آخرین عناوین

شنبه 30 مرداد 1395-9:28 کد خبر:30667

در پاسخ به انتخاب غیرکارشناسی نماینده بابلسر درباره منطقه آزاد تجاری:

مقایسه ظرفیت های بندر فریدونکنار و امیرآباد /آقای نانواکناری لطفا به افکار عمومی پاسخ دهید

بدیهی است سکوت این نماینده به معنای پذیرش خطای راهبردی در انتخاب بندر فریدونکنار برای بدل شدن به منطقه آزاد تجاری در مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، وقتی چشم مازندرانی ها به نامه علی اصغر یوسف نژاد، نماینده ساری و میاندرود و نایب رئیس مجلس به اسحاق جهانگیری درباره اجماع نماینده گان پیرامون منطقه آزاد تجاری در استان روشن شد،نفسی راحت کشیدند که بالاخره نگاه های تنگ منطقه ای و تلاش برای رای آوری مجدد تمام شده است و مجمع نمایندگان مازندران بر سر بندرامیرآباد که با فاصله ای فراوان از نوشهر و فریدونکنار قرار دارد، به توافق رسیده اند.

اما اندکی بعد از آن نامه نخستین شکاف با مصاحبه احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس پدیدار شد که گفت:هیچ توافقی درباره منطقه آزاد در مجمع نمایندگان صورت نگرفته است.

در ادامه این دودستگی؛ دیروز ولی الله نانواکناری، نماینده بابلسر و فریدونکنار هم به این جمع اضافه شد، نانواکناری در نشست خبری اش با اصحاب رسانه فریدونکنار و بابلسر در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر اعلام کرد که بندر فریدونکنار از ظرفیت بیشتری برای بهره‌مندی از منطقه آزاد برخوردار است و این منطقه دارای بیشترین تراکم جمعیت، صنایع و تراکم جمعیت گردشگر و مقیم است.

سه دلیل بیشترین تراکم جمعیت، صنایع و تراکم جمعیت گردشگر و مقیم اصلی ترین دلایل آقای نماینده برای این اظهارات بود که اگر مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد نه تنها شانسی دربرابر دلایل آمیر آباد برای انتخاب شدن ندارد، بلکه نشان می دهد آقای نانواکناری بدون نگاهی دقیق و بی طرفانه پای در راهی گذاشته اند که استان را به نقطه اولی باز می گرداند که در آن نقطه فرصت سوزی بزرگترین هنر سیاستمداران ماست.

وقتی این حرف ها را خواندیم تصمیم گرفتیم گزارشی مفصل و تحلیلی درباره این اظهارات نادرست و غیرکارشناسی تهیه کنیم که وقتی به سراغ مواد خام گزارش رفتیم، دیدیم جدولی که بازرسی کل استان مازندران در جواب تقاضای استاندار درباب مقایسه مناطق و بنادراستان با یکدیگر و ارائه پیشنهاد برای انتخاب منطقه مورد نظر آن سازمان برای استقرار منطقه آزاد تجاری تهیه کرده آنقدر گویا هست که حتی نیاز به یک کلمه بیشتر ندارد.

بنابراین تصمیم تحریریه بر آن شد که این جدول را منتشر کنیم و قضاوت را به مخاطبان بسپاریم و البته توجه آقای نانواکناری را هم به این جدول جلب کنیم. به نظر می رسد جدول مورد ذکر اصلا به دست ایشان نرسیده یا اگر هم رسیده ایشان خودشان را به آن راه زده اند.

بیان اظهاراتی از این دست آنهم از زبان یک نماینده مجلس که قرار است کارشناس و ناظری دقیق باشد مایه تاسف است و این گمان را در پی دارد که نکند بازهم علایق منطقه ای و نگاه غیرکارشناسی موجبات از دست رفتن فرصت دوباره بندرامیرآباد را فراهم آورد.

در ادامه جدول ارسالی از سوی سازمان بازرسی برای استاندار مازندران را مشاهده می کنید:

همچنین با نظر سازمان بازرسی کل استان مازندران اکثر کارشناسان بندر امیر آباد را شایسته ترین بندر استان برای بدل شدن به منطقه آزاد تجاری – صنعتی دانسته و برخی از مهمترین ظرفیت های آن را به قرار زیر بر می شمارد:

همجواری با بندر نفتی نکا

همجواری با کشتی سازی صدرا

همجواری با پایانه نفتی شمال کشور

همجواری با نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا

همجواری با فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و گرگان

بر خورداری از زیر ساخت های حمل و نقل مدرن و چند وجهی

پایلوت غله در شمال کشور

بزرگترین بندر نسل سوم در شمال کشور

سومین بندر کشور به لحاظ وسعت

دسترسی آسان به بازار ٣٠٠ میلیون نفری کشورهای حوزه CIS

برخورداری از ٩٨ درصد سهم صادرات بنادر مازندران

برخورداری از ٨٨ درصد سهم واردات بنادر شمال کشور

برهمین اساس،گروه اقتصادی سایت خبری و تحلیلی عبارت پیش از این نیز به عنوان تنها رسانه مجازی استان پرونده ای مفصل با عنوان «رویای ناکام منطقه ‌آزادتجاری در مازندران» تهیه کرد و اینک نیز آماده است که پاسخ آقای نانواکناری را منتشر نمایند.

بدیهی است سکوت ایشان به معنای پذیرش خطای راهبردی در انتخاب بندر فریدونکنار به عنوان بندری با بیشترین ظرفیت برای بدل شدن به منطقه آزاد تجاری در مازندران است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :