آخرین عناوین

سه شنبه 9 شهريور 1395-11:34 کد خبر:30782

گند لیست امید در مازندران در آمد/سند

امضای دونامزد لیست امید پای نامه برخورد با مطهری/امضای یوسفیان پای استیضاح فانی

نمایندگانی که با رای اصلاح طلبان راهی مجلس شدند، آب در آسیاب اصولگرایی ریختند تا نشان دهند لیست امید در مازندران شکست خورده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، از همان روزی که لیست امید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران منتشر شد، می شد حدس زد که اسامی این لیست درنهایت نه تنها هیچ فایده ای برای اصلاح طلبان نخواهند داشت، بلکه دست به اعمالی خواهند زد که به هیچ عنوان با گفتمان تدبیروامید همخوانی نداشته و بر ضد آن عمل کند.

اعترض رسانه هایی همچون ،عبارت به این لیست از همان روز انتخاب رئیس مجلس درست و به جا از آب درآمد و کار به جایی رسید که از میان همه مازندرانی های لیست امید تنها 2 نفر نام محمدرضا عارف را که از طرف این لیست نامزد ریاست مجلس شده بود به صندوق انداختند.

لیست امید توزرد از آب درآمد

این اما تازه شروع کار بود، نمایندگانی همچون رضیان(قائمشهر)، نانواکناری(بابلسر)، یوسفیان ملا( آمل) و محمد دامادی( ساری) با رای اصلاح طلبان راهی مجلس شدند اما آب در آسیاب اصولگرایی ریختند تا نشان دهند نه تنها لیست امید در مازندران شکست خورده است، بلکه این تجربه باعث خواهد شد افکار عمومی از این پس با دیده تردید به تصمیمات سیاسی هوداران دولت در استان نگاه کنند.

این سایت خبری، پیشتر در دو گزارش تحلیلی پیش بینی کرده بود اعتراض «رضیان» به روحانی اولین نمونه شکست لیست امید مازندران نخواهد بود و باید منتظر ماند تا صدای نانواکناری و نیازآذری و احمدی لاشکی هم در بیاید تا آنوقت معلوم شود انتظار حداکثری مردم از لیست امید در واقع موضعی ابن الوقتی و مخصوص شب انتخابات بوده و حالا که خر از پل گذشته داستان چیز دیگری است.

امضای دونامزد لیست امید پای نامه برخورد با مطهری

در آخرین نمونه آقایان رضیان و نانواکناری نامه ای را خطاب به لاریجانی امضا کرده اند که در آن خواستار برخورد با «علی مطهری» به خاطر ارسال نامه ای به وزیر دادگستری در باره فایل صوتی آیت الله منتظری شده اند.

قرار گرفتن نام و امضای این دو نماینده استان در کنار نام کسانی چون کریمی قدوسی، احمد سالک و محسن کوهکن، آنهم برای مجازات یکی از اصلی ترین مهره های لیست امید و منصف ترین طرفدار دولت روحانی، که حالا به جایگاه نایب رئیسی مجلس تکیه زده است، به خوبی موضع و جایگاه این دو نماینده را نسبت به دولت روشن می کند، به خصوص اینکه آنها جزو معدود نامزدهای منتخب لیست امید هستند که این نامه را امضا کرده اند.

امضای یوسفیان پای استیضاح «فانی» 

این نامه البته اندکی بعد از درخواست استیضاح فانی؛ وزیر آموزش و پرورش که امضای یوسفیان ملا؛ نماینده آمل پای آن دیده می شود رسانه ای شد،یوسفیان که به خاطر تغییر رئیس آموزش و پرورش آمل دچار اختلافی شدید با مدیرکل آموزش و پرورش استان شد نیز در لیست امید قرار داشت و حالا جزو منتقدان ردیف اول دولت حسن روحانی است و در کمتر از یکسال به پایان دولت قصد دارد آموزش و پرورش را که بعد از صنعت نفت بیشترین آسیب را در دوران احمدی نژاد متحمل شده و پایگاه بزرگ رای به نغع دولت به شمار می آید، به زانو در آورد.

یوسف نژاد؛ تنها دلخوشی مازندرانی ها در لیست امید

این رفتار درست بر خلاف مشی است که علی اصغر یوسف نژاد در قبال مردمسالاری و توقعات مردم از نامزد لیست امید بروز داده است.

یوسف نژاد پای نامه سوال از وزیردر مورد عقب نشینی از ابرگزاری کنسرت را امضا کند و رضیان و یوسفیان و نانواکناری نامه ای که عملا می خواهد حدود اختیارات قانونی نماینده مجلس و وزیر را محدود کند.

پیروزی لیست امید در مازندران، در واقع پیروزی اصلاح طلبان یا هواداران دولت نبود چه آنکه تا امروز 7 نفر از نمایندگان مازندران مواضعی مستقیم و جدی نسبت به دولت در موضوعات مختلف اتخاذ کرده اند که در بسیاری از آنها پای منافع شخصی و جناحی در میان است.

ضرورت تجدید نظر اطلاح طلبان در شیوه های نامزدگزینی

قاعدتا رضیان و ناواکناری از نظر خودشان کار درستی کرده اند و جز این نیز از آنها انتظار نمی رفت اما اگر سریال این پالس های ناامید کننده از لیست امید توسط سیاستمداران و تصمیم گیران سیاسی نزدیک به دولت در استان درست رمزگشایی نشود اصلا بعید نیست که اشتباهی به مراتب بزرگتر در انتخابات شورای شهر رخ دهد و کسانی را در پوستین اصلاح طلبی و اعتدال راهی پارلمان شهری نمایند که بر کشتی روشنگری و مردمسالاری نشسته و آن را سوراخ می کنند.

ضروری است شورای مشورتی اصلاح طلبان استان که حالا رئیس دوره ای و دبیر سالانه خود را شناخته در کنار دیگر احزاب اعتدالی، نظیر حزب اعتدال و توسعه( که هردو نیز علاقمند لیست دادن در انتخابات هستند) در جلساتی تحلیلی به واکاوی دقیق اشتباهات راهبردی شان در انتخابات اسفند 94  اقدام کند تا جلوی تکرار این خطاهای کشنده در اینده گرفته شود.

از طرف دیگر وقتش رسیده که برخی از نمایندگان لیست امید را از آن لیست خارج کنیم و به دیده محافظه کاران سنتی به آنها نگاه کنیم. این حداقل تکلیفمان را کسانی چون رضیان و یوسفیان ملا روشن می کند و می دانتیم روبرویمان چه کسانی ایستاده اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :