آخرین عناوین

يکشنبه 14 شهريور 1395-19:21 کد خبر:30860

ریاست شورای کجور به بانوان رسید:

شوراهای مازندران زنانه می شوند؟! / تلنگری بر مدیریت مرد سالارانه!

بانوان همواره دوشادوش مردان در همه صحنه ها نقش آفرینی کرده اند، قطعا اعتماد اعضای شورا به بانوان نتیجه های خوبی در پی خواهد داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، این نظر که زنان به عنوان نیمی از جامعه هنوز نتوانستند به جایگاه مورد نظر در ساختار دولتی و مدیریتی کشور دست یابند سخن گزافی نیست، بانوان کشورمان که همواره در بزنگاه های تاریخی دوشادوش مردان در همه صحنه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی، انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند شایسته جایگاهی به مراتب بالاتر از شرایط فعلی هستند.

در حال حاضر مدیریت مردانه حاکم بر دستگاه های تصمیم گیر کشور مجال بروز و ظهور استعداد های شکوفا نشده بانوان را نمی دهد و با این روند و تداوم مردسالاری مدیریتی نمی توان به تغییرات خاصی در جهت مشارکت فعال تر زنان در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی امیدوار بود.

خوشبختانه در سالهای پس از از انقلاب نگاه کالا محور به زنان کمرنگ  شده است و به دلیل رویکرد ارزشی به حفظ جایگاه بانوان در ساختارهای خانوادگی و اجتماعی ، سوء استفاده از زنان هم به طور چشمگیری کاهش یافته است،با اینهمه اما شرایط بر اساس انتظارات پیش نمی رود و دولتمردان هنوز نتوانستند حق جامعه نسوان را آنگونه که شایسته آنان است ادا نمایند.

با همه بی مهری هایی که بعضا در این حوزه به چشم می خورد در برخی از موارد همچون تحصیلات و بخش های خدماتی شاهدیم که بانوان ایرانی گوی سبقت را از مردان ربوده اند و درصد بالایی از تحصیل کردگان کشور را به خود اختصاص داده اند، مشارکت  بانوان در استان های شمالی هر چند از میانگین کشوری بالاتر نیست منتها  تا حدودی قابل قبول است .

در سالهای گذشته روند مشارکت بانوان در نهادهایی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستاها و همچنین دهیاری های کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است که می تواند نوید بخش روزهای بهتری برای شکوفا شدن استعداد زنان درعرصه های مدیریتی جامعه باشد.

خوشبختانه با توجه به اهمیت نهاد خانواده و تاکیدات مقامات مسئول بر پاسداری از حرمت خانواده ، تا حد زیادی هماهنگی بین مشارکت در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و تربیت فرزندران در میان خانم ها ایجاد شده است و توانسته اند با تفکیک  این دو حوزه از هم به وظایف خود در قبال هر کدام به خوبی عمل نمایند.

خبر ریاست زینت کاظمی بر شورای شهر کجور خبر خوشی برای بانوان مازندرانی است .

قطعا اعتماد اعضای شورا به بانوان نتیجه های خوبی در پی خواهد داشت چرا که مباحثی مانند نظافت شهری، محیط زیست، انظباط اجتماعی و رعایت مقررات از جمله خصایص ویژه بانوان است که بی تردید می تواند برای ارتقاء جایگاه شهر و شهروندان حائز اهمیت باشد.

 در حال حاضر یکی دو شهر دیگر مازندران از جمله در شورای شهر بابل هم احتمال انتخاب یک زن به عنوان رئیس شورا وجود دارد و اگر این اتفاق بیافتد سال پایانی شورا در مازندران یکی از بهترین سالهای مدیریتی برای بانوان خواهد بود.

مسلما حضور و مشارکت بانوان در عرصه های اجتماعی به سود همه اقشار جامعه تمام می شود به همین دلیل با حفظ اصول و ارزش های کشور باید به این اتفاقات خوش بین بود و آن را تقویت کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :