آخرین عناوین

چهارشنبه 27 مرداد 1395-11:33 کد خبر:29642

انتقاد دبیر انجمن انبوه ‌سازان مسکن :

برای دریافت کنتور برق باید دو سال منتظر بمانیم !

دبیر انجمن انبوه‌ سازان مسکن استان مازندران گفت: به دلیل بدهی دولت به پیمانکاران برای پروژه 20 واحدی باید دو سال در نوبت دریافت کنتور باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان مازندران گفت: بخش مسکن در حال فروپاشی است، قانون برای فعالان مسکن در استان مازندران و کشور اجرا نمی‌‏شود، این در حالی است که قوانین مدونی در این بخش وجود دارد.

براساس این گزارش، علی‌اکبر زورقچیان  در جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در استانداری اظهار کرد: فعالان بخش مسکن فرزند ناخوانده صنعت در استان مازندران هستند.

وی تصریح کرد: بخش مسکن در حال فروپاشی است، قانون برای فعالان مسکن در استان مازندران و کشور اجرا نمی‌‏شود، این در حالی است که قوانین مدونی در این بخش وجود دارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان مازندران اضافه کرد: بسیاری از مسائل قانونی که به تصویب رسید توسط بانک مسکن در استان اجرایی نمی‏‌شود، مسئولان بانکی مصوبات ملی را قبول ندارند، برای بررسی موضوع دو هفته‌ای است که با مسئول بانک مسکن در استان تماس می‌‏گیریم جواب و ملاقات با رئیس به امروز و فردا واگذار می‎شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از فعالان مسکن که در شهرستان بابلسر5 میلیارد تومان سرمایه ‎گذاری کرد و پروژه در دست اجرای این فعال مسکن‌ساز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما مسؤولان بانک رقم یک ‌میلیارد و 300 میلیون تومان از پول وی را مسدود کردند.

زورقچیان در ادامه به مشکلاتی که اداره ثبت اسناد استان مازندران اشاره کرد و گفت: برای تفکیک ساختمان از دیوان عدالت اداری حکم دریافت کردیم که نظام مهندسی ساختمان در این موضوع دخالتی نداشته باشد، اما مسؤولان اداره ثبت اسناد نسبت به حکم دیوان عدالت اداری بی‌‏توجه هستند.

وی به مشکلاتی که انبوه‌ سازان با شرکت توزیع برق استان در زمینه تامین زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل بدهی دولت به پیمانکاران برای پروژه 20 واحدی باید دو سال در نوبت دریافت کنتور باشیم و مسؤولان شرکت توزیع برق به صراحت اعلام می‌‏کنند که از عهده آنها خارج است.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در ادامه گفت: انبوه‌سازان توان و سرمایه‌ای بالای برای رونق در این بخش دارند، توقع آنها در رفع مشکلات این بخش هم غیرقانونی نیست.

وی اضافه کرد: انتظار این است که موضوع انبوه‌سازان استان در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی رفع شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :