آخرین عناوین

دوشنبه 26 آبان 1393-17:26 کد خبر:3170

رییس پلیس فتا مازندران خبر داد:

بازگشت آرامش به بازار با دستگیری باند بزرگ سرقت و کلاهبرداری اینترنتی

اشخاصی که از طریق تماس تلفنی با کسبه بازار و فریب آنها اقدام به سرقت اینترنتی از حساب آنها به روش های مختلف می نمودند توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش خزرخبر، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت و حضور احدی از شاکیان بنام (ح - ا) اهل و ساکن ساری به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه بنده راننده آژانس می باشم ، شخصی با تلفن آژانس تماس و عنوان داشت یک راننده در اختیار می خواهم و شماره مرا اخذ نمود و بعد از چند دقیقه به من زنگ زده و بیان نمود من کارمند بیمارستان هستم و یک محموله شامل دارو دارم که باید از فرودگاه برایم بیاوری لذا جهت واریز حق الزحمه اینجانب و وجه دارو یاد شده شماره کارت عابر بانک مرا اخذ و پس از مدتی به بهانه اینکه آیا وجه به حسابم واریز شده یا خیر مرا را پشت دستگاه خودپرداز یکی از بانک ها کشانده و با ترفندی مختلف مرا فریب داده و رمز اینترنتی حسابم را فعال و مبلغ بیست میلیون ریال از حسابم بصورت اینترنتی برداشت و دیگر پاسخ تلفن مرا نداده است.

احمد رضا رستمی افزود:علاوه بر پرونده فوق پس از گذشت سه روز 15 فقره پرونده دیگر با موضوعیت فوق مبنی بر سرقت و کلاهبرداری از راننده آژانس ها و تعداد زیادی از بازاری ها در مشاغل ، جوشکاری ، قصاب ، آلمینیوم کار و .. به این پلیس واصل که سریعاً پرونده های مذکور در دستور کار کارگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با تشکیل گروه ویژه ای از کارآگاه و کارشناسان این پلیس با سرپرستی و نظارت اینجانب و با تحقیقات و اقدامات گسترده ای در این خصوص انجام که سرانجام هويت سرکرده اصلی این باند بنام آقای  ( شهرام - ذ)  اهل و ساکن یکی از مناطق تهران مورد شناسايي که بعد از دستگیری وی مابقی ایادی و اعضای باند دستگیر و از آنان در مجموع 1800 فقره اطلاعات حساب افراد مختلف از جمله شماره کارت ، شماره تماس و رمز اینترنتی بانضمام 44 عدد سیم کارت ایرانسل و همراه اول و همچنین بالغ بر 11000 عدد کارت ویزیت مشاغل مختلف در سطح استان و کشور تعداد 17 عدد کارت عابر بانک جعلی و همچنین تعداد 25 فقره کارت ملی و شناسنامه افراد غیر کشف و ضبط گردید.

رستمی در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات ضمن اعتراف به بزه انتسابی اقرار نمود و افزود: بنده قبل از تماس تلفنی با مالباخته ها ، در سطح شهر اقدام به گشت زنی و کسب اطلاعات از جمله شماره تلفن از روی سر در مغاره ها و فروشگاه ها و یا کارت ویزیت آنان نموده و در دفاتر خود ثبت و سپس با داشتن این اطلاعات با آنها تماس گرفته و  با شگردهای مختلفی از جمله اینکه خود را دکتر و مهندس و غیره معرفی و با صاحبان مشاغل چون جوشکاران ، قصابان ، کشاورزان و دیگر کسبه بازار تماس تلفنی برقرار و پس از دادن سفارش لازم جهت واریز حق الزحمه ، بدواً شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت اینترنتی از حساب آنها می نمودیم و یا با فریب مالباختگان وجوه را از حسابشان اخذ و پس از چندین بار جابجایی پول در حساب های مختلف ، سرانجام به  یکی از حساب های جعلی در اختیار خود واریز و سپس از طریق دستگاه خودپرداز ها و فروشگاه های مختلف اقدام به نقد نمودن وجوه می نمودیم.

از متهمان یاد شده فوق تا کنون علاوه بر استان مازندران، حدود 40 فقره پرونده از نقاط مختلف کشور از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، گلستان ، کرمان و گیلان به این پلیس واصل که در مجموع700/000/000  ریال کلاهبرداری نموده و روند رسیدگی همچنان ادامه دارد. پس از اقاریر صورت گرفته ، سرانجام متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل گرديدند .

سرهنگ رستمی در خاتمه هشدار داد :

-1-اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و ... به فرد مذکور نمی باشد. این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی می باشد.

-2-جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه حضوری پشت دستگاه ATM  عابر بانک نیست. متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پشت دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.

-3-جهت اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نیست. بنابراین اگر شخصی ما را ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد احتمالاً او کلاهبردار است. پس دقت داشته باشید .

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :