آخرین عناوین

جمعه 12 شهريور 1395-18:26 کد خبر:30826

معاون امداد هلال احمر مازندران خبر داد:

خسارت طوفان به 858 خانوار مازندرانی/ قائم‌شهر کانون خسارت‌ها اعلام شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت: 858 خانوار مازندرانی در طوفان شب گذشته دچار خسارت شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،غلام‌علی فخاری در شهرستان ساری، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر از ساعات اولیه شروع  طوفان و باران عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه از استان تاکنون 858 خانوار به تعداد 3 هزار و 845 نفر دچار خسارت شدند، که بیشتر این خسارت‌ها مربوط به کنده شدن سقف منازل است که اقدامات برای امدادرسانی به این خانواده‌ها در دست انجام است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در اقدام اولیه 5 تن نایلون در بین خانوارهای خسارت‌دیده توزیع شد و مقداری نایلون نیز از تهران برای در اختیار قرار دادن خانواده از تهران درخواست شد که به‌زودی در اختیار خانواده‌های خسارت‌دیده توزیع می‎شود.

این مسئول با اعلام اینکه 11 شهرستان استان در اثر طوفان شدید شب گذشته و صبح امروز دچار خسارت شدند، گفت: شهرستان‌های قائم‌شهر، نور و بابل کانون خسارت است که بیشترین خسارت مربوط به قائم‌شهر است.

فخاری با اعلام اینکه در اثر طوفان و بارش شدید باران 76 روستای استان نیز درگیر خسارت طوفان و بارش شدید باران شدند، گفت: سیل و طوفان به روستاهای جویبار و ساری خسارت وارد کرد، همچنین خسارت طوفان در بخش مرکزی شهرستان ساری حادث شد که پنج روستا از این بخش را درگیر کرد.

وی با اعلام اینکه برای امدادرسانی به خانواده‌های درگیر خسارت طوفان و بارش شدید باران 36 تیم عملیاتی اعزام شدند، افزود: 34 دستگاه امدادرسانی و 141 نفر از نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی به‌کارگیری شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه برخی از خانواده‌ها نیاز به اسکان اولیه داشتند، افزود: 34 مورد اسکان انجام شده و عملیات تخلیه آب در شهرهای نور و بهشهر انجام شد.

این مسئول ادامه داد: کانون طوفان و خسارت در شهرستان قائم‌شهر است و بعد از آن خسارت‌ها به شهروندان بابل، نور و ساری وارد شد، در شهرستان ساری و آمل در مناطق شهری آسیبی گزارش نشد، خسارت ناشی از طوفان در بهشهر گزارش شد و در بابلسر نیز چهار خانواده دچار خسارت شدند.

فخاری گفت: با این روند امدادرسانی تا عصر امروز اقدامات اولیه امداد و نجات به اتمام می‏‎رسد و تعیین میزان خسارت در روزهای بعد انجام می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :