آخرین عناوین

جمعه 29 مرداد 1395-22:14 کد خبر:30664

مدیرکل محیط‌ زیست مازندران خبر داد:

جدال 8 ساعته محیط‌ بانان با آتش در منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه

مدیرکل محیط‌ زیست مازندران از جدال هشت ساعته محیط ‌بانان با آتش در منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه خبر داد و گفت: این حریق ساعت 17 عصر امروز مهار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ناصر مهردادی امروز در مازندران از مهار آتش‌سوزی در منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه خبر داد و گفت: از ساعت 9 صبح امروز، آتش‌سوزی در منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه به ما اطلاع‌رسانی شد و همکاران محیط‌‌بان منطقه در محل حادثه حضور یافتند.

وی به شرایط سخت منطقه برای تردد و فعالیت ویژه برای مهار آتش خبر داد و با بیان اینکه به همراه گروه پشتیبانی اداره کل به منطقه اعزام شدیم، افزود: شرایط منطقه و سختی فعالیت در آن امکان مهار آتش توسط دیگران به دلیل عدم آشنایی با منطقه وجود نداشت و محیط‌ بانان توانستند ساعت 17 عصر آتش را مهار کنند.

مدیرکل محیط‌ زیست مازندران، وجود حدود نیم‌متر برگ‌های خشک‌شده و درختان تنومند را از دلایل دیگر سختی کار ذکر کرد و گفت: رایزنی اولیه با فرماندار سوادکوه و مسئولان برای حضور بالگرد انجام شد که با مهار آن، این اقدام منتفی شد.

مهردادی از سوختن 2 هزار مترمربع از عرصه طبیعی این منطقه خبر داد و با بیان اینکه در صورت عدم اقدام به‌موقع محیط‌بانان شاهد آتش‌سوزی در 20 هکتار می‌شدیم، اظهار کرد: محیط‌بانان با اجرای آتش‌بُر جلوی پیشروی آتش را گرفتند.

وی گفت: منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه دارای گونه‌های مختلف حیوانی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :