آخرین عناوین

شنبه 30 مرداد 1395-18:49 کد خبر:30680

هشدار نمایندگان قائمشهر:

عذر برخی مدیران خواسته شود/ اگر خودخواهی‌های خود را کم نکنیم به‌جایی نمی‌رسیم

نماینده مردم قائم‌شهر گفت:مدیری که ساعت 8 در اداره حضور پیدا کند و ساعت 14 اداره را ترک کند به درد نمی‌خورد وباید عذرش خواسته شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید علی ادیانی در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت متعلق به مردم و نظام است چرا که دولت متعلق به ‌نظام است.

وی افزود: دولت رکن ارکان ثلاثه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و رویکرد کلی دولت بخشی از مجموعه نظام مقدس تلقی می‌شود باید مورد حمایت واقع شود.

همه مکلفیم از کلیت دولت و مجلس دفاع کنیم

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات دولت از آن مردم و نظام است، تصریح کرد: حمایت و نظارت بر دولت و اجزای دولت به مفهوم وکیل و رقیب بودن نیست و همه مکلفیم از کلیت دولت و مجلس دفاع کنیم اما نمایندگان و دولتمردان قابل نقد هستند.

ادیانی ادامه داد: ناظر بودن و ناصر بودن لازمه شأنیت نمایندگان و مجلس شورای اسلامی در کنار همه اجزای دولت است و این هفته را به همه دولت‌مردان تبریک می‌گویم.

خدماتی که انجام می‌گیرد به اطلاع مردم رسانده شود

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدماتی که انجام می‌گیرد به اطلاع مردم رسانده شود، اظهار کرد: مردم با اطلاع از این خدمات امید پیدا می‌کنند و درجه اعتماد و اطمینان نظام در نزد مردم تقویت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی فقط به نامش نیست اگر چه این نام هم موضوعیت دارد اما مسئله‌ای که ماندگاری نظام را تثبیت می‌کند کارآمدی مجلس، نمایندگان، مدیران، وزرا، رئیس‌جمهور، دستگاه قضا و همه مدیران با سلسله طولی و مراتب است.

ادیانی با اشاره به اینکه اگر کارآمدی نباشد گسست و رانش بین اعتماد عمومی و بدنه حکومت ایجاد می‌شود، تصریح کرد:مشروعیت و مقبولیت ما و شما به کارآمدی خودمان است.

وی افزود: نماینده مجلس هم باید فردی کارآمد در عرصه قانون‌گذاری و اعمال نظارت و در عرصه ناصر بودن به مجموعه نظام و نهادهای حکومتی برای خدمت به مردم باشد.

کارآمدی ما در مقابل شأنیت مردم مناسب نیست

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقیاس با شأنیت مردم کارآمدی ما مناسب نیست و آنچه که شأن مردم و مبانی انقلاب است فاصله‌ داریم، اضافه کرد: این نسبت باید به هم نزدیک شود.

ادیانی ادامه داد: یکی از اشکالات جدی در کشور خارج شدن معادلات از ریل است و شخصی که باید پاسخگو باشد پرسشگر است و شخصی که باید پرسشگر باشد پاسخگو شده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی جایگاه‌ها تغییر کند بسیاری از آسیب‌ها جامعه را تهدید می‌کند و در فضای انتخابات جامعه و نماینده تهدید می‌شود و خیلی از کاندیداها ابزار واقع می‌شوند، تأکید کرد: این به دلیل گم کردن اصل و رها کردن جایگاه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این آسیب‌هایی است که در طول چهار دهه در حال رخ دادن است.

ما سرباز مردم هستیم و اصل برای ما خدمت است

ادیانی با بیان اینکه ما سرباز مردم هستیم و اصل برای ما خدمت است، اظهار کرد: ما باید به یکدیگر کمک کنیم یک ‌سری از کمک‌ها از طرف نمایندگان و یک‌سری کمک‌ها هم از طرف مسئولان ادارات است چراکه چشم و امید مردم سیمرغ به ما و شما است.

وی افزود: انتظار ما این است که روی میز ننشینید و به دنبال اعتبارات بروید این موضع که پول نیست را قبول ندارم پول برای آنانی که بدوند هست و برای افرادی که فقط در اتاق اداره خود بنشینند، نیست.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجموعه دریافت اعتبارات باید بدویم، تأکید کرد: مدیری که ساعت 8 در اداره حضور پیدا کند و ساعت 14 اداره را ترک کند به درد شهرستان نمی‌خورد هر شخصی است باید عذرش خواسته شود.

عبدالله رضیان در این جلسه نیز ضمن تبریک کسب نخستین مدال المپیک در رشته کشتی توسط حسن یزدانی، اظهار کرد: در حال حاضر کشور در اوج افتخار قرار دارد و باید قدردان این موضوع باشیم البته در مجموعه فضای داخلی کشور گاهی اوقات مواجه با مشکلات و چالش‌های اقتصادی هستیم اما موضوعی که اهمیت دارد سربلندی کشور است که به برکت وجود مردم بزرگ و ارزشمند کشور همچنین ولایت حضرت امام راحل و امروز درایت و تیزهوشی مقام معظم رهبری این موضوع اتفاق افتاده است.

در هر موقعیتی باید امانت‌دار مردم باشیم

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه امروز ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید با دو قدرت چین و ایران در جهان روبه ‌رو هستیم و ایران را به‌عنوان قدرتی در مقابل هیبت آمریکا می‌داند، تصریح کرد: این جزء به دلیل ارزش‌های وجودی ملت و درایت مقام معظم رهبری نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: موضوعی که انسان را موفق می‌کند شناختن درست حوزه مدیریتی است و در هر موقعیتی که برای خدمت به مردم پیدا می‌کنیم باید سعی کنیم امانت‌دار باشیم و صفت امانت‌داری در ما نهفته باشد.

رضیان با بیان اینکه ابتدا باید از حوزه مسؤولیت خود به صورت تخصصی و به‌ درستی شناخت پیدا کنیم و موقعیت‌ها، مشکلات و چالش‌ها را به درستی درک و تلاش کنیم در شرایط امانت‌داری معتقد به آرمان‌هایی باشیم که در نظام به ارمغان گذاشته‌ شده، اظهار کرد: خون شهدا و تلاش و همت مردم به عنوان پشتوانه داریم و به همین دلیل باید مردم‌داری را به نحو احسن رعایت کرده و پاسخگوی درستی برای مردم باشیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه یکی از آفت‌ها و آسیب‌های ما مبتلا به روزمرگی شدن است، تأکید کرد: باید در مدیریت خلاقیت و نبوغ داشته باشیم چرا که خیلی از مشکلات کشور ناشی از کمبود منابع و تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از عملکرد  مدیران است.

فضای اشتغال امروز جزو سخت‌ترین مشکلات جامعه است

رضیان با بیان اینکه فضای اشتغال جزو سخت‌ترین مشکلات امروز جامعه است و با سختی در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن هستیم، تصریح کرد: این فضا به گذشته برمی‌گردد که نتوانستیم این فضا را پیش‌بینی کنیم و باید نیاز امروز جمعیت جوانی که در دهه 60 وارد جامعه شدند را بررسی می‌کردیم تا بدانیم فضای اشتغال‌شان چه خواهد شد اما متأسفانه هیچ برنامه‌ریزی برای این جمعیت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: امروزه خیلی از جوانان ما از دانشگاه خارج شده و وارد عرصه کار شدند و اما هیچ برنامه‌ای برای این جوانان نداریم.

53 درصد از منابعی که مجلس تعریف کرد محقق نشد

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه مشکلاتی وجود دارد و دولت هم در طی چند سال اخیر مواجه با کمبود شدید منابع مالی شده است، اظهار کرد: در سال گذشته 53 درصد از منابعی که مجلس شوای اسلامی و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور تعریف کرده‌اند محقق نشد و از 47 درصدی که محقق شده هم 85 درصد صرف هزینه‌های روزمره دولت شد.

وی افزود: از منابع محقق شده هم فقط 15 درصد برای مردم هزینه شد که باعث شد امروز نگرانی‌هایی برای مردم داشته باشیم اما قطعاً در سال جاری شرایط در حال رشد و فضای بهتری در حال ایجاد است که می‌توانیم بهتر کارکنیم.

در مقابل مردم سیمرغ شرمنده‌ام

رضیان ضمن ابراز شرمندگی از مردم، بیان کرد: شاید در شهرهای دیگر در مدت سه ماه حرکت‌هایی را انجام داده باشیم اما وقتی به شهرستان سیمرغ می‌آییم می‌بینیم هیچ کاری نکرده‌ایم، من در مقابل این مردم شرمنده می‌شوم و وظیفه ‌دارم پاسخگوی این مردم باشم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: ساختاری که در شهرستان سیمرغ داریم ساختار خوبی نیست چرا که قطب اقتصاد شهرستان سیمرغ بر مبنای کشاورزی بناشده است که نمی‌تواند مبنای خوبی برای اقتصاد شهرستان باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه فضای کسب‌ و کار در این شهرستان مناسب نیست، تصریح کرد: سابقه و قدمت شهرداری کیاکلا به بیش از 50 سال گذشته می‌رسد که این نشان‌دهنده درست عمل نکردن ما است.

رضیان افزود: سیاست‌زدگی و آفتی که انتخابات و انتخاب‌های ما دارد باعث شده استان‌های دیگر بیایند و ببرند.

وی ادامه داد: هفت استان آمدند و منطقه آزاد اعلام کردند اما در استان مازندران نتوانستیم به توافق برسیم و منطقه آزاد را معرفی کنیم و اگر خودخواهی‌های خود را کم نکنیم به‌جایی نمی‌رسیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه در بحث تامین آب شرب مشکل‌ داریم، تصریح کرد: سد البرز در حال حاضر می‌تواند ظرفیت‌های کمبود آب را به ویژه در حوزه سیمرغ و جویبار جبران کند اما بعد از احداث چند ساله سد در شبکه آب‌رسانی دچار مشکل هستیم و اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

وجود مشکلات زیرساختی در 5 شهرستان مازندران

وی افزود: همه شهرهای حوزه انتخابیه‌ام با مشکل و زیرساخت جاده‌ای روبه‌ رو هستند اما اگر مشکلات جاده‌ای حل شود می‌تواند کمک زیادی به رونق منطقه کند.

رضیان با بیان اینکه باید برای حل مشکلات تلاش کنیم، تأکید کرد: خواهش من از مسئولان کنار گذاشتن سیاست‌زدگی و به فکر مردم بودن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکل ماندابی که در سیمرغ وجود دارد باید 10 سال پیش حل می‌شد تا امروز دغدغه این موضوع را نداشته باشیم اما در هر صورت باید پیگیری و تلاش کنیم تا این مشکل حل شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم به استان‌های دیگر برسیم با توجه به مشکلات و مسائل مالی که در کشور وجود دارد دست‌کم 10 سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: همه باید در این زمینه همت و دلسوزی کنند و من این مسیر را مسیر خوب و روبه‌جلو می‌بینم.

افتتاح کلینیک تخصصی در سیمرغ

وی ادامه داد: قول می‌دهیم کلینیک تخصصی در شهرستان سیمرغ افتتاح شود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه متعهد شده است.

رضیان با بیان اینکه چون اقتصاد و محور اقتصادی شهرستان سیمرغ بخش کشاورزی است تلاش خود را می‌کنیم در مورد زهکش‌ها اعتبارات را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: در جویبار و سیمرغ مشکل جدی در بحث آب‌ داریم همچنین در بخش آب شرب در دو شهرستان مشکلاتی وجود دارد که با استفاده از سد البرز باید این مشکل برطرف شود.

سیمرغ ظرفیت‌های خوبی دارد که باید تقویت شود

وی افزود: شهرستان سیمرغ ظرفیت‌های خوبی دارد و این ظرفیت‌ها باید تقویت شود تا رکودی که در اینجا وجود دارد از بین برود همچنین از دوستان مدیریت شهری می‌خواهم در مورد فضای کسب‌وکار شهر کیاکلا برنامه‌ ریزی داشته باشند و بر روی این موضوع کار کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در پایان گفت: اگر اداره‌ای در شهرستان سیمرغ راه‌اندازی شود می‌شود حق مردم بومی است که در این ادارات به‌کارگیری شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :