و هوا را تصفیه می‌کند، تصریح کرد: سالانه 68 تن گرد و غبار را جذب می‌کند که اینها همه ارزش ریالی دارد.

معاون امور جنگل‌ها در سازمان جنگل‌ها با تأکید بر حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از تمدن ایرانی مدیون قسمت شمالی البرز است که بیش از نیمی در شمال و نیمی در جنوب البرز زندگی می‌کنند و همچنین  شرایط اسفنجی که خداوند متعال محبت کرد.

وی گفت: ممکن است برخی به دلایلی در نقطه زمانی مسؤولیت برای اثبات اثرگذاری به مسئولان بالادست کارهایی کنند در حالی‌که باید اثرگذاری برای نسل آینده باشد و باید یاد بگیریم که همه را از روی نفس مطمئنه قضاوت کنیم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده حاصل تلاش عموم بود، اظهار کرد: به‌دلیل حجم کار بالا و مسئولیت سنگین و بعد مسافت با استان، انرژی تلاش مدیر را می‌گیرد.

کوروش خلعتبری با بیان اینکه امسال سازمان مدیریت قول داد اعتباری برای تکمیل و تجهیز اختصاص دهد، افزود: سال قبل یک میلیارد برای پارک «دالاخانی» و«چشمه گردوک» جذب شد.

وی به افتتاح اداره منابع طبیعی کجور اشاره کرد و گفت: ساختار تشکیلاتی خوبی برای ایجاد پنج اداره جدید و اداره منابع طبیعی کجور را افتتاح کردیم.

خلعتبری خاطرنشان کرد: شاخه‌گیر در نیرنگ که سازه مهمی است و دو رودخانه «ماشلک» و «نیرنگ» که با وقوع سیل شهر را تهدید می‌کرد حاصل تلاش در بخش آبخیزداری و از محل مدیریت بحران بود.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر با بیان اینکه برای اجرای احکام و آزادسازی ساحل یک دستگاه بیل مکانیکی نیاز داشتیم که محقق شد، تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال همیشه با ما همراه بود.

مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر نیز با اشاره به اینکه منابع طبیعی حساس و شکننده ولی بستری برای توسعه پایدار است، اظهار کرد: منابع طبیعی در طول زمان تأسیس تا امروز فراز و نشیب‌های زیادی داشت و در هر دوره سرنوشتی داشت و امروز در این برهه تاریخی حساس که به جهت نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و قوانین باید توجه شود.

سید وجیه الله موسوی افزود: سیاستگذاری برای آینده کشور است و باید کمک کنیم تا آنچه که شایسته کشور است، تصمیم بگیریم.

وی گفت: برنامه ‌ریزی منسجم و پویا برای داشتن اداره بهتر و هدف‌مند کارکردن از سوی رؤسای ادارات مهم است و ما سربازان نظام هستیم و وظیفه انجام تکلیف داریم.

براساس این گزارش، در حکم صادره از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سید وجیه الله موسوی میرکلایی به‌عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر منصوب شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :