آخرین عناوین

دوشنبه 26 آبان 1393-22:34 کد خبر:3171

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

عابران بيشترين كشته هاي تصادفات در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:عابران پياده 29 درصد كشته هاي ناشي از تصادفات رانندگي در هفت ماهه سال جاری در مازندران را تشكيل مي دهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران،علی عباسی  گفت : در هفت ماهه سال جاری تعداد 483 نفر (379 مرد و ما بقی زن) در اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.
وی اضافه کرد : سرنشینان و موتورسواران هر کدام با 25 درصد و رانندگان با 20 درصد و موتورسوار با یک درصد در رده بعدی کشته های سوانح رانندگی مازندران هستند.
وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به عابران پیاده و به ویژه افراد مسن و میانسال و نیز کودکان و خردسالان افزود : این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.
عباسی بیان داشت : سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :