آخرین عناوین

شنبه 13 شهريور 1395-23:43 کد خبر:30843

معاون سپاه کربلای مازندران:

امدادرسانی سپاه به مناطق طوفان‌زده مازندران ادامه دارد

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: امدادرسانی سپاه کربلا به مناطق طوفان‌زده استان ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،جواد بخشی با اعلام اینکه از نخستین ساعاتی که طوفان و سیل چند روز گذشته به شهرهای مازندران آسیب وارد کرد سپاه کربلای استان با تمام توان اقدام به رفع حادثه کرده است، اظهار کرد: کانون حادثه طوفان در شهرستان قائم‌شهر بوده است و تمام نیروهای سپاه و بسیج در شهرهای طوفان‎زده از سوادکوه، آمل، بابل و جویبار به‌منظور امدادرسانی مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام فرماندهان، پاسداران، نیروهای بسیجی گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین(ع) سپاه کربلای مازندران برای امدادرسانی شهرهای آسیب‎دیده از طوفان به حالت آماده‌باش بودند، افزود: فرماندهان پایگاه‌ها در محلات هم مأمور شدند تا در حالت نیاز امدادرسانی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران، بیشترین سرعت طوفان را در شهرستان قائم‌شهر دانست و اضافه کرد: تمام انرژی سپاه کربلا برای رفع حادثه در این شهرستان متمرکز شد که با همکاری فرماندهی سپاه کربلای استان، فرمانده سپاه ناحیه، واحدهای امدادی بسیج سازندگی، معاونت مهندسی و معاونت فناوری اطلاعات سپاه وارد صحنه حادثه شدند.

این مسئول با بیان اینکه قطع برق و مسدود شدن ارتباطات در قائم‌شهر، امدادرسانی را برای دستگاه‌های اجرایی به ویژه سپاه کربلای استان مشکل کرده بود، گفت: معاونت فناوری اطلاعات سپاه کربلای با اعزام شیلتر مخابراتی تماس ارتباطی را در این شهر برقرار کرد و سیستم بی‌سیم در قائم‌شهر فعال شد.

بخشی بیان کرد: علاوه بر نیروهای امدادی و مهندسی سپاه کربلا، واحد عملیات و اطلاعات این نهاد مردمی برای حفظ امنیت در شهرستان قائم‌شهر وارد کار شد.

وی کانون حادثه سیل و طوفان اخیر در داخل قائم‌شهر را در خیابان جویبار، ساری و شهرک یثرب دانست و ادامه داد: از ابتدایی وقوع حادثه تا ساعت 13 همان‌ روز بازگشایی خیابان‌هایی که به‌دلیل سیل و طوفان مسدود شده بود انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران به نقش موثر بسیج سازندگی در رفع مشکلات حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و گفت: فرمانده ناحیه و نیروهای گردان همراه با نیروهای شهرداری تا آخرین ساعات امدادرسانی داشته و در رفع مشکلات صحنه حادثه را رها نکردند.

این مسئول به فعالیت و همراهی شرکت توزیع برق مازندران را در رفع مشکلات فنی و اتصال برق مناطق حادثه‌دیده ناشی از طوفان را تحسین برانگیز دانست و افزود: سپاه کربلای مازندران در حال حاضر به‌دلیل قطعی برق مناطق روستایی قائم‌شهر که شامل قادیکلا بزرگ، آهنگرکلا، گل افشان، چپی فولادکلا، میکلا، پاشاکلا، تیل خانی، قسمتی از ملک خیل صنم، کمانگرکلا، جنید، سراجکلا، ولوند، واکیکلا، چمازکتی، قسمتی از کوچکسرا، قسمتی از شهر ارطه، نماورکلا و نودهی بوده است در حال آب‌رسانی است.

بخشی خاطرنشان کرد: به‌دلیل قطعی برق سپاه کربلا تهیه و توزیع نان به مناطق آسیب‌دیده را بر عهده دارد تا امورات زندگی خانوارهای مناطق سیل و طوفان‌زده قائم‌شهر حالت عادی و مطلوب به خود گیرد.

وی با اعلام اینکه سپاه و بسیج جدای از مردم نیستند، افزود: اجازه نمی‌دهیم زندگی عادی مردم دچار چالش شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران در پایان گفت: همان‌طور که مردم در موقعیت‌های مختلف همراه سپاه و بسیج هستند در حال حاضر هم تمامی امکانات سپاه و بسیج در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :