آخرین عناوین

شنبه 30 مرداد 1395-17:12 کد خبر:30676

مدير كل پزشكي قانوني استان خبر داد:

پراید رکورد دار تصادف با عابران پياده

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت:بیشترین نوع وسیله تصادف با عابرین پیاده پراید هست، که بالاترین رکورد را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه سالجاری را  205 اعلام کرد و افزود: 33درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهار ماهه عابرین پیاده هستند .

تفکیک علت فوت

اين مقام اجرايي استان 53 درصد از علت فوت عابرین را شکستگیهای متعدد و 44 درصد را ضربه به سر، 3درصد خونریزی دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 38 درصد قرار دارند.

بیشترین ماه

ایشان با اشاره به متاهل بودن 76 درصد از کشته شدگان گفت: تیر ماه  با 24 درصد و خرداد ماه با 18 درصد بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

نکا تنها شهر بدون فوتی عابرین

عباسي ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي بابل با 14،ساری با 9و چالوس با 8  مورد به ترتیب بیشترین  فوتی در آن به ثبت رسید ، ضمن اینکه شهرستان نکا تنها شهری است که هیچ موردی از فوتی عابرین گزارش نشده است.

39درصد وسیله درگیر با عابرین پراید هستند

مدیر کل پزشکی قانونی استان بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را 75 درصد خودروی سواری دانست و افزود : از این تعداد  پراید با 39 درصد و سمند با 16 درصد به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

32درصد از کشته شدگان عابرین بیسواد هستند

وی در خصوص تحصيلات متوفيان عابران پياده  اظهار داشت: تعداد 22 نفر معادل 32 درصد از كشته شدگان بیسواد ، 24 درصد در مقطع ابتدایی، 22 درصد راهنمایی، 10 درصد دیپلم ، 5 درصد لیسانس، 4 درصد دبیرستان و 3 درصد فوق دیپلم هستند .

این مقام اجرایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.

چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :