آخرین عناوین

چهارشنبه 27 مرداد 1395-18:54 کد خبر:30647

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کشف 43 درصد کلاه برداری های اینترنتی/کشف 10 میلیارد تومان کالای قاچاق

پلیس در مبارزه با قاچاق فعالیت جدی دارد وارزش کالای مکشوفه در چهار ماهه امسال 10 میلیارد تومان بوده است و 10 باند هم متلاشی شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمود میرفیضی در نشست مطبوعاتی که به ‌مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: ارزش انسان‌ها به زبان نیست بلکه به قلم آنهاست و از تلاش عالمانه رسانه‌هایی که در نظام بخشی و امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کردند قدردانی می‌شود.

وی موضوع مطالبه‌گری را یکی از مهم‌ترین مباحثی دانست که رسانه‌ها می‌توانند رویکرد موثری در جامعه داشته باشند، افزود: اگر در وضعیت کنونی دنیا بررسی شود رسانه‌ها را به‌عنوان قوه چهارم می‌دانند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه خبرنگار مجاهدی است که با قدم و قلمش به مخاطبان آگاهی بخشی می‌کند، اضافه کرد: روز خبرنگار روز بیداری اندیشه‌ها است.

این مسئول گفت: لازم است خبرنگاران در وضعیت کنونی جامعه که حواشی زیادی ایجاد می‌شود نقش موثری در پیشرفت جامعه داشته باشد.

میرفیضی روز 17 مرداد را بهانه‌ای برای یادآوری شغل خطیر رسانه‌ها دانست و ادامه داد: لازم است یاد و خاطر شهدای عرصه قلم را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه نقش خبرنگاران در ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موثر است، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و روحیه پرسشگری در ذات خبرنگاران است و در این موقعیت باید در پیشگیری از جرم به کاهش معضلات اجتماعی پرداخته شود.

فرمانده انتظامی مازندران یکی از اساسی‌ترین ارکانی که می‌تواند که در حوزه امنیت پایدار نقش داشته باشد رسانه‌ها را دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی خبرنگاران در امتداد فعالیت پلیسی تکمیل‌کننده مأموریت‌ها است.

این مسئول مسئولیت ایجاد امنیت و نظام بخشی درجامعه را وظیفه پلیس و رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها در حوزه دانش شهروندی نقش موثری دارند و یکی از موارد مطالبه‌گری خبرنگاران باید همین موضوع باشد.

میرفیضی با بیان اینکه وظیفه ناجا تولید امنیت و خدمت‌گذاری است، افزود: ناجا به‌ دلیل ارتباط مستمر با رسانه‌ها تلاش در انعکاس واقعیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: عملکرد پلیس مورد ارزیابی مردم قرار دارد و همین عامل سبب ارتقا فعالیت پلیس شده است.

فرمانده انتظامی مازندران، نوع انعکاس خبر از عملکرد پلیس را مهم دانست و اظهار کرد: برخورد پلیس در ایجاد امنیت باید مقتدرانه و مهربانانه باشد.

این مسئول مستند بودن خبر را یکی از عوامل ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: دشمن در صدد ایجاد عملیات روانی در جامعه است و خبرنگاران باید در کاهش آسیب‌ها و انعکاس اخبار درست تلاش کنند.

میرفیضی با اعلام اینکه ناجا با ایجاد اتاق فکر در استان می‌تواند از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کند، افزود:هدف ناجا اقدامات پیشگیرانه از جرم و ارتقا امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بحث مواد مخدر، سرقت، ترافیک، امنیت اجتماعی و اخلاقی، مبارزه با قاچاق از برنامه‌های محوری پلیس در سال‌جاری است، تصریح کرد: تمام فعالیت پلیس زمانی سبب نتیجه مطلوب می‌شود که سبب افزایش رضایتمندی مردم جامعه باشد.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه پلیس در مبارزه با قاچاق فعالیت جدی دارد، بیان کرد:ارزش کالای مکشوفه در چهار ماهه امسال 10 میلیارد تومان بوده است و در این حوزه 10 باند هم متلاشی شدند.

این مسئول به بحث زمین‌خواری در مازندران اشاره کرد و افزود: حدود 528 هزار مترمربع زمین تصرف شده به ارزش 82 میلیارد تومان با همکاری پلیس آزاد شد.

میرفیضی با اشاره به اینکه معتقدیم بسیاری از پرونده‌ها باید جرم‌زدایی شود، گفت:حدود 7 هزار و 500 پرونده به دستگاه قضایی ارجاع شد و 73 درصد منجر به مصالحه شد.

وی خاطرنشان کرد:در حوزه مواد مخدر تا 26 مرداد امسال میزان کشفیات یک تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش کشفیت و 77 درصد افزایش دستگیرشدگان را داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران در تمام فصول سال حضور مسافران را شاهد است، و پلیس اقدامات ویژه‌ای را در بحث نظم بخشی و امنیت جاده‌ای باید ایجاد کند، گفت: کل تصادفات برون شهری هفت درصد و تصادف منجر به مرگ 14 درصد کاهش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش درون‎شهری 23 درصد و تصادفات منجر به فوت 25 درصد کاهش داشتیم.

این مسئول ادامه داد: در مجموع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری با کاهش 16 درصدی و در تصادفات منجر به مرگ 22 درصد کاهش داشتیم.

میرفیضی بیان کرد:مازندران از سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات درون و برون‌شهری اعلام شد.

وی از کاهش هفت درصدی قتل در مازندران خبر داد و گفت: قتل‌هایی که در مازندران کشف شد سه مورد متعلق به استان البرز و یک مورد هم تاکنون کشف نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :