آخرین عناوین

پنجشنبه 28 مرداد 1395-12:3 کد خبر:30654

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

پرداخت خسارت آنفلوآنزای مرغی تا چند روز آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت خسارت آنفلوآنزای مرغی تا چند روز آینده خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد‌حسین فلاح در جلسه شورای کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی طرح تربیت مدیران آینده را در در دستور ‌کار قرار داده که مازندران یکی از استان‌های پایلوت انجام این کار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه توانمند‌سازی کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است که سازمان‌های پیشرو باید به ‌درستی از آن استفاده کنند، افزود: باید کارشناسانی را برای آینده توانمند کنیم که قرار است بعد از ما سکان‌داری سازمان‌ها را برعهده بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در طرح تربیت مدیران آینده، کارکنان مستعد و با‌ انگیزه برای مدیریت‌های آینده تربیت می‌شوند و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و اجرای این طرح به کارشناسان این امکان را می‌دهد که با توجه به فرا گرفتن آموزش‌های تخصصی برای تصدی پست مدیریتی آماده شوند.

فلاح تصریح کرد: کارشناسان علاقه‌مند به این طرح می‌توانند پس از ثبت‌نام  و شرکت در آزمون و انجام ارزیابی در برنامه آموزشی که پیش‌بینی شد گواهی صلاحیت دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت خسارت آنفلوآنزای مرغی به مرغ‌ داران خبر داد و اضافه کرد: تا چند روز آینده پرداخت خسارت به حساب مرغ‌داران واجد شرایط انجام می‌شود.

* افزایش 6 درصدی سطح زیرکشت سویا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه ادامه داد: از گندم‌های خریداری شده در استان 4 هزار تن جوانه زده بود که از کشاورزان خریداری شد.

عزیزالله شهیدی‌فر افزود: شهرستان‌ها نسبت به ارایه آمار دقیق اهتمام داشته باشند و اعداد و ارقامی را اعلام نکنند که در گزارش ‌دهی دچار مشکل شویم.

وی با بیان اینکه امسال تاکید در کشت دانه روغنی از بذر تا بذر است، گفت: شرکت‌هایی که تولیدکننده دانه روغنی هستند از اکنون نسبت به بذر‌گیری ارقام گواهی شده سویا اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: امسال 12 هزار هکتار کشت کلزا برای مازندران پیش‌بینی شد که باید از اکنون کلاس‌های آموزشی ترویجی برای افزایش سطح‌زیر‌کشت برگزار شود.

شهیدی‌فر اضافه کرد: 65 هزار هکتار سطح زیر‌کشت گندم در استان داریم که حدود 10 هزار هکتار آن در شرق استان کشت می‌شود که باید زیر‌کشت کلزا رود که نیازمند کلاس‌های آموزشی ترویجی در روستاها است.

وی خاطرنشان کرد: امسال به‌ دلیل قیمت مناسب و شرایط آب ‌و‌هوایی شاهد افزایش 6 درصدی سطح زیرکشت سویا نسبت به سال قبل در استان بوده‌ایم.

* توجه به مدیریت تولید جوجه‌ریزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازاد تولید مرغ منجر به تجمع مرغ‌ داران می‌شود، ادامه داد: با همکاری سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی، کاهش وزن در تولید مرغ در دستور‌کار قرار گرفت چراکه با افزایش وزن شاهد افزایش تولید هستیم و همین امر سبب کاهش کیفیت گوشت سفید می‌شود.

علیرضا عطایی‌نژاد گفت: در مهر ماه به‌ دلیل کاهش مصرف گوشت مرغ در سبد غذایی خانوارها به مدیریت تولید جوجه‌ریزی توجه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :