آخرین عناوین

پنجشنبه 14 مرداد 1395-15:26 کد خبر:29557

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد:

موافقت نسبی دولت از معرفی منطقه آزاد در مازندران/ نمایندگان اسم کمیسیون‌ها را یدک نکشند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سفر هیأت‌های اقتصادی به مازندران مثبت بوده است وسفرهای اقتصادی و فرهنگی در استان زیاد بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد  در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان مازندران با زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره مرحوم معافی و زرکوب، اظهار کرد: برای برگزاری نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران بارها به‌ دنبال مسئول مربوطه گذشتم تا بعد هفته‌ها موفق به برگزاری این نشست شدم.

وی با بیان اینکه عملکرد خبرنگاران استان نسب به سال‌های گذشته بهبود یافته و انتظارات از این قشر افزایش یافته است، افزود: خبرنگاران در تمام دنیا مرجع هستند و در تمامی حوزه‌های کشور و بین‌المللی نقشی مستقیم دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران نباید هیچگاه وسیله برای یک دستگاه قرار گیرند، ادامه داد: در بسیاری از موارد اطلاعات یک خبرنگار در خصوص یک موضوع از مسئول بیشتر است.

* مشورت با خبرنگاران بازی برد- برد است

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه خبرنگاران در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقشی اساسی و مهم دارند، اضافه کرد: بنده در مسائل عمومی و مملکتی نیاز به تعامل و همکاری با خبرنگاران دارم و برگزاری چنین جلساتی بازی برد برد است و جامعه از آن سود می‌برد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید به‌عنوان مشاوران نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها فعالیت کنند، تصریح کرد: با ایجاد کارگروه‌های مشورتی در خانه مطبوعات موافق هستم چون این مشورت‌ها در جامعه اثرگذار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر خبرنگاران در کنار نمایندگان مجلس نباشند، جامعه متضرر می‌شود و اطلاعات نمایندگان از یک موضوع در منطقه کاهش پیدا می‌کند.

* نمایندگان اسم کمیسیون‌ها را یدک نکشند

یوسف‌نژاد با بیان اینکه برای طرح جامع خبرنگاران از نمایندگان مجلس امضا جمع کردم، افزود: قانون برنامه ششم دستور کار مجلس است و یک حوزه مهم آن مسائل فرهنگی است که به آنها بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: هیأت رئیسه شدن مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون شدن‌های مجلس دردی از دردهای جامعه برطرف نمی‌کند و باید در هر کمیسیون اثرگذار باشیم و فقط اسم کمیسیون‌ها را یدک نکشیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه خبرنگاران در ارزشیابی مدیران مرجع هستند، اضافه کرد: سیاه‌ نمایی، تعریف و تمجیدهای غیرواقع از مدیران از حرفه خبرنگاران قابل قبول نیست.

* 3 نقطه از مازندران قابلیت منطقه آزاد شدن را دارد

یوسف‌نژاد بیان کرد: مطبوعات مازندران از رشد کمی و کیفی امیدوارکننده برخوردار بوده است اما انتظار ما از خبرنگاران و مطبوعات بیشتر است و باید تلاش شود به سطح بالایی برسد.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های بسیاری در خصوص چشمه سورت ساری ایجاد شده است و تفاهم‌های خوبی در این زمینه شده است، ادامه داد: برای پیگیری اجرای پروژه ساماندهی سورت تا یک ماه آینده از استاندار و شخص بنده سؤال کنید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سه نقطه مازندران در حد و اندازه منطقه آزاد شدن قرار دارد، تصریح کرد: قابلیت مناطق آزاد استان مازندران از هشت منطقه‌ای که دولت در ماه‌های گذشته اعلام کرده بیشتر است.

* موافقت نسبی دولت از معرفی منطقه آزاد در مازندران

یوسف‌نژاد با بیان اینکه موافقت نسبی مسئولان از معرفی منطقه آزاد در مازندران انجام شده است، افزود: در هفته گذشته استانداری نظر خود را در خصوص معرفی منطقه آزاد به دولت اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه کتابچه‌ای از واحدهای صنعتی ثبت شده شهرستان ساری ایجاد و تمامی اطلاعات این واحدها ثبت شده است، ادامه داد: کمتر از 35 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی ساری در حال فعالیت است و 65 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی استفاده نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر هیأت‌های اقتصادی به مازندران مثبت و ارزشمند بوده است، عنوان کرد: سفرهای اقتصادی و فرهنگی در استان زیاد بوده و باید از این ظرفیت‌های متقابل استفاده است.

* استفاده نکردن از ظرفیت کشورهای همسایه مازندران ضعف است

یوسف‌ نژاد استفاده نکردن از ظرفیت کشورهای همسایه مازندران را یک ضعف بزرگ در استان دانست و گفت: حق کمیل قاسمی کشتی‌گیر مازندرانی برای اعزام به المپیک را داشتند می‌خوردند و بنده جلوی این مسئله را گرفتم.

وی با اشاره به اینکه از پیگیری مشکلات مردم خسته نمی‌شم و این پیگیری‌ها ادامه دارد، افزود: زیرساخت‌های جاده‌ای در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان از حقوق فرهنگی مردم دفاع می‌کنند، گفت: باید از ظرفیت‌های متقابل بین خبرنگاران و نمایندگان مجلس به‌ درستی استفاده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :